پایه اقتدار ما قدرت علمی است / شیوع آنفولانزای آ در بافق شایعه است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 21 آذر 1394

خطیب جمعه بافق:
پایه اقتدار ما قدرت علمی است / اجرای سیاست فکری آمریکا و رژیم صهیونیسم در منطقه توسط ترکیه / شیوع آنفولانزای آ در بافق شایعه است
امام جمعه بافق با بیان اینکه پایه اقتدار ما قدرت علمی است گفت: زمینه پبشرفت کشور بالا بردن سطح علمی و پژوهشی نسل جوان است
سیدجواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ، ایام سوگواری حضرت خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی ( ع) وعلی بن موسی الرضا ( ع ) را تسلیت گفت و با اشاره به 25 آذر روز پژوهش بیان کرد : پایه اقتدار ما قدرت علمی است، اگر جامعه از نظر علمی و پژوهشی رشد کند مشکلات اقتصادی ، نظامی و صنعتی با پیشرفت علم حل و فصل خواهد شد. زمینه پبشرفت کشور بالا بردن سطح علمی جوانان است و پیشرفت علمی با پژوهش حاصل می شود.
وی افزود: جوانان کشور از نظر علمی در این ۱۲ سال گذشته پیشرفت های خوبی داشته اند. دشمن تحمل پیشرفت علمی و پژوهشی نسل جوان را ندارد و تلاش می کند جلوی این پیشرفت را بگیرد. مسئولین با مدیریت جهادی دراین عرصه ومیدان وارد شودند و مؤثر عمل کنند.
سلیمانی در مورد مسائلی که در ۱۶ آذر روز دانشجو، توسط بعضی افراد در فضای دانشگاه پیش آمد اظهار کرد: این تنش ها برای کشور بالنده ی ایران ، که شخصیت های علمی و اندیشمندانش گام های مؤثری در دنیا برداشته اند، زشت و زننده بود. ۱۶ آذر سال 1332 دانشجویان به خاطر استکبار ستیزی شهید شدند تا در کشور خط آمریکا ترسیم نشود.
وی افزود: در کشور به جای ترویج سیاست زدگی و زد وبند سیاسی، باید به تعمیق وارتقای بینش سیاسی پرداخت و به جای ایجاد زمینه تشویش وتردید سیاسی، روشنگری و بصیرت اجرا شود. کشورما یک کشور اسلامی است و به گفته امام خمینی ( ره )، سیاست ما دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما است. ما باید در راستای اهداف امام و جوانان عزیز که در راه این نظام شهید شدند گام برداریم.
خطیب جمعه همچنین با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال همدلی وهم زبانی دولت وملت بیان کرد:
باتوجه به شروع ثبت نام نامزدها برای مجلس خبرگان رهبری ومجلس شورای اسلامی در اوخر این ماه ، حرکت ما باید در مسیر وفاق ، دوستی و صمیمیت باشد تا کشوری که از نظر امنیت در منطقه می درخشد ، از نظر امنیت ملی تهدید نشود.
حجت السلام سلیمانی با اشاره به حرکت های جدید ترکیه در منطقه اظهار کرد: این جریان های ترکیه بستر را برای جنایات داعش آماده می کند. کشور ما با عراق ، سوریه و برخی گروه های فلسطین اتحاد و پیمان دوستی دارد. نقطه مقابل ما رژیم صهیونیسم ، آمریکا ،عربستان و قطر است. اکنون ترکیه یک حرکتی را از طرف موصل برای تجزیه عراق توسط داعش آغاز کرده و می خواهد در کنار عراق، کشور کردستانی را بوجود آورد.
وی افزود: این حرکت ها امنیت منطقه را در حال وآینده تهدید می کند. ترکیه سیاست فکری آمریکا و رژیم صهیونیسم را در منطقه اجرا می کند، که با وحدت کشورهای منطقه قطعاً نمی توانند به اهداف استکباری برسند.
امام جمعه بافق حرکت عظیم مردم عراق وایران و دیگر مسلمانان جهان در اربعین برای زیارت سیدالشهدا (ع) را نوعی انسجام و وحدت اسلامی بین مسلمانان جهان خواند و نشان دهنده قدرت اسلام در مقابل افراد و گروهایی دانست که با عزت اسلام بازی می کنند و به صورت داعش و سلفی ها ابراز وجود می کنند .
وی با بیان سالروز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه و مبدأ تاریخ اسلام ، به سالروز شهادت مرحوم آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: این شخصیت سال ها با مجاهدت از ابتدای حرکت انقلابی حضرت امام خمینی ( ره ) در کنار ایشان بود و در این راه زندان ها رفت و تا آخر استوار ایستادگی کرد تا به دست منافقین در سال 1360 به شهادت رسید.
سلیمانی در پایان شایعات مربوط به مبتلا شدن افرادی در بافق به آنفولانزای آ را تکذیب کرد و گفت : طبق بررسی های دقیقی که داشته ایم این شایعات بی پایه و اساس بوده است و با توجه به فصل سرما و افزایش سرماخودگی مردم نکات بهداشت فردی را حتما رعایت کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page