اقتصاد مقاومتی باید با بهره گیری از الگوهای اسلامی اجرایی شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 21 مرداد 1391
حجت الاسلام سلیمانی:
اقتصاد مقاومتی باید با بهره گیری از الگوهای اسلامی اجرایی شود
امام جمعه بافق گفت: اقتصاد مقاومتی پایدار و موفق خواهد بود که با بهره گیری از الگوهایی اسلامی اجرایی شود.
  حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه بافق با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران اظهار داشت: استقامت در برابر فشارها و پیروی از الگوهای اسلامی در اقتصاد برای ایستادگی در برابر تحریم ها ضروری است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این رابطه در سالهای گذشته و سال جاری افزود: با برنامه ریزی در برابر مشکلات اقتصادی و مدیریت صحیح این مشکلات و رعایت اصول اسلامی و قرآنی در زمینه اقتصاد می توان بر مشکلات پیش رو پیروز شد.
امام جمعه بافق بر ضرورت استقامت مقابل تحریم ها و ایجاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و بیان داشت: نامگذاری سالهای متمادی با عناوین مختلف از سوی مقام معظم رهبری نشانگر این است که ما باید یک اقتصاد مستقل داشته باشیم و به داشته های داخلی خود اعتماد و از آنها استفاده کنیم.
سیره ائمه در خانواده ها پیگیری شود
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شبهای قدر و شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) به فرازهایی از زندگانی این امام همام اشاره کرد و اظهار داشت: پرورش فرزند صالح در جامعه موجب آرامش و زنگی با حلاوت است که همواره در فرمایشات امام علی (ع) دیده می شود.
وی با بیان دیدگاه ها و سیره تربیتی حضرت علی (ع) افزود: در نظام تربیت اسلامی هدف نهایی از تربیت، رسیدن فرزند به مقام اطاعت و عبودیت الهی است، هدف نهایی، تربیت انسانی است که مطیع پروردگار و تسلیم در آستان او باشد.
حرکت جامعه بر مبنای سیره اسلامی و قرآنی درهای رحمت را به روی مردم می گشاید
امام جمعه بافق همگان را به پیروی از سیره ائمه هدی دعوت کرد و گفت: اگر جامعه بر مبنای سیره اسلامی و قرآنی حرکت کند، درهای رحمت الهی بر مردم گشوده خواهد شد و مشکلات نیز حل می شود.
سلیمانی همچنین به فضیلت دهه آخر ماه رمضان اشاره کرد و افزود: ایام پایانی ماه مبارک رمضانی فرصت مناسبی است تا انسان به وسیله عبادات و دعا و نیایش خود به مراتب قرب الهی دست پیدا کند.
امام جمعه بافق همچنین با اشاره به تحولات اخیر سوریه و نقش بیداری اسلامی در این تحولات اظهار داشت: نامگذاری روز قدس توسط امام راحل نشان از تدبیر، شجاعت و دور اندیشی آن پیر فرزانه بود و امام با این نامگذاری موجبات عزت اسلام و مسلمین و ذلت استکبار را فراهم کرد.
یوم الله قدس از تحولات استثنایی و تاریخی نشأت گرفته از خیزش های اسلامی است
سلیمانی افزود: روز قدس از جایگاه ویژه ای در جهان اسلام برخوردار است که در اثر آگاهی بخشی معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به یک مسئله بین المللی تبدیل شده است.
وی حرکت روز قدس را ماندگار خواند و تصریح کرد: یوم الله قدس امسال از جمله تحولات استثنایی و تاریخی نشأت گرفته از خیزش های اسلامی – مردمی و ضد استکباری منطقه خاورمیانه است که از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
امام جمعه بافق عنوان کرد: استکبار جهانی و غرب می خواهد با ایجاد شکاف در سوریه و ترور در این کشور قدرت حزب اله ، لبنان و ایران را تضعیف کند که با وجود این تلاشها تا کنون همواره شکست خورده است.
سلیمانی خواستار برنامه ریزی هرچه بهتر مسئولان و برگزارکنندگان مراسم راهپیمایی روز قدس در شهرستان بافق شد.
جنگ 33 روزه حزب الله، توان بالای حزب الله لبنان را به رخ جهانیان کشید
امام جمعه بافق همچنین با اشاره به روز مقاومت حزب الله لبنان بیان داشت: جنگ 33 روزه رژیم صهونیست علیه حزب الله لبنان توان بالای حزب الله را به رخ جهانیان کشید.
وی افزود: حزب الله در این جنگ نشان داد که همه عرصه ها در مقابل دشمنان اسلام و کسانی که اسلام را مورد تهدید قرار می دهند همواره ایستاده است.
گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، محکوم کردن ترورهای اخیر در کشور سوریه، ارائه گزارشی از ساختمان در حال احداث مسجد جامع و حوزه علمیه خواهران بافق از دیگر موضوعانی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد. محمد علی عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page