خلق حماسه حضور ۹۵ درصدی مردم در محروم‌ترین حوزه انتخابیه یزد

دسته: عمومی
۹ دیدگاه
شنبه - 8 اسفند 1394

مردم حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بهاباد، بافق و خاتم که یک حوزه انتخابیه را تشکیل می‌دهند، دیروز حماسه حضور ۹۵ درصدی در انتخابات را در تاریخ انقلاب ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهریز، استان یزد دارای چهار حوزه انتخابیه است که وضعیت این 4 حوزه از لحاظ آمار و ارقام با یکدیگر بسیار متفاوت است و با یک بررسی کوتاه می‌توان این چهار حوزه را به حوزه‌های محروم و برخوردار تقسیم‌بندی کرد.

حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بهاباد، بافق و خاتم به عنوان وسیع‌ترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس شورای اسلامی، به اذعان تمام مسئولان و مردم محروم‌ترین حوزه انتخابیه استان یزد و جزو محروم‌ترین حوزه‌های انتخابیه کشور به حساب می‌آید.

محرومیت این حوزه در حالی است که هر یک از شهرستانهای حاضر در این حوزه به عنوان محور ثروت‌آفرینی در کشور مطرح هستند.

با این وجود اینکه این شهرستان‌ها از لحاظ امکانات و خدمات در زمینه‌های مختلف با مشکلات بسیاری مواجه هستند، مردم هر 5 شهرستان حضوری بسیار چشمگیر در پای صندوق‌های رای داشتند.

خلق حماسه حضور 95 درصدی مردم در انتخابات

این حضور به حدی گسترده بود که از سوی ستاد انتخابات استان یزد حضور نزدیک به 95 درصدی مردم در این حوزه انتخابیه اطلاع‌رسانی شد.

حضور مردم به این شکوه و عظمت در پای صندوق‌های رای محروم‌ترین حوزه انتخابیه استان یزد پیام‌های مختلفی دارد که شاید برقراری عدالت بین حوزه‌های انتخابیه یکی از مهمترین این پیام‌ها باشد.

علی زارع سروی از افرادی است که در ساعات پایانی روز انتخابات در یکی از شعب اخذ رای در شهرستان بهاباد حاضر شد و در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم در بهاباد که چه انتظاری از مسئولان دارد، گفت: مهمترین انتظار ما این است که به شهرستان و حوزه انتخابیه ما، توجه بیشتری از سوی مسئولان انجام شود.

برقراری عدالت بین حوزه‌های انتخابیه مهمترین خواست مردم از نمایندگان

وی ادامه داد: متاسفانه حوزه انتخابیه‌ای که ما در آن قرار داریم، از لحاظ وسعت و جمعیت بسیار بیشتر از برخی حوزه‌های انتخابیه‌ای است که با جمعیت زیر یکصد هزار نفر و تنها در یک شهرستان استقرار دارند.

این جوان مهریزی افزود: مردم شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بهاباد، بافق و خاتم همیشه و در همه حال پشت سر نظام و انقلاب ایستاده‌اند و هرچه سختی بر این مردم ایجاد شود، بازهم پشتیبان ولی‌فقیه زمان هستند اما مسئولان هم باید نسبت به رفع مشکلات مردم این حوزه انتخابیه اقدام کنند.

خانم کارگر هم از دیگر رای‌دهندگانی است که در شهرستان ابرکوه اقدام به حضور در پای صندوق‌های رای کرده بود، وی مهمترین خواسته خود را توازن در بین حوزه‌های انتخابیه دانست و گفت: متاسفانه به‌دلیل وسعت و پراکندگی که در این حوزه انتخابیه وجود دارد، نمایندگان نمی‌توانند به خوبی به وضعیت مردم این حوزه انتخابیه رسیدگی کنند اما در دیگر حوزه‌ها این مشکل یا وجود ندارد یا بسیار کمتر است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 8 اسفند 1394 - 7:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حماسه ای که شیرینی نداشت و برخی مسولین نتیجه را در کام ملت ستمدیده تلخ کردند:…………….!!!!!!!!

مهمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 7:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من این دوره اگه صباغیان نره مجلس دیگه تو انتخابات شرکت نمیکنم . چون میدونم دیگه نظر مردم مهم نیست .بخدا دل زده شدم .

یوسف این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 8:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بعضی افراد مسائل حزبی را بر رای مردم ترجیح میدهند ء

داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 9:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اون چیزی که آقای …. دنبالش هست همینه که تو دور دوم بافقی ها تو صحنه نباشند تا باخیال راحت بتواند رای مردم شهرها وروستاهای همجوار را به نفع خود جذب کند و وارد مجلس شود. احتمالا از امروز و فردا هم بازی یاس و نومیدی در دل مردم بافق کلید بخورد .

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 9:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من شنیده ام که امام جمعه های سایر شهرهای این حوزه همراه مردمشون بودن ولی ……………

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 10:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اتحاد برای ابادانی شهرمان و اینده بچه هامون عالی بود ،دست همه مردم بهاباد و بافق درد نکنه که با غیرت و همت مثال زدنی شاهکار کردند ،ان شاالله خدواند به آنهایی که در برابر مردم ایستادند عقل و شفاعت مرحمت فرماید .با این وجود اگر رانت آـقای بابایی برمردم غلبه کرد و انتخابات به مرحله دوم کشیده شد حتما به یاری خدا و همت شما مردم پیروز خواهیم شد ،در حال حاضر تمام کاندیدهای مهریز و ابرکوه از آقای صباغیان اعلام حمایت کرده اند و این خیلی عالی است.

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 11:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عدالت خیلی جالب بی نظیری در یزد وجود داردکه باید در گینس ثبت بشود ارده کان با 70000 جمعیت و 40000هزار رای ماخوذه و با 25000رای یک نماینده به مجلس می فرستد .مرکز استان باوجود500000 جعیت با زارچ با هم یک نماینده ،شهرستانهای بافق ،بهاباد،ابرکوه،خاتم و مهریز با جمعیتی230000هزار نفر یک نماینده دیگه از این مسخره تر نمیشه خدا بانی های این بی عدالتی را نابوده کنه .همه بگت آمین

یه مظلوم بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 10:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقارضا
الهییییییییییییییییییییی امییییییییییییییییییییین
خدا الهی ریشه کنشون کنهبه همین روزای گرامی

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 اسفند 1394 - 11:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باید دعا کرد واز خدا بخواهیم به داد این مردم ستمدیده برسند قرار نیست دو بزرگ شهر به داد شما برسند

You cannot copy content of this page