تلاش مجموعه برخی از استان ها بر این است تا قانون ارزش افزوده شهرستانی حذف شود

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 20 تیر 1395

دبیر کارگروه مطالبات مردمی و کارگران سنگ آهن مرکزی – بافق گفت : تلاش مجموعه برخی از استان ها بر این است تا قانون ارزش افزوده شهرستانی حذف شود.
چنانچه این اتفاق برای بافق رخ دهد و ارزش افزوده تجمیع و استانی شود شهرستان بر باد فنا می رود.

حسن امیرزاده در شانزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با موضوع «بررسی پروژه های صنعتی – معدنی و بهداشت و درمان» شهرستان که با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی در محل هتل علمدار برگزار شد عنوان کرد : لازم و ضروری است نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان چند موضوع مهم را که در ادامه صحبت هایم بیان می کنم با حساسیت بیشتری پیگیری کنند .

وی افزود: چند وقتی است که فروش سنگ آهن در معادن غیر از شرکت سنگ آهن مرکزی مشاهده می شود و سنگ با عیار بالای 65 درصد به مبلغی ناچیز به فروش می رسد.

امیرزاده اظهار داشت: با فروش چندین میلیارد سنگ از معادن منطقه هیچ حقی به شهر پرداخت نمی شود و فقط پرداخت حقوق کارکنان مد نظر می باشد.

نایب رئیس شورای استان یزد متذکر شد: مگر 2 درصد معادن به منظور عمران و ابادانی شهرستان بافق مصوب نشده است؟!!!

وی بیان کرد: چرا سنگ با این عیار، بی رویه خام فروشی می شود و هیچ گونه عکس العملی نیست و اصلا نگاهی به شهر محروم بافق نمی شود .

رییس سابق شورای شهرستان با بیان اینکه فروش بی رویه باید در کارگروه های تخصصی بررسی و تصمیم گیری شود عنوان کرد: باید مراقب بود تا خدایی نکرده به مرحله ای نرسیم که فولاد احداث شود ولی خوراکی وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: چرا قوانینی که به نفع شهرهای محروم و معدنی است مثل 15 درصد حقوق دولتی، حق ما را نادیده می گیرند ؟ چرا جهت تامین و ایجاد زیرساخت هایی چون ساخت جاده هزینه نمی شود؟ چرا اول چک حقوق دولتی به حساب خزانه ریخته می شود ولی۲۰ درصد حق شهرستان ها که قانونی است اجرا نمی شود ؟

حسن امیرزاده در ادامه گفت: شورای اسلامی شهر ناچار می شود با این روند از طریق مراجع قانونی و قضایی موضوع حق شهرستان را پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر بافق گفت: موضوع دیگر اینکه باید تلاش شود برخی قوانین ماندگار بماند تلاش مجموعه برخی از استان ها این است که قانون ارزش افزوده شهرستانی حذف شود که اگر این اتفاق رخ دهد دو ریالی که به شهرستان بافق می رسید از دست می رود و چنانچه ارزش افزوده تجمیع و استانی شود شهر بافق بر باد فنا می رود.

وی اشاره ای نیز به واگذاری مجتمع فسفات اسفوردی بافق داشت و افزود : سوال اینجاست چرا موضوع واگذاری این مجتمع به صورت شفاف بیان و اطلاع رسانی نشده است؟ قرار است واگذاری بصورت اجاره صورت گیرد. موضوع زیرپوستی پیش می رود و نکته مهم این است که اصلا برای سرمایه گذار به صرفه نیست که کارخانه احداث نماید .

دبیر کارگروه مطالبات مردمی ادامه داد: شنیده ها حاکی از این است که کمیته قیمت گذاری تشکیل شده است که به جای اجاره دادن،این مجموعه به طور کامل واگذار شود .

حسن امیرزاده درخواست دیگر خود را از نماینده مردم چنین عنوان کرد: بعضی از مکاتبات به شهرستان دیر یا بدلایلی نمی رسد مبادا غفلت بیست سال پیش که به شهرستان بافق ضربه جبران ناپذیر زده است بار دیگر تکرار شود و در صورت امکان در مجمع نمایندگان مطرح شود که اگر مکاتبه ای به استان می رسد شهرستان ها را بی نصیب نگذارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
کارگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 20 تیر 1395 - 2:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای امیرزاده عنوان میکنید هیچ حقی ازفروش سنگ به شهر داده نمیشود وفقط حقوق کارکنان مد نظر است. در صورتیکه حقوق کارکنان سه چاهون و معوقات هنوز پرداخت نشده است.شما شورایها نمیتونید یه پیگیری بکنید که این مشکلات به گوش مسولان بالا مثل وزیر یا حتی رییس جمهور برسد.!!!عزیزان پول گذراندن معیشت خانواده را هم نداریم.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 تیر 1395 - 3:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای امیرزاده همخیشه میگن با تعامل و خوشرویی باید حق گرفت الان چهارساله فقط با خوشرویی و خنده جلسه مسجد جامع نمایش دادند

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 تیر 1395 - 11:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
متاسفانه معادن چاه گز و میشدوان به سرعت در حال استخراج و با قیمت های بسیار ناچیزی به فروش میرسد و فقط تاجر و بازرگانان سنگ آهن با صدور سنگ آهن به چین سود های کلانی به جیب میزنند.
و نکته مهمتر اینکه هیچ یک از این شرکت ها بومی بافق نبوده و مالیات و عوارض خود را در صورت پرداخت در شهر دیگری پرداخت میکنند.
و تنها محیط زیست آلوده همراه با گودال هایی که روزی سنگ آهن بود به جامانده است.
البته محیط زیستش همین الان هم اوضاعش خوب نیست.

You cannot copy content of this page