سایت “بافق فردا” مطالبات مردمی را به عنوان یک سوژه در دستور کارخود قرار دهد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 3 دی 1394

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

سایت “بافق فردا” مطالبات مردمی را به عنوان یک سوژه در دستور کارخود قرار دهد

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: مخاطب امروز دوست دارد دردهای آن بیش از گذشته بیان شود بنابراین ” بافق فردا” باید سعی کند تا مطالبات مردمی را به عنوان یک سوژه در دستور کار خود قرار دهد..

امیر ترقی نژاد به مناسبت چهارمین سال تولد سایت”بافق فردا” در گفتگویی تلفنی با خبرنگار ما اظهار داشت: سایت” بافق فردا” سایتی رو به جلو و پیشگام  است.سایتی که سعی کرده در حوزه شهرستانی خود اخباررا به خوبی پوشش دهد. و از همه مهم تر این است که “بافق فردا” در اطلاع رسانی بروز می باشد. و این یک موفقیت بزرگ برای اولین سایت رسمی شهرستان بافق است.

وی افزود: توصیه من به عنوان کسی که چندین سال کار خبری کرده  و در این حوزه تدریس داشته؛ این است که سایت های بافق از آن جایی که  خود شهرستان به سمت توسعه قدم برداشته است مبحث خبر و توسعه بافق را پر رنگ تر ببینند. سعی شود .از ارزش خبری شهرت فاصله گرفته و به ارزش خبری “برخورد”، “دربرگیری” و “فراوانی” بپردازند.

ترقی نژاد ادامه داد:.خبر امروز باید ازعناصر خبری “چه کسی” و “چرا” فاصله بگیرد . روزنامه نگاری این دوره روزنامه نگاری  بله “قربان گو”و “رضاخانی” نیست. روزنامه  نگاری که فرآیند توسعه را بیشتر ازگذشته به آن توجه کند باید مد نظرقرار داد.

مدرس رشته ارتباطات تصریح کرد:عنصر خبری “چرا” و “چگونه” از عناصری است که به خبرنگاران شهرستان از جمله حوزه بافق کمک می کند.. مقوله دیگر که باید به آن اشاره کرد مقوله کیفی است. سایت های بافق خیلی خوب کار می کنند هیچ کس منکر فعالیت و انعکاس خبری آنان  نیست. اما باید با توجه به تعداد بازدید کننده  به مباحث کیفی بیش از گذشته بپردازد..

وی با اشاره به این که مخاطب امروزی یک مخاطب پویا و فعال است عنوان کرد:سایت ها باید واقف باشند مخاطب امروز مخاطبی پویا ، فعال، جستجوگر بوده؛ و حس رقابت  نیزدارد..مخاطب امروز سواد دارد و قرار نیست همه چیزرا بپسندد. سایت خبری، حرف برای گفتن دارد که بتواند به مقوله کیفی بیش از گذشته توجه کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متذکر شد: “بافق فردا” رسانه ای است که سعی کرده با ارائه مبحث انتقادی در هر دولتی حرفه خود را به خوبی ایفا کند. اما باید توجه داشته باشد جدا از این حرفه ما یک مسئولیت اجتماعی را هم داریم که باید منافع عمومی در نظر بگیریم .

وی اضافه کرد: به نظرم “بافق فردا” رسالت خود را به خوبی انجام داده است. باز تاکید می کنم نه تنها سایت های بافق بلکه تمامی سایت ها باید مقوله کیفی و مسئولیت اجتماعی که در آن منافع عموم در نظر گرفته می شود را سر لوحه کار خود قرار دهند.

ترقی نژاد در ادامه در پاسخ به این سوال که از نظر شما نقاط قوت و ضعف سایت چه مواردی است گفت:  اخبار از لحاظ نگارشی خوب تنظیم می شود که این یک نقطه قوت است.  و نقطه ضعف در سوژه یابی است البته این ضعف بسیار کوچک است. “بافق فردا”می تواند با توجه به این که شهرستان بافق یک قدم مهمی را در سمت توسعه برداشته است و مطالبات زیادی را دارد بیش از گذشته به این موارد اشاره کند..و این موارد موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. انتشار خبر تنها حضور درنشست خبری یا همایش ها نیست. مسائلی ریز در میان مردم و جامعه مطرح می شود باید به آن توجه و دقت بیشتری کرد.

وی بیان کرد:نگاه مخاطب امروز تغییرکرده  است. مخاطب دوست دارد دردهای آن بیش از گذشته بیان شود  “بافق فردا” سعی کند مطالبات و خواسته های مردمی را به عنوان یک سوژه در دستور کار قرار دهید.

مدرس رشته ارتباطات در رابطه با این سوال که آیا “بافق فردا” را یک سایت بیطرف می دانید یادآور شد: بعضا در برخی اخبار جهت گیری داشته؛ اما هیچ رسانه ای نمی تواند ادعا کند که بیطرف است.مبحث ایدئولوژی ها و آرمان های جامعه در رسانه مطرح است..این سایت مطالبات مردمی را از گرایش های حزبی و سیاسی به خوبی جدا می کند. مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که هر از چند گاهی به سایت “بافق فردا” سر می زنید گفت: در هفته 3 الی 4 مرتبه .

امیر ترقی نژاد در پایان این گفتگو عنوان کرد:خبرنگاران شهرستان جدا از تکمیل اطلاعات تئوری خبرنگاری به مبحث  اطلاعات روز مجهز شوند. و با حالت گزارش های خبری از زوایای پنهان برای مردم آگاه سازی کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page