نیاز آبی در مجموعه نورد میلگرد مجتمع فولاد بافق 60 مترمکعب است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 10 خرداد 1395

مدیر بهره‌برداری خط نورد مجتمع فولاد بافق:

نیاز آبی در مجموعه نورد میلگرد مجتمع فولاد بافق 60 مترمکعب است

خبرگزاری فارس: نیاز آبی در مجموعه نورد میلگرد مجتمع فولاد بافق 60 مترمکعب است

مدیر بهره‌برداری خط نورد مجتمع فولاد بافق، نیاز آبی در مجموعه نورد میلگرد فولاد بافق را 60 مترمکعب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد حیدری در جریان سفر یک روزه خبرنگاران مرکز استان یزد به شهرستان بافق و بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد بافق با اشاره به اینکه خط نورد میلگرد مجتمع فولاد بافق در حال حاضر تنها واحد این مجتمع است که کار تولید را آغاز کرده است، اظهار داشتگ طرفیت تولید این واحد 5500 هزار تن انواع میلگرد در سایزهای 8 تا 32 است.

وی خاطرنشان کرد: ماده اولیه این واحد شمش است و ظرفیت تولید بیش از 25 هزار تن شمش به میلگرد در این واحد وجود دارد.

مدیر بهره‌برداری خط نورد مجتمع فولاد بافق با تشریح روند تبدیل شمش به میلگرد در بخش‌های مختلف این واحد بیان کرد: شمش‌هایی که 12 متر طول دارند روی میز شارژ کوره قرار می‌گیرند و به قسمت پیش‌گرم منتقل می‌شود و به دمای لازم برای نورد شدن می‌رسد.

این مسؤول با بیان اینکه این کوره‌ها دوگانه‌سوز است،‌ یادآور شد: ظرفیت کوره 100 تن در ساعت است و در هر ساعت 100 تن شمش وارد خط کوره می‌شود.

حیدری در مورد آب مصرفی در این واحد عنوان کرد: در این واحد 60 مترمکعب آب مصرف می‌شود که آب استفاده شده برای مصرف بهینه داخل گودالی می‌شود و دوباره با طی مراحلی به مدار مصرف باز می‌گردد.

مدیر بهره‌برداری خط نورد مجتمع فولاد بافق در مورد بخش تصفیه آب این مجتمع به عنوان یک واحد زیرساختی مستقل نیز اظهار داشت: شهرستان بافق در منطقه کویری واقع شده و معضل بزرگی به نام آب دارد و صنایع فولادی نیز نیاز شدیدی به آب با کیفیت دارند.

حیدری افزود: در کویر منابع آب کافی با کیفیت پایین و آبی نظیر آب دریا با EC 25 تا 30 هزار دارد و برای اینکه این آب به آبی با کیفیت برای صنایع فولادی تبدیل شود، در واحد RO مجتمع فولاد بافق تصفیه می‌شود.

وی عنوان کرد: برای تامین آب این مجتمع ابتدا هشت حلقه چاه خریداری و تجهیزات مورد نیاز بر روی آن نصب شد و از چاه‌ها تا محل مجتمع 20 کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفت.

حیدری بیان کرد: آب لب‌شور پس از انتقال به این واحد وارد مخازن شده و به روش اسموز معکوس، EC آب به زیر 500 می‌رسد که این آب حتی قابل شرب است.

وی خاطرنشان کرد: 135 مترمکعب در ساعت آب وارد این واحد و 100 هزار لیتر در ساعت نیز وارد مخازن می‌شود.

مدیر بهره‌برداری خط نورد مجتمع فولاد بافق با اشاره به اینکه پساب این واحدها سرشار از سدیم و سایر املاح است، افزود: با گودبرداری که صورت گرفته، پساب طبق قوانین زیست محیطی به این منطقه منتقل می‌شود و فعالیت‌های لازم برای بازگرداندن آن به چرخه طبیعت انجام می‌شود.

به گزارش فارس، خبرنگاران مرکز استان یزد در ادامه بازدید از خط نورد مجتمع فولاد بافق از تابلوهای برق قدرت و فشار ضعیف و قوی خط نورد بازدید کردند.

بازدید از پست برق، انبار مرکزی، مخازن واحد تصفیه آب، گندله‌سازی و … از دیگر بخش‌های سفر خبرنگاران به شهرستان بافق و حضور در مجتمع معدنی و صنعت فولاد بافق بود.

شهرستان بافق در فاصله 120 کیلومتری از مرکز استان یزد واقع شده و به بهشت معادن ایران معروف است و بزرگترین معادن سنگ آهن کشور در این شهرستان واقع شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page