اعتیاد چقدر دوام دارد؟

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
جمعه - 7 بهمن 1390

[print_this]

پاسخ به این سوال  آسان نیست یک والد در نهایت اعتیاد خود را ترک می کند و دیگری همچنان به اعتیاد خود ادامه می دهد.یک نفر برای تمام عمر ترک میکند اما افسردگی واضطراب ومشکلات زندگی فرد دیگر را در هم میشکند واعتیاد باز میگردد.وقتی که اعتیاد ماندگار می شود خانواده که بر اثر مرگ سانحه ومشکلات ناشی از اعتیاد فشارهای مضاعفی را تحمل میکند همچنان به اعتیاد خود ادامه میدهد.به تدریج خانواده نه تنها فراموش میکند که تمام رنجها ودردها ناشی از اعتیاد است بلکه فقط بر رنجهای خود تمرکز می کند ومقدار مصرف افزایش می یابد. دراین مرحله خانواده با روشهای متنوعی کودکان را مجبور به پذیرش این ناهنجاری می کند.

“انکار” عمومی ترین الگوی این خانواده هاست.شدت پرخاشگری بدرفتاری فرار از منزل دیر کردن وتاخیر در بازگشت به منزل وفعالیت های جنسی نابهنجارکودکان و نوجوانان از طرف والدین معتاد انکار می شود. کودکان یاد می گیرند اعتیاد والد خود را انکار کنند و والدین نیز مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان خود را که بازتاب اعتیاد آنهاست ندیده می گیرند.

در برخی موارد والدین معتاد از عهده نگهداری فرزندان خود بر نمی آیند و آنها را به پدر و مادر بزرگ می سپارند این والدین قدیمی که براثر تربیت غلط فرزندان خود را به طرف اعتیاد سوق داده بودند همین روش را برای تربیت نوه های خود نیز بکار می گیرند و زمینه بروز پدیده اعتیاد را درآنها افزایش می دهند.

گاهی والدین دارای والدین معتاد بودند و از کودکی اعتیاد والدین خود را یاد گرفته اند.به تدریج به سمت مصرف مواد رانده شدند و بنا به دلایل بیشماری از اعتراف به مشکل خود و تقاضای کمک سر باز زدند واکنون افزایش مصرف ویاشروع اعتیاد فرزندان خود را نیز انکار می کنند و تمام رفتار ها را نادیده می گیرند به این ترتیب فرزندان نیز به انکار اعتیاد والدین و خودشان عادت می کنند.والدین معتاد در مواجهه با مشکلات رفتاری فرزندان خود گاهی از روشهای خشن استفاده می کنند و در زمان دیگر تمام مشکلات کودکان و نوجوانان تازه معتاد شده خود را نادیده می گیرند.(اگر خدا بخواهد ادامه دارد)

[/print_this]


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 7 بهمن 1390 - 9:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام… امیدوارم این بلای خانمان سوز در بافق و همچنین در تمام ایران ریشه کن شود..

همدرد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 8 بهمن 1390 - 11:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

نجات دهنده اعتیاد انحمن معتادان گمنام (NA)بافق بهاباد مبارکه

You cannot copy content of this page