هزینه 65 میلیارد تومانی برای احداث شبکه برق مجتمع فولاد بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 10 خرداد 1395

مدیر پروژه برق مجتمع فولاد بافق خبر داد

هزینه 65 میلیارد تومانی برای احداث شبکه برق مجتمع فولاد بافق

خبرگزاری فارس: هزینه 65 میلیارد تومانی برای احداث شبکه برق مجتمع فولاد بافق

مدیر پروژه برق مجتمع فولاد بافق از هزینه 65 میلیارد تومانی برای احداث شبکه برق مجتمع فولاد بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی متقی در جریان بازدید یک روزه خبرنگاران استان یزد از پروژه‌های زیرساختی و واحدهای تولیدی مجتمع فولاد بافق اظهار داشت: پست برق نخلستان که تغذیه کننده پست فولاد بافق است با ظرفیت تولید 170 مگاوات برق در سفر رئیس جمهور به استان یزد در اسفندماه سال گذشته افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این پست در دو خط اصلی و ذخیره با خط انتقال 12 کیلومتر احداث شده است، افزود: این پست می‌تواند پاسخگوی برق یک استان باشد اما با توجه به نیاز صنایع فولادی به برق به عنوان یک زیرساخت اصلی، این خط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مجتمع فولاد بافق ویژه این مجتمع احداث شده است.

متقی خاطرنشان کرد: این پروژه برق‌رسانی در مجموع کار برق‌رسانی به فولادسازی، دو خط نورد، ذوب و ریخته‌گری و گندله‌سازی در مجموعه فولاد بافق را بر عهده دارد و اکنون زیرساخت برق این مجتمع کامل است.

مدیر پروژه برق مجتمع فولاد بافق با بیان اینکه رکورد احداث خط 400 کیلوولت به لحاظ زمانی در این پروژه زده شد، تصریح کرد: این پروژه در مدت زمان هفت ماه احداث شد و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

متقی با بیان اینکه فیدر اول بهره‌برداری شده و فیدر دوم نیز آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: فیدر اول نیاز برق مجتمع فولاد را تامین می‌کند اما برای مواقع نیاز از فیدر دوم به عنوان فیدر ذخیره استفاده می‌شود تا برق در این مجتمع با قطعی مواجه نشود.

خبرنگاران در ادامه بازدیدهای خود همچنین از مجموعه انبارهای مجتمع فولاد بافق نیز بازدید کردند.

احمد منصوری‌زاده، مدیر انبارهای مجتمع بافق در این بازدید با اشاره به اجرای سیستمی انبار در این مجتمع بیان کرد: برنامه‌ریزی به نحوی انجام شده که با استفاده از سیستم کدینگ می‌توان همه کارخانه‌های پیش‌بینی شده در این واحد را زیر پوشش قرار داد.

وی عنوان کرد: در این انبار از سیستم قرنطینه نیز استفاده شده و زمانی که قطعه‌ای وارد انبار می‌شود تا زمانی که آزمایش‌های لازم روی آن انجام نشده، وارد هیچ‌یک از خطوط تولید نخواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page