اوضاع خوب نیست

دسته: مقالات
۱۱ دیدگاه
سه‌شنبه - 18 خرداد 1395

می دونم همینجور اوقاتتون تلخ هست که ماه رمضون نرسیده جنسهای مورد نیاز مردم برا افطار و سحر گرون شده و ناراحت می شین اگر بدونین یه فروشنده می گفت: قند گیر نمیاد و قیمت خرما و شکر داره بیداد می کنه، اما بد نیست بدونین اوضاع خوب نیست.

می دونم روزه بودن تو دمای بالای شهر بافق طاقتتون رو طاق کرده و حال شنیدن خبرای بد ندارین اما چاره ای نیست شما هم باید بدونین اوضاع خوب نیست.

می دونم از اینکه می بینین یا تو خبرا می خونین سرمایه های معدنی بافق داره به ثمن بخس فروخته می شه نگران هستین و آینده مردمان دیارمون رو مهاجرت – مثل مردم زاهدان که شرح حال یکی از اونها تو همین سایت درج شد – تصویر می کنین، اما چاره ای نیست شما هم باید بدونین چه اتفاقاتی داره می افته و آینده شهر برا امروزِ کسایی داره از بین می ره که سوار بر کارِ سنگ و معدن و آهنن و اگر یه خبرنگار یا رسانه بخواد براشون چیزی بنویسه از در تطمیع و تهدید وارد می شن و توی این بلبشوی هزار دردِ مردم، خبرنگار می مونه و حوضش، اما چاره ای نیست باید بدونین اوضاع خوب نیست.

خبر دارم همه شما از اینکه چرا بلافاصله بعد از انتخابات ته سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق رو تکوندن و تنها چیزی که تو این حاتم بخشی دیده نشد مردم بودن و شهرستان، اما کسی نگفت آیا با این حرکت خواستن زهر چشم از پیروزی بافق بعد از 38 سال بگیرن یا برنامشون محک زدن اقتدار منتخب مردم بود که دو سالی مستقیم با این ماجرا درگیر بود و همه منتظریم یه موضعی از طرف ایشون گرفته بشه یا یه چیز دیگه متعجبین؟ اما خوبه شما هم بدونین اوضاع خوب نیست.

حتما خبر دارین کارگرایی که برا حق بافق تو سال 93 حرکت کردن محکوم به شلاق و زندون تعلیقی شدن و حکمشون منتظر تجدید نظره و امیدواریم دوستانمون تبرئه بشن اما اینکه تو خبرهای کشوری بخونیم فرمانداری شهر خودمون شاکی باشه و این وضعیت پیش بیاد از اون مسائلی هست که می رسونه اوضاع اصلا خوب نیست.

شاید خبر نداشته باشین زمزمه هایی از بیکاری کارگرای یکی از کارخونه های شهر به گوش می رسه و شرکای سرمایه گذار حاضر نیستن جواب تلفن خبرنگارای بافق از علت عدم همکاری برا پیشرفت رو بدن و مدام می پیچونن، اما خبردار باشین که اوضاع خوب نیست.

مطمنم از اینکه بشنوین لابی های اقتصادی تو راه آهن نمی ذاره شرکتهای بومی بافق تو تعمیر لوکوموتیو پیشرفت کنه و مدام داره تو مناقصه دیزلهای مختلف سنگ اندزی می کنه ناراحت می شین اما چاره چیه؟باید بدونین اوضاع خوب نیست.

می دونم از اینکه هفته و روزی نیست که به چشم نبینید یا به گوش نشنوین که چند انسان بی گناه تو جاده بافق به یزد که به جاده مرگ معرف شده نسیت و نابود می شن اعصابتون خرده ،اما وقتی بدونین مدیرکل راه و شهرسازی استان در جواب نامه شورای اسلامی شهرمون که برا این مهم درخواست جلسه کرده بگه من جلسه نمی گیرم از اون حرفهایی هست که به یقینتون می رسونه که اوضاع خوب نیست.

اصلا قصد نداشتم روز اول ماه مبارک این حرفها رو بنویسم اما چاره ای نیست شما هم باید بدونین که اوضاع خوب نیست که نیست، شاید وقت افطار و سحر دعایی کنین  ،تا فرجی بشه ، ورق برگرده و اوضاع خوب بشه.

