بافق و رویاهایش

دسته: مقالات
۸ دیدگاه
شنبه - 11 دی 1395

چهره بافق در حال تغییر است و قرار است اندک اندک قاب رنگ و رورفته بافق را از روی طاقچه خاطرات خود برداریم و تصویری جدید در آن بگذاریم .بافق را شهر طلسم شده ای می دانستیم که هرزمان برای تغییر ش طرحی نو درانداخته می شد, هزاران مانع بر سر راهش سبز می شد و سالیان متمادی طول می کشید تا آن تغییر به سامان برسد و خورشید فرجام رخ بنماید.
گویا امسال اسب تیز تک تغییر بر سرعت خود افزوده است و جادوی ساحران باطل گشته است و همت و تلاش مردمان سرزمین نخل و آفتاب در حال ثمر دادن است و نهال هایی را که سالیان قبل در باغچه پیشرفت شهرمان کاشتیم درحال تنومندشدن است و مایه مباهات و فخرمان گردیده است.
طلسم سی و هفت ساله برای فرستادن فردی بافقی و تکیه بر اریکه بهارستان در این سال شکسته شد و سرانجام این آرزوی دیرین مردم تحقق یافت .از رویاهای و آرزوهای دیگر مردمان نجیب این سرزمین بهره مندی از نعمت گاز بود که این مهم مراحل انتهایی خود را می گذراند و تا پایان سال تمام مردم شهر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد .
از دیگر پوست هایی که شهرمان در این سال خواهد انداخت تعریض خیابان وحشی بافقی است که شهردای عزم جزم نموده است تا پایان سال تصویری جدید از شهر برایمان به ارمغان بیاورد و این طلسم را درهم شکندهر چند خیلی دیر اتفاق افتاد ولی اتمام آن را باید به فال نیک گرفت.
جاده هم ان شاالله تا پایان سال در صورت همت وتلاش بی وقفه و دلسوزانه مسئولان به پایان خواهد رسید و جاده زندگی خواهد شد هرچند که در این جاده خون های زیادی ریخته شد و سستی و کوتاهی مسئولان خسارات جبران ناپذیری بر مردم تحمیل کرد.
نگارنده بر این باور است که شهر نیاز به یک خانه تکانی فرهنگی هم دارد.امری که در گرو تلاش و همت خود مردم است.از آن جایی که بافق شهری معدنی است تفکر کارگری تفکر غالب شهر است که متاسفانه در پاره ای از موارد همین دیدگاه باعث واپس گرایی و عقب ماندگی مردم شده است.
متولیان ودست اندرکاران مسائل فرهنگی باید جدی تر در این عرصه وارد شوند و در جهت اعتلای فرهنگ این مرز و بوم گام های بلندتری بردارند.بافق نیازمندیک مجتمع فرهنگی بزرگ است تا جوانان اوقات خود را در آن بگذرانند.پاتوق ها مهم ترین معضل فرهنگی در شهر است که هنوز فکری اساسی برای آن ها صورت نپذیرفته است.فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در شهر فوق العاده پایین و روبه زوال است هرچند که فرهنگ کتابخوانی در کشور ما همواره زیر خط فرهیختگی است.
ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان از الزامات شهر است که خانواده ها نقشی اساسی در آن دارند.نسل امروز به سمت تن پروری و کاهلی در حال حرکت است یا جوانان به دنبال کارهای راحت و ساده هستند تا چند صباحی برای بقاء امرار معاش کنند بی آن که به فکر رشد باشند.
آموزش و پرورش در مدارس پسرانه فوق العاده دارای ضعف است و دانش آموزان پسرانگیزه کافی برای طی کردن مدارج عالیه ندارندهرچند که نمودار فکری و علمی در مدارس دخترانه رو به رشد و عالی می باشد.
اعتلای فرهنگ باعث سعادت و آرامش جامعه خواهد شد که این مهم با تلاش های مستمر مردم و مسئولان به سرانجام خواهد رسید.
مابدان منزل عالی نتوانیم رسید
تامگر پیش نهد لطف شما گامی چند
دکتر حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 دی 1395 - 8:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام دوردبر شما اقای ارجمند

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 دی 1395 - 9:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام اولین متنی است که در این چند سال اخیر صحبت از امید ومثبت نگری است واین بسیار عالی وزیباست چرا که ما همیشه بیشتر خود را با مردم فلان شهر مقایسه کرده ایم واعتماد به نفس خودرا از دست داده ایم وخیال کردیم همه جا مدینه فاضله است به غیر از شهر ما وهمه مردم فلان شهربا همت وغیرت هستند جز ما وهمین تفکر باعث بدبختی ما شده است
انشاالله تفکرمثبت وافتخار به داشته هایمان وهمت وتلاشمان گسترش یابد

ساحل@ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 دی 1395 - 10:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

همه جا مدینه فاضله است الا بافق @چرا شهر با این همه ثروت خدادای باید به این وضع باشه به قول یه غیر بومی که می گفت مردم بافق بیش از حد قانعندو قناعت دارنداز این همه ثروت خدادای دلشون خوش به ماهی دو سه تومان حقوق کردن اونم که از لطف برخی دوستان سه ماه عقب افتادگی داره

محمد زمانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 دی 1395 - 8:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بافق رویایی

شهر ما گر رونق بسیار باشد فکرش را بکن

گاز و اب شیرین و گوار باشد فکرش را بکن

معدن سنگ اهنی باشد در ین شهر همچنان

فولاد گندله طرح همجوار باشد فکرش را بکن

نخل های بیشماری دارد این دشت کویر

در میان نخلها انار ابدار باشد فکرش را بکن

انچه ما سالیانی در جستجویش بوده ایم

لابه لای درختان بوته زار باشد فکرش را بکن

ما پی متخصص و جراح ز شهرهای دیگریم

شهر پر از ماهران بیکار باشد فکرش را بکن

محمود حاجی محمدی

دلسوخته این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 دی 1395 - 11:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر از جناب اقای ارجمند
متاسفانه یکی دوسالی هست که آموزش وپرورش بافق در زمینه آموزشی بسیاربسیار ضعیف عمل کرده و جای تاسف دارد . گویا کسی هم جوابگو نیست . وقتی هم با معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در دل می کنیم می بینیم که آنها هم دل خونی از وضعیت آموزشی در این شهر دارند

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 دی 1395 - 7:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مطلب خوبی فرمودید.گفتید دانش اموزان پسر به درس اهمیت نمیدهند.میدانید بخشی از این قضی هب هنگرش اموزش وپرورش بستگی دارد.شما ببنید هر مدرس هنو ساخته میشود میدهند به دختر ها.اینها خودش اثر روانی مهمی روی والدین و بعد روی پسر ها دارد

تقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 دی 1395 - 8:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به شرط اینکه کسی که براریکه بهارستان نشسته مثبت نگر باشد….

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 دی 1395 - 9:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای دکتر ارجمند از جنابعالی زشت ودور از انتظار است که بگویید:تفکر کارگری تفکر غالب شهر است که متاسفانه در پاره ای از موارد همین دیدگاه باعث واپس گرایی و عقب ماندگی مردم شده است.
پیامبر بر دستان کارگر بوسه زد و او را احترام کرد کدام عبادت بالاتر از کار و کارگری است. آیا پیشرفت بافق مدیون همین قشرزحمتکش و بی ادعا نیست . از پشت میز نشینی و ادعاهای پوچ بدون همت کدام شهر آباد شده است .لحظه ای درنگ زیر پایتان را نیز ببینید

You cannot copy content of this page