گلایه رانندگان بین شهری بافقی از پایین بودن کرایه ها و وضعیت نامطلوب جاده

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
چهارشنبه - 3 شهریور 1395

یکی از مشاغل سخت و دشوار که امروزه در جامعه برخی به آن روی آورده اند رانندگی وسایل نقلیه بین شهری است.

قشر زحمتکش رانندگان از سوی هیچ ارگان خاصی مزایا دریافت نمی کنند و حتی برای پرداخت بیمه نیز می بایست خود اقدام کنند.

خطرات زیادی چون سوانح و تصادفات، ابتلا به درد کمر، درد پا، دیسک کمر و… آنان را تهدید می کند.

به قولی هدف آنان جلب رضایت خدا و خلق است و برای رفاه حال مردم فارغ از روبرو شدن با خطرات جانکاه از خواب و خوراک خود می زنند تا بتوانند مسافر خود را به مقصد برسانند.

این بار خبرنگار«بافق فردا» به جمع این عزیزان زحمتکش رفته و در رابطه با مسائل و مشکلاتشان به گفتگو نشسته است.

عباس عامری مسئول ترمینال مسافربری بافق که از سال ۷۳ در این سمت مشغول است با اشاره به مشکلات پیش روی این شغل و همچنین شغل مخاطره آمیز رانندگی اظهار می دارد: مشکل اساسی که امروز رانندگان اتوبوس های مسافربری برون شهری با آن دست و پنجه نرم می کنند قیمت پایین کرایه است.

وی ادامه می دهد: از بهمن سال ۹۳ برای افزایش کرایه قیمت براساس استاندار دستگاههای خود اقدام کرده ایم و هنوز پاسخی ازسوی هیچ کدام از مسئولین دریافت نکرده ایم.

عامری با بیان اینکه در سرویس دهی کوتاهی انجام نشده است بیان می کند: برای رفاه حال مردم و همشهریان بافقی گاهی با ۵ نفر اتوبوس راهی مرکز استان می شود.

وی می گوید: همیشه برای افزایش نرخ کرایه یک سال عقب هستیم یعنی اگر الان با درخواست افزایش موافقت شود مطمئن باشید کرایه سال ۹۴ برای رانندگان و اتوبوس داران در نظر گرفته می شود.
اما در قبال هزینه خرید لاستیک، بیمه مسافر، عوارض شهرداری و… هرسال افزایش می یابد.

عامری در ادامه ضمن گلایه از برخی از همشهریان عنوان می کند: گاهی اوقات فردی با دو فرزند حاضر نیست دو بلیط تهیه کند و وقتی علت را جویا می شویم می گوید ماشین خالی است یکی از فرزندان روی یکی از صندلی های می نشیند چه عیبی دارد؟!!!

حمزه عسکری که نزدیک ۲۰ سال سابقه رانندگی در جاده را دارد می گوید: ۱۱۰ کیلومتر جاده ده سالی است که دو بانده می شود با استرس و ترس و لرز زیاد باید در این محور تردد کرد و مراقب بود که خون ازبینی کسی نیاید اما آیا می توان با تردد بی رویه تریلر و کامیون با آرامش رانندگی کرد.

وی ادامه می دهد: رانندگان تریلر بدون دقت و غافل از جان مسافران و توجه به جلو رانندگی می کنند بارها برای نجات جان مسافرانم به اجبار ماشین را به جاده خاکی کشاندم تا با تریلر شاخ به شاخ نشوم.

 

photo_2016-08-24_16-04-25

عسکری خدمت به همشهری و عرق وطن دوستی را عاملی برای ادامه این کار عنوان می کند و اظهار می دارد: با کرایه نفری ۴ هزار تومان هر روز باید در این محور تردد کنیم و کسی هم نیست که گاهی پای حرف و درد دل ما بنشیند.
می توانیم دستگاههای خود را بفروشیم و پول آن را در بانک بگذاریم با دریافت سود آن با آرامش در کنار خانواده زندگی کنیم.

راننده بافقی با بیان اینکه سه ماه پیش به منظور بیان مشکلات و افزایش کرایه به حراست فرمانداری مراجعه کردیم تصریح می کند: مسئول حراست در آن زمان قول داد تا از طریق فرماندار به مشکلات ما رسیدگی کند اما هنوز که هنوز است پاسخ مثبتی دریافت نشده است.

وی می افزاید: روغن ماشین، لاستیک، بیمه ، عوارض شهرداری و … افزایش یافته اما کسی نمی پرسد شما با کرایه نفری ۴ هزار تومان که شاید در آخر نفری ۳ هزار تومان هم دست شما را نگیرد چه می کنید؟

photo_2016-08-24_16-04-15

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
حاجی میرزا اقا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 3 شهریور 1395 - 11:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چه خبر اینقدری که تو سرویس های دربستی گوش مردم را می برید همه این ها را جبران میکنه

برادر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 4 شهریور 1395 - 7:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

راه رو عوضی رفتی عزیزم قیمت رو باید از اداره بازرگانی پیگیری کنی
به قول اقای نماینده تا نگرید طفل کی نوشد لبن تا نبارد ابر کی روید چمن

مجید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 6 شهریور 1395 - 7:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام الان مثلا کرایه اتوبوس اسکانیا ویژه یزد مشهد 34 هزار تومنه حدو هزار کیلومتر هم هست پس با ی حساب سرانگشتی بلیط بافق یزدم باید بین 3500 تا 4000 تومان باشه ک هست ، پس منتی دیگه نداشته باشین با این اتوبوس های ن چندان خوبتون .با تشکر و خسته نباشید خدمت رانندگان محترم

مصطفی جوکار تنگ کرمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 7 تیر 1397 - 7:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با عرض سلام.این جانب از مسئولین خوابگاه ترمینال جنوب تهران به علت راه ندادن این جانب به خوابگاه شاکی هستم .در تاریخ ۱۶/۳/۹۷یک برگ شکایت خود رابه مسئول پایانه جنوب تهران تقدیم کردم که هیچگونه رسیدگی به عمل نیامد لطفا در این خصوص به یاری رانندگان خسته واز راه راسیده رسیدگی کنید.باتشکر

You cannot copy content of this page