تنت به ناز بیمارستان بافق نیازمند مباد

دسته: مقالات
۹ دیدگاه
یکشنبه - 22 آذر 1394

images-2

 

در این بلبشوی سرماخوردگی های فصلی و شیوع آنفولانزایی که نوع خطرناکش تا بیخ گوش ما یعنی کرمان رسیده خدا نکند خودتان یا عزیزانتان ناخوش احوال شوید و گذرتان به دباغ خانه بیمارستان بافق بیفتد.

اگر در روز و شبهای گذشته خصوصا این چند روز تعطیلی به علت عدم حضور پزشک در مطبهای سطح شهر به تنها بیمارستان شهر سری زده باشید مسلما پیِ انتظارهای طولانی برای ویزیت پزشک عمومی به تنتان خورده و با مردمی مواجه شده اید که علاوه بر درد بیماری دردهایی از قبیل عدم وجود صندلی برا نشستن در صف انتظار چند ساعته تا مشاهده مشغله های بسیار پزشک برای رتق و فتق امور کل اورژانس و عدم رعایت نوبت توسط برخی مراجعین را به عینه دیده اید و شاید به حال خود و شهرتان تاسف خورده اید که چرا در طرح تحول سلامت، تحولی در افزایش کیفیت پاسخگویی به مراجعین داده نشده و یا این مهم هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

فکرش را بکنید برای یک ویزیت ساده وارد تنها بیمارستان بافق شوید و بعد از گرفتن نوبت و انتظاری حدود یک و نیم ساعت پزشک معالج که از ساعتها قبل مشغول درمان مراجعین است مجبور باشد اتاقش را ترک کند تا علاوه بر سرکشی و مداوای بیمارانی که به علتهایی مانند تصادف و غیره در اورژانس بیمارستان بستری شده اند ،مجبور باشد برای درمان یک مریض قلبی چیزی حدود سی و پنج دقیقه بصورت تلفنی با یک متخصص صحبت کند و این تازه شروع ماجرایی بشود برای نارضایتی مردمی که به انتظار ویزیت شدن حتی نمی دانند پزشک برای چه مدام در حال صحبت تلفنی است و گاه زیر لب غر می زنند که چرا تلفنش تمام نمی شود؟

فکرش را بکنید در طول مدت حضورتان شاهد مادر یا پدرانی باشید که فرزندشان را برای مدت طولانی بغل کرده و سرتاسر سالن راه می روند و به علت بی تابی کودک جرات پایین گذاشتن او را ندارند و دیگر برای آنها نه دست و پایی مانده و نه کمر،حالا به این اضافه کنید بهانه گیری و گریه بچه های مریض را و…

فکرش را بکنید در این گیر و دار و درست موقعی که پزشک بعد از 45 دقیقه به محل طبابت باز می گردد و طبق شماره نوبت شما شده ناگهان می بینید چند نفری آمده اند و می گویند آقا ما 30 نفر جلوتر از شما هستیم و نوبت گرفته ایم و چون شلوغ بوده رفته ایم و الان آمدیم و اینجاست که چند نفری از کوره در بروند و برای هم شاخ و شانه بکشند که آقا این دیگر چه صیغه ای است که نوبت گرفته اید و رفته اید مگر اینجا صف نانوایی است؟می خواستید نروید و از این قبیل حرفها.

فکرش را بکنید همه اینها بگذرد و بیمار شما توسط پزشک با خوبی و خوشی ویزیت شود و به علت تعطیلی داروخانه بیمارستان مجبور باشید برای تهیه نسخه تا میدان امامزاده عبدالله برگردید و اگر آمپول برای درمان توصیه شده باشد باز به بیمارستان مراجعه کنید و این تازه خیلی زحمت ندارد اگر اتومبیلی در اختیار داشته باشد وگرنه…

اینجاست که باید خدا را شکر کنید و در وهله اول از او بخواهید که به حق هر کسی که او دوستش دارد بیماری را از مردم شهری مانند بافق که محرومیتهای درمانی اش زبانزد است دور بدارد تا تن خلق به ناز بیمارستان شهر نیازمند مباد! و در مراحل بعد او را قسم دهید خودش کاری کند تا برنامه ریزی برای کسب رضایت ارباب رجوع در موقعیتهایی اینگونه به فکر مسؤلین محترم خطور کند؛ البته اگر به گوشه قبای تعطیلاتشان بر نمی خورد.