محمد علی قاسم زاده

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
معدنم را گرفتی جانم نیز بگیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 خرداد 1395 - 4:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شهر من شد شهره به ناکامیها

سوخت سالها با خون جگر اشامیها

قناعت کرده به غم و مهجوری

خو گردیده به ناحقی نابسامانیها

معدنش بزرگتر ز همه معدنها

لیک دور مانده ز سر و سامانیها

غنی گشته زو شهر و هر ابادی

خود گردیده تیره سرانجامیها

اوازه شده ز اشعار وحشی

نامی تر ز بهارو طاهر و جامیها

جاده اما سالیانی رونق ندید

زیر خاک شد پیر وجوان ناکامیها

هر که ز بد اقبالی پی جاده شد

ناگزیر رفت سوی خاک ارامیها

محمود حاجی محمدی

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 خرداد 1395 - 4:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

انروزی که دکتر یاراحمدی بود قدر ندانستیم و به گفته هایش اهمیتی ندادیم و افرادی که مانع سخنرانی در امامزاده شدند را بهای بیش از حد دادیم به علت … نتیجش همین می شود باید … از شهر بیرون کرد هر چند در شهر های دیگر برای خود کار و ویلایی دارند

سوت و کور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 خرداد 1395 - 10:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یه فلش بکی بزنیم به دوران احمدی نژاد و همین سایت….. نویسندگان و تحلیلگران بافق، یکبار هم شده، چیزی از اختلاسها و بردنها و خوردنها نزدند که نزدند و تحلیل نکردند که اینهمه تاراج، به لبه پرتگاه بردن کشور، بالاخره یه روزی نتیجه خواهد داد وامروز، نتیجه ی آن سالهای فراوانی نفت 120 دلاری و سنگ 200 دلاری را می بینیم: فقر وفلاکت…. سنگ آهنی که به زحمت شاید تا شهریور خود را بکشد و کشوری که همین امروز و فرداست که از زبان روحانی، ورشکستگی اش را جار بزند…. بنابراین، از اینکه امروز بلدیم بگوییم اوضاع خوب نیست، هنر نکرده ایم، ببینینم چه کسانی مقصر بودند و امروز بر خر مراد سوارند و خانه ها و سرمایه گذاری هایشان در دوبی، کرواسی، پاراگوئه، ونزوئلا، آرژانتین، مالت و یونان و …. سر به فلک می زند… از آنها، خورده ایم که امروز به این روز نشسته ایم، بیخودی بر طبل حال نکوبیم که آنچه بر سرمان می آید، لیاقت سکوت گذشته امان است… که همدست و همداستان آنها بوده ایم

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 10:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    نمی دانم در زمان احمدی نژاد سنگ چند دلار بود ولی میانگین قیمت نفت در آن دوران کمتر از دولت فعلی بود .
    آغاز به کار دولت نهم تا پایان دولت دهم :
    میانگین قیمت هر بشکه نفت خام اوپک = 73 دلار
    بیشترین قیمت = 140 دلار
    کمترین قیمت = 24 دلار
    آغاز به کار دولت یازدهم تا تاریخ 17 اسفند 94 :
    میانگین : 75
    بیشترین : 112
    کمترین : 22
    منبع اوپک
    در مورد فسادهای مالی باید بررسی کرد که کدام یک به احمدی نژاد وابسته بوده است . اگر بررسی کنی متوجه می شوی هیچ کدام به حلقه ی نزدیکان احمدی نژاد وابسته نیستند. مثلا فساد بابک زنجانی به احمدی نژاد ربطی ندارد . رئیس مجمع تشخیص مصلحت و آقای روحانی دو سال پیش از بابک زنجانی تقدیر کردند . سر نخ او را بگیرید و ببینید به کجا می رسه . در مورد بقایی و مشایی نیز هیچ فساد مالی ای ثابت نشد .
    دشمنی با احمدی نژاد به خاطر تفکرات اوست و این سیاه نمایی که درباره ی او می شود به خاطر ضرباتی است که به کسان زد .
    به مصاحبه ی جعفر شجونی توجه کنید :
    شجونی :
    احمدی‌نژاد به شیخ ثمری گفته که «مراجع فقط شکم و زیر شکم خود را می‌فهمند»! تابه‌حال در این مملکت کسی این غلط‌ها را نکرده است.
    http://www.baharnews.ir/news/109027/
    بنده به شخصه اعتقاد دارم که احمدی نژاد رد صلاحیت خواهد شد و روحانی به نمایندگی از روحانیت این موضوع را دو سال پیش بیان کرد :
    روحانی : والله، بالله، تالله سالهای 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نخواهد شد.
    از سوی دیگر احمدی نژاد نیز خود می داند کارد دموکراسی بسیار کند تر از آن است که علفهای هرز ی را که ریشه دوانده اند ببرد .
    پس نگران رئیس جمهور شدن احمدی نژاد نباشید . او برای ریاست جمهوری نخواهد آمد . او برای برافراشتن درفش کاویانی خواهد آمد . او کاوه ایران خواهد شد . پس طبیعی است که مسلمانان و دموکراتها از او متنفر باشند . آنها همیشه با اسطوره های ایران مخالف بودند و خواهان بازگشت به دوران طلایی مد نظر خود هستند .

