احترام به مردم سالاری، نقشه راه اصلاحات

دسته: مقالات
۸ دیدگاه
دوشنبه - 23 فروردین 1395

اخیرا مطلبی در رابطه با محتویات یکی از جلسات اصلاح طلبان استان یزد در وبسایت خبری یزدی نیوز درج گردید که جدای از صحت یا عدم صحت آن و با توجه به رویکرد به اصطلاح، اصلاح طلب وب سایت یزدی نیوز، مقایسه محتوای آن خبر با اهداف و ارزش های اصلاحات امری ضروری به نظر می رسد.
در اندیشه اصلاح طلبی، رای و نظر مردم همیشه از جایگاه والایی برخوردار بوده و بزرگان اصلاحات همیشه در پی ترویج مردم سالاری و استفاده از خرد جمعی بوده اند. شاید بتوان احیای شوراهای اسلامی شهرها و واگذاری انتخاب شهرداران و همچنین واگذاری حق انتخاب روسای دانشگاه ها به اساتید دانشگاه را از مهمترین اقدامات دولت اصلاحات در جهت ترویج فرهنگ مردم سالاری و استفاده از خرد جمعی دانست. از سوی دیگر بر خلاف خبر ارسال شده، رویکرد دکتر عارف در واگذاری انتخاب اسامی کاندید های لیست امید در شهرستان ها به اصلاح طلبان همان منطقه نیز موید نگاه ویژه ایشان به خرد جمعی بود.
در مقابل این تفکر، تفکری وجود دارد که کوچکترین اعتقادی به نظر اکثریت مردم و خرد جمعی نداشته است و همواره در پی سرکوب اصلاحات با هدف مبارزه با منش مردم سالاری بوده است.
به نظر می رسد در رابطه با احترام به نظر مردم، قرابت فکری آقای صباغیان به منش اصلاح طلبی بسیار بیشتر از گردانندگان سایت یزدی نیوز هست چرا که ایشان فعالیت های مدنی خود را با نظر مردم و در قالب شورای شهر آغاز کرده و همواره یکی از مدافعان این نهاد مردمی بوده و همچنین دفاع ایشان از تشکل های صنفی معلمی و کارگری نیز موید این حقیقت است و شاید بتوان یکی از عواملی که باعث حمایت شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان های حوزه انتخابیه مهریز از ایشان شده است را، اعتقاد راسخ ایشان به مردم سالاری دانست. در صورتیکه که گردانندگان سایت یزدی نیوز با انتشار مطالبی ناقص و به دور از روحیه مردم سالاری نشان دادند که اگر چه علاقه دارند به عنوان خود را اصلاح طلب شناخته شوند ولی از لحاظ نگرش فکری همچنان فاصله ای زیادی با اصلاحات دارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
داود خ.ش.م این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 23 فروردین 1395 - 10:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احمدی نژاد در آمل :
این ملت ایران است و ملت ایران هزاران سال بوده و شما نبودید. شما اصلا نبودید در عالم.صدها سال پرچمدار علم و فرهنگ بوده که شماها اصلا نبودید. این ملت یک رودخانه عظیم و زلال است و در مسیر رودخانه کسی می آید از زیر چشم شهرداری و مامورین قسر در می رود و چند کامیون زباله خالی می کند در این رودخانه. کسی نگاه کوتاهی داشته باشد فکر می کند اینجا فقط زباله است و فکر می کند اتفاقی افتاده. اما باید توجه داشت که این رودخانه عظیم تمام زباله ها را بزودی کنار خواهد زد و حقیقت ملت ایران را در مقابل جهان نشان خواهد داد.

بهابادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 23 فروردین 1395 - 11:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای صباغیان به هوش باشید اگر قرار باشه چراغ سبزی به اصلاحات و خاتمی بدهی مطمین باش رای و نظر مردم بهاباد به سمت بابایی تغییر خواهد کرد

    داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 فروردین 1395 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    اگر صباغیان قیمومیت اصلاحات چیها واعتدالیون را قبول نکند ، تفاوتی نمی کند که مردم بهاباد به او رای بدهند یا اینکه به بابایی رای بدهند . اگر او از این قیمومیت برخوردار نباشد ، آرای او همچون دور اول باطله حساب می شود .صباغیان به نفوذ اصلاح طلبان و اعتدالیون در نهادهایی چون وزارت کشور نیاز دارد . پس اگر مردم بهاباد تصور می کنند صباغیان ناجی بافق و بهاباد است ، همچو دور اول به او رای بدهند و به این بهانه که به سمت اصلاحات رفته از او روی برنگردانند .
    صباغیان به خوبی می داند اگر از حمایت یکی از دو باند سیاسی اقتصادی کشور برخوردار نباشد ، به مجلس راه نخواهد یافت . همین نکته نیز از برکات مردمسالاری است .

داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 فروردین 1395 - 2:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دوست عزیز بعید می دانم شما از ماهیت جریان اصولگرایی و اصلاحات باخبر نباشید . مردمسالاری یک دروغ بزرگ است . شما به اسناد پاناما که توسط روسیه منتشر شد نگاه کنید . کشورهای به قول شما دموکراتیک و آزاد غرق در فسادند .
ایران نیازی به مردم سالاری ندارد . در ایران باستان کشور ما بر پایه ی شهریاری کورش و دین زرتشت در اوج قدرت به سر می برد . ما نیازی نداریم که دنباله روی غربی ها باشیم و هر مزخرفی را که آنها در بعد دینی و سیاسی استفراغ کردند را قرقره کنیم .ما باید عظمت گذشته ی خود را بازیابی کنیم . باید ببینیم در چند سده ی گذشته چه شده است که از عظمت خود دور شده ایم.
متاسفانه نمی توان به دانشگاههای امروز ایران و دانشجویانی که این دانشگاهها تربیت می کنند امیدوار بود . دانشگاههای ما هیچگاه جهت دهی درستی به ملت ندادند ، در زمان شاه محل تربیت توده ای و مجاهد بودند و امروز هم محل تربیت اصلاحات چی .
هر گاه در کشور دموکراسی بوده است کشور به هرج و مرج دچار شده است . شما به سالهایی توجه کنید که شاه سلطنت می کرد و در اداره ی کشور دخالت نمی کرد . در سالهای 1320 تا 28 مرداد 32 چه سازندگی ای در کشور شد ؟؟؟ آن زمان اوج مردم سالاری بود ، دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد . اما بعد از برکناری مصدق و بستن مسیر دموکراسی اتفاقات خوبی افتاد و در دهه ی 40 تا سالهای ابتدایی دهه ی پنجاه ما مسیر یک شکوفایی اقتصادی را پیمودیم .
من همیشه از شاه دفاع می کردم ، اما در زمان فعلی وقتی می بینیم شخص بالیاقتی در خاندان پهلوی وجود ندارد می گویم باید از پهلوی رد شد و به آینده اندیشید . شما چرا از خاتمی عبور نمی کنید ؟؟؟ اگر شما واقعا ایران را دوست داشتید از اصلاحات عبور می کردید .
احمدی نژاد حرف خوبی زده است ، باید زباله ها را به زباله دان تاریخ ریخت و ایران را ساخت .
صباغیان به حمایت اصلاحات چی ها نیاز دارد تا حادثه ی دور اول اتفاق نیفتد . او امیدوار است بتواند از نفوذ اصلاحات چی ها استفاده کند و نگذارد حقش را بخورند . او به زور حاکمیتی -افرادی که در وزارت کشور دارند-نیاز دارد . و به نظر می رسد حمایت اصلاح طلبان با هماهنگی صباغیان بوده است و گرنه تکذیب می کرد .
چرا نظرات را منشر نمی کنید ؟؟؟؟

حامد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 فروردین 1395 - 8:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

زنده باد اعتدال . زنده باد اصلاحات .

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 فروردین 1395 - 7:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر صباغیان بر استقلال خود تاکید نکند … میگردانیم

سالار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 8:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام عزیزان الان وقت این صحبتها نیست باید با اتحادو همدلی دوباره وحضور پر شوری دوباره اقای صباغیان را به مجلس بفرستیم.انشا ا….

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 28 فروردین 1395 - 8:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خواهش ميکنم در تحليل ها آمار دور اول را هم مد نظر داشته باشيد دکتر بيدکي نماينده اصلاح طلبان فقط 7000 راي آورد که اين رقم بمعني اين هست که در اين حوزه مردم به اصلاح طلبان راي نمي دهند و اگر صباغيان بصورت مستقل آمده بود بهتر بود و هنوز هم دير نشده با يک اعلاميه اعلام برائت کند و خودش را مستقل معرفي کند اينکه بگوييم او قلبش براي منطقه مي تپد يک حرف بچه گانه است هرکس با حمايت يک حزب وارد مجلس شود متعهد مي شود که در خدمت آن حزب باشدوگرنه …. مطمئن باشيد که خيلي از دوستان در همين دو شهر بهاباد و بافق به اصلاح طلبان راي نمدند چه رسد به ابرقو که هميشه اصول گرا بودند و در دور اول هم 5000 نفر به بابايي راي دادند.

You cannot copy content of this page