محمد علی قاسم زاده

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 آذر 1394 - 9:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا برای بعضی از دکترها نمی گویید که بدون هیچ معاینه ایی (نه گرفتن درجه تب و …) شروع به نسخه نوشتن می کند
این مطالب چه فایده ای دارد کو گوش شنوا کسانی که باید بشنوند فکر نکنم به چنین مشکلی بر بخورند .

حمید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 آذر 1394 - 9:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

انکه البته به جایی نرسد فریاد است

محمد باقر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 آذر 1394 - 9:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام دیشب ساعت 4 صبح برای کودک 2ساله بخاطر تورم دهان ولثه به بیمارستان مراجعه کردم آقای دکتر که تازه از خواب بیدار شده بود بدون معاینه فرزندم شروع به نسخه پیچی کرد بعد از مراجعه به داروخانه متصدی داروخانه گفت این دارو برای سوختگی پا میباشد در صورتیکه دکتر میگفت برای لثه دهان و لبهای کودک خوب است دکتر … ساعت 4صبح 9/22

ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 آذر 1394 - 1:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
ضمن تشکر و خداقوت خدمت عوامل اورژانس وکلیه عزیزانی که با وجود شیوع ویروس آنفولانزای فصلی بدون وقفه به امورات پزشکی مراجعان مشغول هستن عرض شود بله من هم به عینه انبوه جمعیت مراجعه کننده در راهروه منتهی به اورژانس را مشاهده نمودم .
از ریاست محترم بیمارستان تقاضا مندیم لااقل در این چند روز شیوع سرماخوردگی با استقرار پزشک کمکی در واحد اورژ انس و سیستم جامع نوبت دهی خاص بیماران عجول اقدامات لازم را اتخاص فرمایند.
بعضی از مراجعه کنندگان واقعا بی انصاف هستند بدون درک شرایط خاص و انتظار طولانی مدت بیماران دیگر بدون رعایت نوبت وارد اتاق پزشک میشوند و این شایسته مردم بافرهنگ نیست.با نصب نرم افزار جامع نوبت دهی مشکل تا حدودی مرتفع میگردد.

فتوحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 23 آذر 1394 - 9:03 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
بنده هم اونشب بیمارستان بودم واقعا وضعیت نابسامانی بود آدم سالم میرفت تو بیمارستان این وضعیت را میدید مریض میشد

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 23 آذر 1394 - 12:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سوپر وایزر بیمارستان باید در این شرایط درخواست پزشک کمکی کند اصن برای همه تعطیلیها در اورژانس به حداقل دو پزشک نیاز است و داروخانه بیمارستان باید شبانه روزی شود یا حداقل تا ساعت 24 باز باشد.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 23 آذر 1394 - 10:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام چرادکتر… بیمارستان بافق معاینه نمیکند سریع دارومینویسداصلاراضی نیستیم ازاین دکترهای بیمارستان

مراجع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 3 دی 1394 - 12:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام باز خدا رو شکر که کسی از این نابسامانی نوشت من هم چند روز پیش به بیمارستان بافق مراجعه کردم فرزندم تب شدید داشت قبل از مراجعه به دکتر پروفن داده بودم بهش وگرنه حتما پشت در اتاق دکتر تشنج میکرد روز جمعه از ناچاری مراجعه به بیمارستان کردیم بعد از یک ساعت و نبم انتظار دکتر بدون معاینه مریض چرک خشک کن و پروفن تجویز کرد به دکتر میگم بدنش عفونت داره؟ میگه حتما داره که تب کرده وقتی میگم نمیخواید معاینه ش کنید ببینیند گلوشه یا گوشش ؟ از از فرزند 3 ساله ام میپرسه گلوت درد میکنه؟ اونم که نمیدونه گلو کجاست میگه نه و دکتر میگه نیازی به معاینه نیست !!!!!!!!!!!!!

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 4 دی 1394 - 3:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام آقای شمس الدینی مورد 8 ایکاش در آخر خط پنجم کلمه ی اتخاذ را درست مینوشتید با پوزش از شما

You cannot copy content of this page