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 9:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به قول قدیمی ها کار ازخدا و پیغمبر گذشته مگر حضر ت عباس کاری بکنه

ما دو سال پیش هشدار دادیم : این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 11:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

داود says:
مرداد ۲۳, ۱۳۹۳ at ۴:۵۹ ب.ظ

گفته های وزیر کار ،شاید برای عده ای جذاب باشد ولی برای افرادی که با سوابق ایشان آشنایی دارند،چندان جذاب نیست.
پیشنهاد می کنم ابتدا ،سوابق ایشان را از سایت رجانیوز و در لینک زیر بخوانید :
(نکته : کاری به مسائل مربوط به انتخابات ۸۸ و همراهی آقای ربیعی با آقای موسوی نداشته باشید.زیرا اعتقاد دارم موسوی ،روحانی و … مثل هم هستند و تفاوتی نمی کنند.پس بی خودی خودمان را اسیر این مسائل باند و باند بازی نکنیم که هیچ نفعی برای کشورمان و شهرمان ندارد.)
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=163892
۱-همانطور که در لینک سوابق آقای ربیعی از سایت رجانیوز مشاهده کردی،ایشان در وزارت اطلاعات مباحث مربوط به جنگ روانی را آموزش می داده است.پس شما با یک استاد جنگ روانی سر و کار دارید.فردی که می داند،چه بگوید و چگونه جمعیت را تهییج نماید.با استفاده از تهییج افراد و دادن وعده های مختلف حداقل برای چند ماه آنها را مشغول نماید.مثلا :
-من قول داده بودم به مردم زحمت کش بافق خدمت کنم و امروز آمده ام به قولم عمل کنم
-ظرف ۲۴ ماه این پروژه تمام می شود.
-من نوکر کارگران هستم
البته این وعده ها برای مردم ما چیز عجیبی نیست زیرا مدت مدیدی است که آنها را از زبان دولتمردان می شنوند.
۲-حسن روحانی پس از به روی کار آمدن،سیل عظیم کارگران معترض را در مقابلش می دید.کارگرانی که مدتهای طولانی حقوق در یافت نکرده بودند.بنابراین باید یک راهی برای مهار این افراد پیدا می کرد.تصمیم گرفت یک فرد امنیتی را برای اینکار برگزیند.نفس انتخاب آقای ربیعی که در زمینه ی وزارت کار،تخصصی ندارند،نشان می دهد که حضور ایشان برای مهار کارگران است نه رفع مشکلات آنها.زیرا اگر قرار بود در زمینه ی حل مشکلات کارگران اقدامی صورت گیرد،فردی متخصص برای این وزارت خانه استفاده می شد.
۳-با توجه به عمق فاجعه ی اقتصادی که در کشور ما وجود دارد و به زودی سیر صعودش فزونی می یابد مشکلات کارگران به این زودی ها حل نخواهد شد.افرادی با تکیه بر گزارشات صندوق بین المللی پول،ثبات در اقتصاد ایران را نتیجه می گیرند.کسانی که به اقتصاد امروز دنیا آگاهی دارند،از ماهیت و اهداف استعماری این صند وق آگاه اند و نیازی به توضیح نیست.
۴-جمله ی زیر را چگونه تفسیر می کنید :
بیشتر از ۱۵ درصدی که شما می خواهید به این شهر و مردم این شهر کمک کنم.
افرادی که در آن جمع حاضر بودند،به جای صلوات فرستادن و فریب جنگ روانی وزیر را خوردند می گفتند : فعلا شما در گام اول خصوصی سازی را لغو کن و بعدا بشتر کمک کن.
جمله ی وزیر بر اساس معیاری که وزیر می تواند در ذهنش داشته باشد هزار معنی مختلف دارد و قسمش هم درست است.ساده بخواهم بگویم : ایشان توریه کرده اند.معانی فقهی توریه را خود مطالعه کنید.
۵-جدای از بحثهای اقتصادی گاو کشتن برای وزیر بسیار جالب بود و این عمق چاپلوسی نهادینه شده در بافق را عیان می کند.
۶-بارها گفته شده است ولی باز هم تکرار می کنم،مشکلات مردم بافق جدای از مردم سایر شهرهای ایران حل نخواهد شد.این یک حقیقت محض است و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند.
Reply
http://www.bafghfarda.com/?p=46739#comment-38310

