هزار و 422 هكتار از اراضي گودگوار بافق بيابان زدايي شد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 9 دی 1395

كارشناس بيابان زدايي شهرستان بافق در طي بازديد اعضاي هيئت عملي و دانشجويان كارشناسي ارشد بيابان زدايي دانشكده منابع طبيعي شهرستان اردكان از كانون هاي بحراني فرسايش بادي منطقه گودگوار شهرستان بافق از تثبيت شن و بيابان زدايي هزار و 422 هكتار اين اراضي خبر داد.

در اين بازديد يكروزه از پروژه هاي انجام شده منطقه گودگوار كه اعضاي هيئت علمي و دانشجويان كارشناسي ارشد بيابان زدايي دانشكده منابع طبيعي شهرستان اردكان حضور داشتند، كارشناس بيابان زدايي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق گزارشي از نحوه اجراي پروژه ارائه كرد.

علي دهقان شروع عمليات بيابان زدايي را از سال 87  و تاكنون به ميزان هزار و 422 هكتار اعلام كرد و اضافه كرد: گونه هاي كشت شده تاكنون تاغ و گز بوده و در سالجاري قسمت كمي اسكمبيل و بره تاغ براي نمونه و تنوع گونه اي كشت شده است و در صورت موفقيت آميز بودن روند رشد گونه هاي اسكمبيل و بره تاغ، در سال هاي بعد به وسعت بيشتري كشت خواهد شد.

دهقان درخصوص نحوه آبياري كشت هاي انجام شده تصريح كرد: در سال اول 6 نوبت آبياري به ازاي هر نهال 100 ليتر آب نياز است، در سال دوم 5 نوبت، سال سوم 3 نوبت و به ازاي هر نهال 150 ليتر آب مورد نياز است.

كارشناس بيابان زدايي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق با اشاره به خشكسالي هاي اخير گفت: در سال چهارم با توجه به رسيدن ريشه هاي نهال ها به سفره آب زيرزميني، نهال ها نياز به آبياري نداشته ولي بدليل خشكسالي هاي اخير مجبور به ادامه آبياري هستيم.

در ادامه مهدي تازه يكي از اعضاي هيئت علمي دانشكده منابع طبيعي شهرستان اردكان، منطقه عمليات را مناسبترين انتخاب برشمرده و با توجه به وجود تثبيت شن هاي روان در پاي بوته هاي تاغ، عملكرد اين بوته ها در جلوگيري از پيشروي شنهاي روان را موفقيت آميز دانسته و افزود: با توجه به درشتي ذرات، فاصله حمل ذرات كمتر مي باشد.5001


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 دی 1395 - 5:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

نکنه دوباره می خوان اردکانیهاگوگوار راهم مالک شن

You cannot copy content of this page