مثبت نگری درشهر رویاها

دسته: مقالات
۱۳ دیدگاه
دوشنبه - 13 دی 1395

 

مطلب جذاب و زیبای استاد دکتر ارجمند را که خواندم متحول شدم . تصمیم گرفتم از این به بعد فقط مثبت باشم. بی خیال مشکلات شهر همه در حال انجام است. همه چیز درست می شود .

برای اینکه مثبت تر باشم تصمیم گرفتم تمام کتابهای آنتونی رابینز را خریداری کرده وهمه رایکجا بخوانم . از منزل خارج شدم.از سمت ایستگاه راه آهن بسمت بهشت الحسین حرکت کردم تا قبل از مثبت نگری کامل فاتحه ای نثار روح مادرم کنم وکمی عقده هایم را وا کنم.یادم آمد ماه ها قبل که از همین مسیر می گذشتم تقریبا پنجاه متر از جاده خاکی بود هنوز هم…

بی خیال .قرار بود مثبت باشم در راه بازگشت از خیابان وحشی بافقی این شاعر دل سوخته دور از وطن عبورکردم کارهای تعریض خیابان بخوبی پیش می رفت وجای خوشحالی داشت فقط یک ساختمان عزیز دردانه وجود داشت که چند کارگر برروی آن مشغول کار بودند.یکی دانه دانه آجرهارا از دیوار جدامی کرد دیگری آجر راتمیز کرده نفر سوم با دقت هرچه تمامتر آجر را شستشو می داد و بسته بندی می کرد انگار قرار است تمام آجرها سالم به کارخانه سازنده عودت داده شوند.

همینطور که پشت رل بودم باخودم حساب کردم اگرصد هزار آجر در این ساختمان باشد وکارگرها روزانه بیست آجر راجداکرده وتمیز کنند احتمالا بیست سال دیگر ساختمان تمام وآماده زیرسازی می شود.

در افکارم غوطه ور بودم که نگاه سنگین دوربین شهرداری را بالای سرم حس کردم ویاد گاو نه من شیر پدر بزرگم افتادم .

بی خیال قرار بود مثبت نگر باشم برای انجام کارهای بانکی دنبال پارک ماشینم بودم. هر چه گشتم جایی نبود ناخود آگاه یاد مطلب استادم جناب آقای پورفلاح افتادم که اعتراض داشتند چرا وقتی زیر ساخت ها فراهم نیست و شهر پارکینگ ندارد مردم را بی جهت جریمه می کنید شهرداری هم جواب داده بود.

بیمارستان تامین اجتماعی اگر دکترمتخصص ندارد پارکینگ دارد می توانید ماشینهای خود را بدون پرداخت حتی یک ریال در آنجا پارک کنید.خوشحال شدم و به بیمارستان مراجعه کردم .با خیال راحت ماشین را پارک کردم و با تاکسی به بانک رفتم .

القصه هنوز چند ساعتی از مثبت نگریم نگذشته بود که به دلیل بیماری و مراجعه به پزشک بسمت یزد حرکت کردم جاده بی نهایت شلوغ و مملو از خودروهای سنگین بود اگر یک لحظه به دوربینهای شهرداری فکر می کردی به همون دوربین قسم با بهشت الحسین بیشتر آشنا می شدی.

به رودخانه شور که نزدیک  شدم بوی ماست می آمد انگار مشغول ماست مالی پل رودخانه بودند.نمی دانم شاید هم کارگرها در آن حوالی زیاد ماست خورده بودند.این را گذشت زمان مشخص می کند.

محمدرضا رضایی بافقی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ساحل@ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 دی 1395 - 11:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

منم خیلی مثبت فک میکنم بی خیال که سنگ آهن حقوق سه ماهم عقب انداخته بی خیال میشم که یه دفعه گوشیم زنگ میخوره قسط وامت عقب افتاده…..ولش کن من مثبتم حتما سنگ آهن پول نداره بی پوله یادم میاد یکی میگفت هزینه های سنگ آهن که تو جیب فلان مدیر میره شگفت آوره بی خیال همه چی ارومه….