حق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 1:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

واقعا” اوضاع خوب که هیچ…… بسیار خراب است
حلقه مدیریتی 3000 نفری کشور که هیچ گاه عوض نمی شود بلکه دایره وار دور می زند
آب که راکد بماند می گندد ……………………………………….
به امید یه هوای تازه تر
امید به عدالت و حق . امید به آمدن منجی
امید که بیایی

اوضاع خوب نیست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 3:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اوضاع خوب نیست

درین شهر که درو گنجهای فراوانی هست
یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست
اهن روی فسفر و اورانیوم چندانی هست یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست
هم به خاکش عناصر نادر فراوانی هست
یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست
راه اهن و لکوموتیو لکوموتیورانی هست
یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست کوه ریگ و ابشار اهنشهر نمایانی هست
یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست
مردمان ولایی و مطیع خدای منانی هست
یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست
وقت جنگ بهر میهن جانبازشهیدانی هست
یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست
اما کارخانه و متخصص و دکترانی هست ؟
یک نفر ناله براورد که اوضاع خوب نیست

محمود حاجی محمدی

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 23 خرداد 1395 - 12:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و درود برولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و جناب دکتر احمدی نژاد حامی رهبری وتنها دولتی که که امریکا ورژیم غاصب اسراییل جنایت کار را به ننگ و خاک ذلت کشاند و ابهت و قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشاند. شما نگاه کنید به وضعیت انرژی هسته ای در زمان جناب دکتر احمدی نژادکه چه ترس و واهمه ای امریکا و … گرفته بود و انصافا تسلیم شدند ولی متاسفانه نهایت تاثر در دولت روحانی ….

یادگار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 24 خرداد 1395 - 4:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

متاسفم که نظرات دوستان اغلب از روی حب و بغض و احساس است و هیچکدام راهکار نیست و تا زمانی که شهرمان را همانند خانه و خانواده مان دوست نداریم و روال گذشته را دنبال کنیم یوم البدتر در انتظارمان است خواهش میکنم جورچین پازل دشمنان شهرمان نشوید

کارگران بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 8 تیر 1395 - 2:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حاجی اقاقاسم زاده محترم باورکن خسته شدم ازبس درمورداوضاع بدوخرابی ونداری ومریضی وناخشی .حرف شنیدیم تروخداوپیغمبر وروسول وجون عزیزتون نگاهی به ستون نوشته های مهم بیندازید .از سجده سبز که هزاربارتاحالاشنیده ایم تا کشتارجاده وتاردرغربت وندبه دلتنگی.و ازمصلاامام وجاده مرگ ومزدصبوری مردم که همه یک حرف اما باگویش مختلف ……وبدبختی وغم وغصه ایا یک شعر یک قصه یک جک یک شادی وجود دارد؟ اخه اقای قاسمزاده شما دیندارهستید اما یادم نمی اید تندروباشیدبابا حداقل یک شعری یک شادی هم از این ده تا بزار همش سیاسی سیاسی دینی دینی وووووو گاهی شعرشادی بزار یامثلا همان داستان غزلباش هم چشم چراغیه. وبطورکلی اوضاع را ارام وملایم میکندیا اگرهمکاری نداره قصه های کوتاهی از نویسنده های بافق یا همجوارانتخاب کن گاهی ماموریت به جایی میرویم ودوست داریم بوی بافق شهرمان را از بافق فردا ببینیم وحس کنم یک ماه. است سجده سبزی گذاشتی بالا وبقیه گریه . بخدا ادم غبن وپشیمان میشود سایت را باز کند ……اگرادامه کند هیچی دیگر…….عطارابه لقاخواهیم بخشید.
نوشته های خودتت خشه اما لازمه درکنارش کارهای جذاب وادبیاتی دیگه هم باشه.
تمام نوشته خواهران وبرادرانم خوب هستند اما قبول کنید همه تکراری وهمه درباره مرگ وجاده که البته نوشته خانم نقیب همیشه تازگی دارد وازهمه بهتر اقای غزلباش که داستهایش قابل تحمل است ومتاسفانه این دونفرهم که کمیابن .باتشکرکارگران بافقی.

You cannot copy content of this page