گاهی به آسمان نگاه کن

دسته: مقالات
یک دیدگاه
شنبه - 16 مرداد 1395

وقتی صحبت از زیبایی‌های طبیعت می‌شود، کم و بیش همه‌ی ما ناخودآگاه جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و کوه‌های سر به فلک کشیده را به خاطر می‌آوریم، اما طبیعت جلوه‌های دیگری هم دارد. کویر یکی از این دیدنی‌ها است که به نوبه خود از جذابیت و افسونی خیره کننده و آرامشی ژرف و عمیق بهره برده، به اینها اضافه کنید جادوی آسمان شب را، جشن درخشش و سکوتی که ارزش یکبار امتحان را دارد.
شب گذشته را به اتفاق دوستان در کمپ شهید برزگری صادق آباد به سربردیم. شبی زیبا و به یاد ماندنی با همنشینی کویروسکوت و ستاره و دیدن ستارگان مریخ و زحل و صور فلکی.
ابتدا پای درد دل های آقای برزگری نشستیم و از کارهایی که با سختی و مشقت و فراوان در این چند سال انجام داده بود که باید به همت عالی او احسنت گفت و این که چگونه ما می توانیم از داشته هایمان استفاده کنیم و به جای حرف زدن, آستین همت را بالا بزنیم و در میدان عمل خود را به اثبات برسانیم.
بی اغراق نیست اگر بگوییم ریگ های صادق آباد مهم ترین جاذبه گردشگری و توریستی در بافق است که مسئولان باید بیشتر برروی آن سرمایه گذاری کنند علی الخصوص اگر شب آرامش بخش با اعجاز ستارگان را به آن همه زیبایی اضافه کنیم.
شما می توانیددر سکوت بی همتای کویر با تمام وجود عطش شنیدن را حس می کنی همیشه احساس می کنی که خدا نیز کویر را بیشتر دوست دارد، زیرا در شلوغی و هیاهوی دنیای امروزی بشر هیچگاه حرف او به گوش ما نمی رسد و این سکوت فرصت خوبی است که گفته های او را که در جای دیگری نمی توان شنید، بشنویم. وای که چه حسی است این حس زیبا. حس قدم برداشتن و گذاشتن در سینه کویر و شنیدن خاموش ترین و بلندترین صدای دنیا.
باید کویر را قدر دانست و نگاهی متفاوت به آن داشت که اگر اینگونه باشد این تجلی‌گاه قدرت الهی همان قدر برایمان جذاب و زیبا خواهد بود که سایر جلوه‌های طبیعت در گوشه گوشه این زمین پهناور دارد.
بی‌اغراق در کویر بیش از هر کجای دیگر از طبیعت پهناور، انسان میان خود و خدایش فاصله کمتری را احساس می‌کند. اینجا نه از شرشر آب خبری است و نه از صدای بلبل و گل. ولی به‌جای آن چیزهایی را لمس می‌کنی که تو را به ملکوت نزدیکتر می‌کند.
اگر شما هم به دنبال آرامش هستید باید گاهی اوقات به آسمان نگاه کنید تا عظمت کائنات را ببینید. این که گفته می شود خداوند در آسمان هاست به این دلیل است که تمامی عظمت و شکوه در آسمان است و ما در برابر آن همه عظمت ذره ای ناچیز بیش نیستیم.
ودکتر شریعتی چه زیبا کویر را توصیف کرده است
«شبِ کویر، این موجودِ زیبا و آسمانی که مردم شهر نمی شناسند. آن چه می شناسند شب دیگری است؛ شبی است که از بامداد آغاز می شود. شب کویر به وَصف نمی آید. آرامشِ شب که بی درنگ با غروب فرا می رسد _ آرامشی که در شهر از نیمه شب، درهم ریخته و شکسته می آید و پریشان و ناپایدار _ روز زشت و بی رحم و گذران می میرد و نسیم سرد و دِل اَنگیز غروب، آغاز شَب را خبر می دهد».
دکتر حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
یادگار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 مرداد 1395 - 8:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر از دکتر ارجمند بزرگوار
همه ما کم و بیش تجربه گذراندن چنین شبهایی را در دل کویر داریم ولی هیچ کدام نمیتوانیم به این زیبایی آن جاذبه های خدادادی را بیان کرده و به تصویر بکشیم . سپاسگزارم

You cannot copy content of this page