حاجی محمدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 دی 1395 - 11:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مثبت اندیشی

خواستم مثبت بیندشم به مردان شهر بافق

گونه ای دیگر ببینیم من سر و سازمان بافق

خواستم چشم ببندم بر کم و کاستی شهر

پر ز ابادی ببینم هر کوی و دالان بافق

خواستم هیچ نگویم غم و رنجهای خلق

یاد امد باد و گرد و خاکهای طوفان بافق

خواستم یادی کنم از شاعر شیرین سخن

یاد امد از شعر پریشان حالی دیوان بافق

خواستم مثبت اندیشم به کندن کوی او

طی چند روز دیدم من تن عریان بافق

خواستم بهر طبابت نزد متخصص روم

ناگزیر جاده مرگ گشتم از هجران بافق

خواستم در جاده از کامیونها رد شوم

دست تقدیرم ببرد سوی یزدان بافق

زیر خاک رفتم ز وحشی یاد امد سخن

شرح پریشان حالی سر و سامان بافق

محمود حاجی محمدی

ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 دی 1395 - 12:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.
دوست خوبم آقای رضایی مطلب زیبایی بود مثبت اندیشی خلصت خوبیست ما وظیفه داریم در برابر مشکلات عدیده شهر مثبت ببینیم و مثبت فکر کنیم.درمورد آزادسازی املاک در طرح بلوار وحشی زیاد فکرشو نکنید اخوی بالاخره یا نتیجه ها یا نبیره های ما روزی شاهد بلوار شیک و تمیز خواهند بود مگه تا الان که مدت سی یو چندساله مردم سرگردن شدن اتفاقی افتاده؟
دست اندازهای متوالی در کوچه وحشی بافقی(شما بخوانیدخیابان وحشی بافقی)واقعا لازم بوده.من و شما از حوزه امداد ونجات این شهرستانیم اگر اتفاقی مانند آتش سوزی مهیب و درخطر افتادن جان همشهریان اتفاق بیفته آیا خودرو آتش نشانی و نجات میتونه بسرعت خودشو به محل حادثه برسونه.
مثب باش اخوی مثبت خوبه.درشهریزد ماهی یکی زیرگذر رو گذر ساخته میشه اینجا یه قرن.
چرا خاک برداری قسمت های ویران شده بلوار به کندی انجام میشه؟/
چون زیاد ذوق زدگی ایجاد نشه.راستی مواظب باش آقا پلیسه بادوربین جریمت نکنه پارک نکن که جریمه میشهبه من و تو چه که جای پارک گیر نمیاد برو همون پارکینگ تامین اجتماعی و پیاده برگرد هم ورزش میکنی و هم سالم میشی دیگه همه مشکلات یادت میره.

یه دوست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 دی 1395 - 2:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خواستم مثبت ببینم
مطلبتان را اما نشد
ولی خوب است گاهی تلنگر به مسولین
ولییی…..نه چرا تلنگر انها که میبینند و هیچکار نمیکنند و نیازی به تلنگر که ندارند عادی شده
بازهم مثبت میبینم درد های شهرم را

راستی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 دی 1395 - 10:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

راستی ,چرا چند روزه چند کارگر مشغول این ساختمان هستن ?نکنه چون ساختمون بانک بوده فکر میکنن احتمالا چیزی گیرشون میاد ? راستی چقدر شهرداری گیرش میومده که حاضر شده این طرح را معطل این ساختمون کنه ? راستی چرا با این کارهاشون اینقدر اعصاب مردم را خرد میکنن ? راستی چرا بلوک گذاری و تو تنگناه قرار دادن مردم زودتر از شروع پروژه انجام میشه ?راستی میگید شهرداری چه جوابی میده ?
راستی این را هم بگم که شهردار همت خوبی داره و ما ممنونش هستیم

    حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 دی 1395 - 9:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    بنده به جای مثبت اندیشی رفتم در مورد خراب کردن بانک ملت وگذاشتن بلوک های وسط خیابان وحشی سوال کردم.
    جواب که به بنده دادند این بود که چون تخریب سقف آخرین طبقه با بیل مکانیکی خطر ساز بوده ومقدور نبوده ونیز احتمال سقوط بخشهایی از ساختمان به خیابان قدیمی بوده خراب کردن این سقف بایستی با دست انجام شود وبلوک ها برای امنیت جان و ماشین شما مثبت اندیشان گذاشته شده تا مصالح ساختمان در حال تخریب آسیبی به مثبت اندیشان نزند.
    من که به سهم خودم از شهردار سخت کوش و همکاران ایشان که گره کور خیابان وحشی را پس از سالها گشودند وباعث رفع این لکه زشت در مرکز شهر بافق شدند دست مریزاد می گویم .
    به نظر من بهتر هست شما همچنان به منفی نگری خودتان ببخشید به قول خودتان مثبت نگری ادامه دهید.

      مش حسین اغا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 دی 1395 - 11:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

      سلام برادر حسین خوش فکر
      چیزی که عیان است چه ئحاجت به بیان است.والا اینقده مردم وعده الکی و دروغ شنیدن که دیگه نمیخواد شما بیایید درس اخلاق بدید.یه خراب کردن دیوار چقدر زمان میبره که همهرو کلافه کرده خیلی ها دیگه به شماها اطمینان ندارن واصحاب رسانه به واسطه وظایف رسانه ای که دارن باید چنین نقاط کور و وقت تلف کن رو دست بزارن روش.
      اخه عزیز دل بابا شهردار خوب و مردمی بافق الحق و الانصاف نمونه و باغیرت هست بحثی نیست ولی چیزی که شما از اون خبر نداری اینه که دست این بنده خدا هم نیس شما یه حساب دو دوتا چهارتا بکن سی وچن ساله قراره این چن متر کذایی ساخته بشه حالا هم که اومدن بلوک هایی ردیف کردن تو همین مسیر کم .خسارتی که به آینه و بغل ماشین های مردم بی نوا میخوره شما میدی؟
      این خیابان اقدام انقلابی میخواد نه دس دس کردن.جناب شهردار و مجموعه تحت فرمان ایشان اگر نمیخوان اصحاب رسانه دوربین بدست و قلم بدست شوند باید سریع کلک کار رو بکنن نه اینکه یه بیل خاک بردارن و برن و یک سال بعد..
      این خصلت مختص به این خیابون نیس گوشه گوشه این شهر هرجا که بیل خاکی جابجا کردن میرن و دیگه پیداشون نمیشه.
      یه سئوال؟؟
      شما که از پشتی ابن دوستان در اومدی برو از رفقات بپرس چرا بلوار راه آهن رو چرا معطل گذاشتن قول یکماهه داده بودن تکمیل بشه میدونی روزانه چند دستگاه تریلی و ماشین سبک از شهرهای همجوار از این مسیر رد میشن ؟آیا به ما نمیخندن؟مگه چکار بزرگی مخوان انجام بدن که نمیشه؟هان؟
      بله اخوی کمی منصف باش تحمل مردم هم حدی داره

      راستی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 دی 1395 - 1:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

      حسین جان ” خوب کردی سؤال کردی . یکم دقت کن اولا نمای جلو ساختمان برای خیابون قدیمی خطر داره چند روزه دارن آجر های وسط ساختمون را یواش یواش در میارن ثانیا امروز در اوج ترافیک و موقع تعطیلی مدارس اومدن خیابون را مسدود کردن و دارن همون کاری که روز اول باید میکردن البته در روز تعطیل(مثلا جمعه ) انجام میدن ثالثا بلوکها برای تغییر مسیر و دوطرفه شدن مسیر هنگام شروع عملیات هست وگرنه نیازی نبود برای خراب کردن بانک اینقدر مسیر را بلوک بگذارن میگی نه صبر کن تا مشخص شه
      باز هم از پیگیریتون و جواب سؤال ممنوم
      راستی باز هم از زحمات شهردار تشکر میکنم و ممنونش هستیم

