عیدفطریا عیدشکم؟!!

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 29 مرداد 1391

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
فرا رسیدن عید سعید فطر بر همگی مسلمین جهان مبارک باد.

همانگونه که استحضار دارید اعیاد اسلامی هر کدام بیانگر مناسبتی خاص و دارای معنویت منحصر به فردند. در صدر اعیاد اسلامی عید مبعث قرار دارد. این عید نشانه تولد این حنیف اسلام است و اعیاد غدیر و فطر و قربان در جایگاه بعدی و در واقع برگ و باری از درخت تنومند اسلامند که در روز مبعث به دست پیامبر عظیم الشان وبه اذن خداوند غرس شده است.

عید فطر عید آن دسته از بندگان پاک خداوند است که در طول یک ماه روزه داری در رعایت دستورات آن به تزکیه روح وجسم خود پرداخته اند وبا رعایت روزه داری چشم وگوش وزبان و دست وپا روح خود را از مادیات زود گذر دنیوی دور ساخته اند. واما روزه داری دهان و شکم قسمت کوچکی از برنامه برنامه تنظیم شده دین مبین اسلام جهت خود سازی است. هر چند در جایگاه خود اهمیت والایی دارد اما به نظر نگارنده نسبت به روزه داری چشم وگوش وزبان از اهمیت کمتری برخوردار است .این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که افرادی که به علت بیماری قادر به روزه گرفتن نمی باشند و نمی توانند از خوردن و آشامیدن امساک کنند قسمت کوچکی از روزه داری را رعایت نکرده اند و اگر مراقبت و مواظبت از اعضاء و جوارح دیگر را به عمل آورند در واقع به قسمت اعظم ثواب روزه داری نائل شده اند.
واما پس از پایان یکماه تغییردر برنامه غذایی که حدود ۱۲ تا ۱۸ ساعت امساک غذایی را در پی داشته است چه کنیم؟
برخی از مردم گاه به شوخی عید فطر را عید شکم می نامند و می خواهند در روز آزادی از قید و بندخوردن دلی از عزا در بیاورند، بررسی ها نشان می دهد در ساعات پایانی عیدبسیاری از مراجعین با درد شکم ناشی از درد معده و اثنی عشر و روده مراکز اورژانس بیمارستان را با قدوم خود مزین می فرمایند در حالی که خم شده و دست بر شکم دارند آخ آخ کنان به سمت اطاق پزشک میروند.این اتفاق از آن جهت می افتد که عادت تغذیه ای یکماهه اکنون نقض شده و خیل عظیمی از اطعمه و اشربه به داخل این مجرای پیچ در پیچ هدایت شده است.
الهم انی اسا لک خیر ما سئلک بهی عبادک الصالحون و اعوذ بک من مستعاذمنه عبادک المخلصون
با آرزوی سلامتی_دکتر ایت الهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page