فرمانده نیروی انتظامی بافق خبرداد: کشف 24 مورد سرقت در بافق/دستگیری 15 نفر سارق در شهرستان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 30 مرداد 1391

فرمانده نیروی انتظامی بافق در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران شهرستان بافق  شرکت کرد.

علی صالحی با بیان این نکته که رسالت خطیر خبرنگاران، یعنی هنر ارتباط برقرار کردن می تواند  بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند و باید اخبار و اطلاعات و مشکلات را به مسئولین اطلاع رسانی نمایند تا مسئولین نسبت به رفع آنها اقدام و نتیجه و بازخورد را نیز به مردم اطلاع رسانی کنند.

 وی گفت: برخود افتخار داریم که در نهادی خدمت می کنیم که باب ایثارگری و شهادت همچنان باز است و به شهدای نیروی انتظامی که در راستای حفظ امنیت و آسایش مردم و آرمان های انقلاب اسلامی در جای جای ایران اسلامی جان خود را فدا کردند اشاره نمود و سپس از همکاران شهیدش یاد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی بافق در ادامه بیان کرد: لازمه برقراری امنیت و استمرار آن مردم هستند و  حفظ امنیت به عهده نیروی انتظامی است و همچنین مردم باید برای برقراری امنیت و آسایش با نیروی انتظامی و مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس و همکاری داشته باشند.

وی یادآورشد: مردم برای هرگونه موردی می توانند با مرکز فوریت های پلیسی 110  و برای انعکاس انتقادات، پیشنهاداها و  یا تقدیر از عوامل پلیس، در شهرستان بافق با شماره 116 و مرکز استان با 197 تماس بگیرند.

فرمانده نیروی انتظامی بافق، عنوان کرد: شهروندان بایستی نسبت به رعایت جوانب احتیاطی  و حفظ اموال خود اقدام نمایند و مواردی چون؛ رها کردن کلید بر روی درب منازل،  جاگذاشتن سوئیچ خودروها و موتورسیکلت ها، عدم نصب دزدگیر و  نرده، مجهز نبودن منازل و مغازه ها به دوربین های مداربسته و استفاده از شیشه های سکوریت و بدون نرده را از مشکلات عدم توجه مردم برشمرد.

صالحی توصیه کرد: شهروندان هنگام مسافرت نسبت به روشن گذاشتن یک چراغ در منزل  و همچنین شب ها داخل مغازه اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: بحث سرقت های خانوادگی یکی از مهمترین و پیچیده ترین نوع سرقت هایی است که نیروی انتظامی با آن سر و کار دارد است و دربرخی موراد با وجود کشف سرقت بدلیل رابطه خانوادگی با رضایت مالباخته روبرو می شویم.

 وی به بحث سرقت های احشام اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان بطور معمول در  آغل های فاقد قفل و بندیا با قفل های ساده، دیوارهای کوتاه و بطور کلی با حصارکشی نامناسب نسبت به نگهداری احشام اقدام می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بافق در بحث کشفیات و بازداشت ها با اشاره به کاهش جرایم در ماه گذشته، بیان کرد:  از اول مرداد ماه تا 25 مرداد ماه 91 مواردی از جمله؛ کشف سرقت منازل 4 مورد و دستگیری 2 نفر در این ارتباط، کشف 13 دستگاه موتور سیکلت، کشف سرقت لوازم داخل خودرو 2 مورد و دستگیری 2 نفر دراین رابطه، دستگیری سارق کشروزن طلافروشی ها توسط یک خانم غیربومی و ساکن بافق که هنگام نمایش و وزن نمودن طلا اقدام به سرقت می کرد را داشته ایم.

علی صالحی افزود: کشف سرقت احشام 2 موردکه از 5 نفر سارق دستگیر شده 6 راس گوسفند کشف شد و همچنین دستگیری دو نفر از اتباع بیگانه در خصوص سرقت، کشف 3 نفر سارق مصالح ساختمانی، از دیگر موارد است

وی در بحث سرقت احشام، یادآورشد: شب 21 ماه مبارک رمضان نیز سارقی که از موقعیت سوء استفاده کرده بود و با یک دستگاه وانت اقدام به سرقت چند راس گوسفند از سیریز نموده بود در ورودی بافق از سوی ماموران ایست بازرسی دستگیرشد و در بازجویی ها اعتراف به سرقت کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع کشف 24 مورد سرقت با ارزش ریالی 233 میلیون ریال و دستگیری 15 نفرسارق  و توقیف 2 دستگاه خودرو در مدت اعلام شده صورت گرفت.

 فرمانده نیروی انتظامی بافق خاطرنشان کرد: دربرخورد با خرده فروش ها و پاتوق های فروشندگان مواد مخدر 36 نفر تا کنون دستگیر شدند و بیش از 1 کیلو و 224 گرم انواع مواد مخدر اعم از؛ هروئین، تریاک و شیشه در این رابطه کشف شد.

صالحی با اشاره به این نکته که مرکز فوریت های پلیسی 110 امکان هماهنگی برای پوشش  چند حادثه همزمان را دارد، افزود: گشت های مختلفی در شهرستان شامل؛ پیاده، موتوری بالباس شخصی و لباس فرم، خودرویی با لباس فرم و شخصی را داریم و به منظور افزایش امنیت شهرستان جلسه ای با بسیج داشتیم  و همکاری این ارگان را در بخش های از شهر در برنامه داریم.

وی بیشترین جرایم شهرستان بافق را به ترتیب؛ موادمخدر، تصادف ها و نزاع و اختلاف های خانوادگی عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی بافق، ابراز داشت: موتورهای 250 و بالاتر غیرمجاز و تردد در سطح شهر  ممنوع است و برای اطلاع دارندگان و مالکین اطلاعیه ای در نمازجمعه قرائت و توزیع گردید و در آینده نزدیک هم نشستی با دارندگان این موتورها داریم و در صورت تردد در شهر توقیف می شوند.

وی  پیشنهاد کرد: ضروری است به منظور تخلیه انرژی و فعالیت جوانان و علاقه مندان و حل یکی از معضلات شهرستان در ایجاد پیست موتورسواری تسریع صورت گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page