برگزاری جشنواره صنایع برتر با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در کشور/چشم براه فعالان صنعتی و اقتصادی بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 7 تیر 1395

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان یزد از برگزاری جشنواره صنعتی در یزد خبر داد.
بلندیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار «بافق فردا» اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی بهمن سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری در ۲۴ بند به مراجع ذی ربط ابلاغ شد .
وی با بیان اینکه که در این ساسیت ها به طور کامل و شفاف ریل گذاری اقتصادی کشور مشخص است عنوان کرد: از سال ۹۲ تا الان نمود چندانی نداشته است و از اجرایی شدن این واژه اقتصاد مقاومتی در مراکز صنعتی و اقتصادی چیز چندانی مشاهده نمی شد و بیشتر بحث ها گفتمانی و تکراری شده بود تا اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام اقدام و عمل اعلام فرمودند و خواستار ورود به عرصه اقدام و عمل در حوزه اقتصاد و صنعت شدند.
بلندایان ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین از اسفند 94 بحث سیاستهای ابلاغی را در دستور کار خود قرار داده و با ابلاغ نامگذاری سال 95 به اقدام و عمل همسویی خوبی بود و تبیین بند های 24 گانه اقتصاد مقاومتی و استخراج معیارهای آن از جمله کارهایی بود که در سازمان بسیج مهندسین استان یزد انجام شد و معیار های اقتصاد مقاوتی را استخراج و طراحی مدل در دستور کارسازمان و تیم علمی بسیج مهندسین استان یزد قرار گرفت.
مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان یزد تصریح کرد: پیشنهاد بسیج مهندسین به مجریان امر و مسئولان استانی این بود که نوع نگاه به صنایع و بنگاه های اقتصادی باید با عینک اقتصاد مقاومتی تغییر کند برای اینکار لازم بود که مدل ارزیابی عملا در ارزیابی صنایع و واحدهای صنعتی و اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به معیارهای اقتصاد مقاومتی هر واحد صنعتی یا بنگاه اقتصادی که در حوزه ی اقتصاد مقاومتی فعالیتی انجام داده یا عملکردی داشته باشد می تواند مورد ارزیابی قرار گرفته و حائز رتبه شود.
وی با اشاره به اینکه از جمله پیشنهاد های شناسایی واحد هایی که در این در عرصه توفیق و موفقیتی داشته و کاری انجام داده اند موضوعی بود که در سیاست های ابلاغی به آن پرداخته شده و عملا دربندهای 20و 21 سیاست های ابلاغی به آن اشاره شده است .
بلندیان گفت:ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت و کار آفرینی و سرمایه گذاری اشتغال مولد تا نشان اقتصاد مقاومتی به افراد دارای خدمات برجسته در این زمینه و تبین اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی به ویژه در محیط های آموزشی و رسانه ها و تبدیل آن به گفتمان فرا گیر ملی را مطرح می کند این جا بود که ما پیشنهاد اجرای برگزاری یک جشنواره را دادیم. و به همه ی دستگاه های دولتی بنگاه های اقتصادی، تو لید کنندگان و واحدهای صنعتی و شرکت های دانش بنیان و هر کسی که در حوزه ی صنعت، اقتصاد و دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی اعلام کردیم در حوزه اقتصاد مقاومتی منطبق با سیاست های ابلاغی و معیار های اقتصاد مقاومتی، هر کس کاری انجام داده و توفیقی دارد اعلام آمادگی کند.
وی یادآور شد: از آنان دعوت شد تا در یک هم آورد صنعتی و اقتصادی شرکت کنند و موفقیت های خود را به این شکل در معرض دید عموم قرار دهند البته هم یاری مسئولین استان و دستگیری آن ها و تمرکز صنایع استان مورد انتظار ما بود هر چند آن طور که ما توقع داشتیم همدلی و همراهی در استان متاسفانه مشاهده نشد و بعضا دستگاه هایی که متولی صنعت هم هستند و انتظار کمک بیشتری داشتیم خیلی ضعیف یا در حد صفر با این قضیه برخورد کردند اما بسیج بر اساس ماموریت ذاتی و انقلابی، که باید بر مطالبات مقام معظم رهبری با روحیه انقلابی خویش اصرار کند این کار را در استان دنبال میکند.
این مقام مسئول با بیان اینکه واحد های اقتصادی و صنعتی پای کارآمده اند و نتایج خوبی تا به امروز کسب شد بیان کرد:هیات علمی برای ارزیابی تشکیل شده و انشاالله جشنواره ازتاریخ 22 تا 25 تیر ماه در محل سابق کارخانه جنوب یزد روبروی پارک هفتم تیرکار خود را آغاز می کند.
وی عنوان کرد: بازدید ها به صورت قشری و تخصصی است وسعی شده نسخه ی جدیدی از اقتصاد مقاومتی و عملکرد های موفق صنعتگران و دانشمندان یزدی را در این جشنواره در معرض دید امور بگذارد .
بلندیان با تقدیر و تشکر از کسانی که این مدت یار و یاور این برنامه بوده اند متذکر شد: نقاط ضعف و قوت علمی توسط هیات داوری برای بهبود و تعالی هر مجموعه پس از ارزیابی های علمی اعلام می گردد.
وی هدف از برگزاری جشنواره را هم شناسایی و بهبود سطح ارتقا شاخصه های این صنایع دانست و اضافه کرد: واحدهای صنعتی در این جشنواره از شهرستان های مختلف حضور دارند حالا اما انتظار از شهرستان بافق چیزدیگر بود که متاسفانه هنوز ترغیبی در این باره انجام نشده است.و چشم براه صنعتگران و پژوهشگران موفق و برجسته بافقی هستیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page