آقای نماینده! از نوبخت بپرسید نه آخوندی!

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 5 آبان 1395

آقای نماینده! از نوبخت بپرسید نه آخوندی!
سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با آن چهره خندان را تنها کسانی می شناسند که یک بار با وی نشست و برخاست داشته باشند! همانی که کلید خزانه را در اختیار دارد و بودجه ها را به این سوی و آن سوی هدایت می کند. این روزها خبر می رسد که در گوشه ای از نطق صباغیان اشاره ای شده است به نا به سامانی جاده یزد ـ بافق، همان جاده ای که نه از سه ـ چهارماه گذشته که از سال ها قبل! معضل بزرگ استان و شهرستان بوده است. اگرچه اعتراض نماینده بزرگترین و ناهمگون ترین حوزه انتخابیه استان را به فال نیک می گیریم اما بهتر نبود سری هم به نهاد ریاست جمهوری زده می شد و از شخص آقای نوبخت که همواره لبخندی قابل تأمل بر لب دارند سؤال می کرد که تعریف دقیق«تخصص صد در صد» بودجه چیست و چه معنایی دارد؟! راست و درست ماجرا را نه از بافق و یزد که باید از لا به لای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد جست و جو کرد و این سؤال اساسی را مطرح نمود که کدامیک از آن مصوبات در بوق و کرنا شده رنگ حقیقت به خود گرفته است.
این روزها یزد زیر دست و پای لابی های سنگین نوبخت و دوستانش دارد جان می سپارد از یک سو مدیریت کلان استان جرأت و جسارت رویارویی با نوبخت و تبعات بعدی آن را ندارد و از سویی دیگر باید تنها و تنها همان آماری را تأیید کند که برخی ها در تاریکخانه های بی خبری تنظیم کرده اند. از گزارش های اخیری که از جلسات سامان دهی به صنعت به بیرون درز کرده شاهدیم که برای اسب و ویلای فلانی در ده بالا و سانیج و غیره و ذلک وام و بودجه، با فشار از بانک ها اخذ شده و عزمی جدی پشت آن بوده است که ریالی کم نشود و ثانیه ای تلف! اما عزمی برای سر و سامان دادن به معضلات استان وجود ندارد!
در میانه غوغای جاده بافق و گوش هایی که مترصد شنیدن خبری خوشحال کننده و نیز امیدوار کننده هستند از حل قریب الوقوع این نابخردی های انباشته شده طی 9 سال! در خبری پر از ابهام و تنظیم شده در نهایت نادانی و کج سلیقگی که دست آخر معلوم نشد از کجا سرچشمه می گیرد ناگهان خبر استعفای استاندار قویا تکذیب می شود! آن هم استانداری که خبر رسیده زمستان یزد را شاید بتواند از سیمای تابان و از تهران مشاهده کند و نه از نزدیک و در واکنش به این خبرسازی کودکانه و عجولانه! نکته ای تلخ که در چند کلمه ذیل آن به نگارش درآمد حقیقت این روزها و سه سال گذشته ماجرای یزد و مدیریتش را بر ملا می کند و آن چند کلمه این بود که:«مگر استان یزد استاندار هم دارد؟» البته استاندار ظاهرا دارد اما استانداری که فعلا ساکن اطاق استاندار یزد است اگر منصوب وزارت کشور بود و نه تحمیل شده به وزارت کشور! قطعا باید این روزها پاشنه در نهاد ریاست جمهوری را از جا درمی آورد نه در حال حکم دادن به محامدی و تقدیر از فلانی!
دیروز مردم بافق که از بی توجهی و قول و قرارهای به سرانجام نرسیده به تنگ آمده بودند در تجمعی آرام و با حفظ شئوناتی که همواره از مردم بافق انتظار می رود ملموس تر اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانیدند و اما در جایی که استاندار باید حضور می یافت و از مردم حضورا عذرخواهی می کرد معاون فرماندار مجبور شد رو در روی مردمی بایستد که از نزدیک ترین ها به وی محسوب می شوند.
اخلاق سازمانی حکم می کند که گاه مدیران استان به واسطه برخی ملاحظات سکوت اختیار کنند به چند جهت نخست این که اگر نیم قدم از استاندار جلوتر حرکت نمایند به انواع و اقسام بلایای طبیعی و غیر طبیعی دچار می شوند و نیز محکوم به عدم رعایت دیسیپلین و سلسله مراتب و… دیگر این که ممکن است به تیر غیب غضب نوبختی ها در استان دچار شده یا اساسا فرصت ترمیم خطای خود نیز پیدا نکنند دلیل آخر این که اگرچه:«جز راست نباید گفت» اما«هر راست نشاید گفت»! سر بسته آن که دیروز به جای معاون فرماندار جای اصلی ترین ها خالی بود از میرمحمدی گرفته تا عزالدینی و دکتر نصیری زاده! گره اصلی معما را این سه نفر باید بگشایند نه طلایی مقدم، دکتر نقصان محمدی و حتی سید حسینی!!!

رضا بردستانی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
حجت این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 12:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به نظر من اکر نوبختی وجود دارد از رای مردم است واقای صباغیان تذکر خوبی برای جاده داده واکر از این جور صباغیانها شیر پاک خورده در راس کارها بود مردم این همه مشکل نداشتند “‘: مرحبا به شما اقای صباغیان وبه انجه رسیده اید لایقت شما است به امید خدا وقاطعیت شما تمام مشکلات حل خواهد شد وتا اخر با شما هستیم ””’ حق یارتان وهیج کس نمیتواند شما را اجشم ما بیندازد

علیرضا رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 12:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر از مطلب خوب دوست گرامی جناب اقای بردستانی سپاسگزارم

صبا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 آبان 1395 - 3:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چه مطلب چرندي، خود نويسنده هم نميفهمه چي نوشته

You cannot copy content of this page