لطفا کاسه داغتر از آش نشوید

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 16 مرداد 1391

هفته گذشته قرار گذاشتیم در ارتباط با سلامت پزشکی مربوط به ماه مبارک رمضان صحبت کنیم .
مختصر مطالبی در رابطه با شرایط روزه داری یا عدم روزه داری در افراد بیمار مطرح شد .
روی صحبت این هفته با بانوان است زیرا همه می دانیم بر اساس خلقت فیزیوژیک زنان به مدت تقریبی یک هفته در هرماه و ایجاد روند عادت ماهیانه از نظر شرع مقدس اسلام نبایدروزه بگیرند . متاسفانه دیده شده برخی زنا ن با مصرف داروهای خاصی انجام عادت ماهیانه را به تعویق می اندازند تا بتوانند تمام روزه های خود را کامل کنند. این کار از نظرپزشکی قابل قبول نیست . بدن زنان با توجه شرایط خاصی که دارد و ماهیانه مقداری خون از دست می دهد که با بدن مردان متفاوت است لذا خداوند مقرر فرموده تا زنان سی روز کامل را روزه نگیرند .
به عبارتی دیگر می توان چنین قلمداد کرد که به بهانه عادت ماهیانه زنان از هفت روز، روزه داری معاف شده ا ند وگرنه اگر کسی بخواهد در زمان عادت ماهیانه از غذاخوردن ونوشیدن امتناع نماید عرش خدا به زمین نیامده و گناهی مرتکب نخواهد شد واما بنا به شرایطی که بدن زنان دارد و خداوند از وجود آن آگاه است مقرر کرده که روزه داری صورت نگیرد .
پس از محضر مبارک خواهران روزه داری که در سن ۱۵ تا۴۹ سالگی به سر می برند واز ۲۸ روز یک مرتبه با عادت ماهیانه مواجهند تقاضا می شود مصداق ضرب المثل کاسه داغ تر از آش ،نگردند و دستور خداوند مبنی بر عدم روزه داری در این زمان را با مصرف دارو های شیمیایی وتعویق انداختن پریود خود مخدوش نفرمایند . انجام چنین کاری نه تنها منجر به ضعف مفرط و از دست رفتن ذخایر بدن می گردد بلکه از طرفی با مصرف داروهای شیمیایی وعوارض آن منجر به اختلال در ریتم پریود شده و از نظر پزشکی مطرود است .
با آرزوی سلامتی
دکتر محمد رضا آیت اللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page