بازديد كارشناسان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور از پروژه كمربند حفاظتي بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 10 شهریور 1395

كارشناسان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور از پروژه اجرا شده كمربند حفاظتي شهرستان بافق در جاده باقرآباد اين شهرستان بازديد كردند.

در اين بازديد كه كارشناسان حفاظت جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور، رئيس اداره حفاظت و حمايت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد و رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق حضور داشتند از پروژه اجرا شده كمربند حفاظتي شهرستان بافق واقع در جاده باقرآباد اين شهرستان بازديد كردند.

در ابتدا، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق شرحي از اجراي پروژه مذكور داد و افزود: در سالجاري، كمربند حفاظتي با حجم 2 هزار و 977 مترمكعب و با هدف تفكيك اراضي ملي دولتي از مستثنيات مردمي در جاده باقرآباد اجرا شده است.

كمال كريمي ضرورت پروژه كمربند حفاظتي در اين مكان را يادآور شد و ادامه داد: با توجه به نزديكي به شهر و پديده تخليه نخاله توسط رانندگان و نبود نيروي كافي براي گشت در عرصه ها در فواصل زماني قابل قبول با توجه به سطح وسيع اراضي ملي و دولتي ، بهترين گزينه ايجاد كمربند حفاظتي جهت حفظ چشم انداز عرصه هاي طبيعي است.

در پايان، وي اجراي پروژه كمربند حفاظتي را در كاهش تصرف آگاهانه و غير آگاهانه مردم مؤثر دانست و خاطرنشان كرد: بر اساس طرح مصوب اجراي اين پروژه كه در سال 86 تهيه گرديده، تا كنون در حجم 19 هزار و 866 مترمكعب در منطقه گودگوار شهرستان بافق انجام شده است.

كريمي تصريح كرد: در اين منطقه از يك سو انگيزه تجاوز به اراضي ملي و دولتي به دليل نزديكي به شهر و ارزش افزوده قابل توجه زمين بيش از مناطق ديگر بوده و از سوي ديگر به دليل تراكم بالاي مستثنيات اوليه و اراضي واگذاري كشاورزي و مجاورت آن با جنگلهاي دست كاشت ( ايستگاه بيابانزدايي شهيد سيد مصطفي خميني) عمليات حفر كانال حفاظتي انجام شده است.

500


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page