جدیدترین خبرها درباره خدمت سربازی

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 31 مرداد 1391

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جدیدترین خبرهای مربوط به خدمت سربازی را اعلام کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ موسی کمالی در نشستی خبری گفت: به پیشنهاد این ستاد و موافقت فرمانده کل قوا مهلت اجرای مقررات ایثارگران و امدادجویان با تغییراتی تا پایان امسال تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این تغییرات افزود: مدت خدمت محققان فوق لیسانس و بالاتر به ازای ارائه تحقیق یا اختراع در زمینه مسائل نیروهای مسلح و انرژی اتمی از دو تا 18 ماه کسر خواهد شد.

سردار کمالی گفت: مدت خدمت مشمولان لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و فوق دکتری به ترتیب از یک،‌دو، سه و چهار ماه کسر خواهد شد و سربازان متأهل غیرغایب نیز در استان های محل سکونت خود به کارگیری می شوند.

وی افزود: مادران فاقد همسر که تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) هستند و حداکثر دو فرزند پسر بیش از 18 سال داشته باشند نیز می توانند یکی از فرزندانشان را از خدمت سربازی معاف کنند.

سردار کمالی گفت: خانواده های شاهدی که فرزند معلول جسمی و ذهنی داشته باشند یکی از فرزندان مشمول آنان می توانند از خدمت وظیفه عمومی معاف شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یگانه سرپرست خواهر مجردی که به سن 24 سالگی رسیده باشد نیز از خدمت سربازی معاف است.

وی گفت: براساس تغییرات انجام شده یکی از فرزندان خانواده هایی که سه فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده باشند از انجام خدمت معاف خواهد شد.

سردار کمالی افزود: یکی از فرزندان خانواده هایی که یک فرزند آنان حین خدمت فوت کرده باشد نیز از خدمت سربازی معاف می شود.

وی گفت: در این تغییرات حداکثر کسر خدمت بسیجیان از خدمت سربازی شش ماه خواهد بود این در حالی است که در گذشته کسر خدمت این افراد 12 ماه بود.

سردار کمالی افزود: یکی از فرزندان آزادگانی که بیش از سه سال در اسارت بودند اما فرزندانش بعد از آزادی به سن سربازی رسیده باشد از خدمت سربازی معاف می شود.

وی گفت: فرزند دوم شهدا از خدمت دوره ضرورت معاف می شود و همه جانبازان بیش از 15 درصد و یکی از فرزندان جانبازان 25 درصد و بیشتر و دو فرزند جانبازان 50 درصد به بالا از خدمت سربازی معافند و مدت خدمت جانبازان کمتر از 15 درصد نیز به تناسب درصد جانبازیشان کسر خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یکی از فرزندان رزمندگان باسابقه 30 ماه جبهه و 2 فرزند رزمندگان با 60 ماه سابقه جبهه نیز از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

سردار کمالی همچنین گفت: یکی از فرزندان افرادی که مجموع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنان به 30 امتیاز برسد از خدمت سربازی معاف می شود و 2 فرزند افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنان به 60 امتیاز نیز برسد از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

وی افزود: آن دسته از خانواده شهدا، مفقودالاثرها، جانبازان، آزادگان و رزمندگانی که یکی از فرزندانشان از خدمت معاف شده اما ضرورت استفاده از معافیت صادر شده برای آنان به علت فوت و یا استخدام در نیروهای مسلح و دیگر موارد منتفی شده است نیز می توانند با ابطال این کارت، برای نفر دوم خانواده کارت معافیت جدید دریافت کنند.

سردار کمالی گفت: یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که در گذشته برادرش(فرزند مفقودالاثر و آزاده) از معافیت خانواده شهدا استفاده کرده اما به علت فوت یا مهاجرت تا پایان سال 89 نزد خانواده اش نباشد از خدمت سربازی معاف است.

وی افزود: مشمولانی که با جانبازان 25 درصد و بالاتر ازدواج کنند از خدمت دوره ضرورت به صورت موقت معاف و پس از پنج سال معافیت آنان به دائم تبدیل می شود.

سردار کمالی گفت: یکی از فرزندان و برادران شهید، مفقودالاثر و آزاده که به واسطه استفاده پسرشان از معافیت خانواده شهدا سرباز شناخته شده از خدمت معاف است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رزمندگان شش تا هشت ماه سابقه جبهه از 2 ماه، نه تا 11 ماه سابقه از 3 ماه، 12 تا 14 ماه سابقه از 4 ماه، 15 تا 17 ماه سابقه از 5 ماه، 18 تا 20 ماه سابقه از 6 ماه ، 21 تا 23 ماه سابقه از 7 ماه، 24 تا 26 ماه سابقه از 8 ماه و 27 تا 29 ماه سابقه جبهه از 9 ماه کسر خدمت برخوردار می شوند.

سردار کمالی گفت: جانبازان 5 تا 10 درصد جانبازی نیز می توانند از 2 ماه، 11 تا 15 درصد از 4 ماه، 16 تا 20 درصد از 5 ماه و 21 تا 25 درصد جانبازی از 8 ماه کسر خدمت برخوردار خواهند شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page