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 دی 1395 - 11:03 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

همین که کلمه مثبت در نوشته هایتان بود بسیار عالیست وبا طنز مثبت اندیشی بیان نارساییاها خیلی زیبا تر است

محسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 دی 1395 - 4:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.گاهی از خواندن بعضی مطالب تعجب میکنم. کاری به مثبت اندیشی ندارم اما اگر کمی، فقط کمی منصف باشیم،
فقط با یک نگاه به یک سال گذشته ی شهر متوجه همه چیز میشویم. حتی در مورد همین خیابان که آزاد سازی آن تقریبا غیر ممکن به نظر می رسید و ممکن شد ولی هنوز صبر و حوصله می طلبد تا فصل بهار آن که بسیار نزدیک است برسد. این که در سالهای قبل چه گذشته بحث جدایی است اما بهتر است اکنون مشوق وهمراه باشیم و به قول معروف تر وخشک را باهم نسوزانیم…
فقط این را میدانم که بعضی از افراد کار میکنند و طول میکشد تا محبوب شوند و بعضی دیگر فقط حرف میزنند و یک روزه معروف میشوند.

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 15 دی 1395 - 3:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    آقا محسن ظاهرا اگر اشتباه نکنم شما مطلب را نگرفتی , اصلا صحبت از نادیده گرفتن زحمات شهردار پر کار و دوست داشتنی نیست , این هم نوعی بیان است برای گوشزد کردن و برطرف کردن نواقصی که به نظر بعضی دوستان میرسه , من فکر کنم خیلی هم دلنشین بود , فکر میکنم این هم نوعی کمک است اگر کمی تأمل کنیم.
    اینکه بگوییم همه چیز خوبه , هیچکس هم هیچی نگه , فکر نکنم کمک کردن باشه
    بعضی ها مشکلات را طنز گونه در قالب شعر بیان میکنن آیا این نشانه منصف نبودن است ?
    در هر صورت شهردار عزیز با احترامی که قبلا به نظر شهروندان در این سایت گذاشته بزرگی خودش را نشون داده و ضعف و ایرادی که نه از جانب ایشون بلکه عدم توجه ودقت زیر مجموعه بوده رفع شده
    و نکته آخر اینکه همانطور که موضوعات مثبت شهرداری منعکس شده و تشکر مردم را به دنبال داشته در بعضی موارد هم گلایه ها مطرح شده و هردو اینها نیاز رشد و پیشرفت است

    ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 15 دی 1395 - 11:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    سلام.
    اقدامات ارزنده برادر گرامی جناب آقای نوروز زاده و شورای شهر برهیچ کس پوشیده نیست و مردم خود بهترین قضاوت کنندگان هستند فرق خادم با خائن را میشناسند.همانطور که در نوشته بالا اشاره شده وباعث گله مندی بسیاری از همشهریان نیز میباشد کندی سرعت تخریب و بازسازی ساختمان های مسیره که باعث کم رنگ شدن کارها وتلاش شما عزیزان میشود.چراباید عملیات خاکبرداری و زیر سازی قسمت های تخریب شده به کندی و بعضابه امان خدا رها شود؟ چرا بلوار راه آهن تا حد فاصل مظفریه تقریبا به حال خود رها شده؟در صورتی که همگان میدانند کار بسیار بزرگی انجام شده و خواهد شد مهاذا سرعت بخشیدن در عملیات شیرینی کار سنگین را دوچندان خواهد کرد.
    طبق اذهان خود شما کار آزاد سازی مسیر بلوار وحشی شکستن طلسم چندین ساله بوده و کار شاقی انجام شده .چرا همچین عنوانی برای این کاری که قرار بوده سی سال قبل انجام بشه بکار برده میشود؟ چه موانعی در سر راه این کار بوده که از سلامتی مردم مهمتر بوده؟
    بهرحال اینجانب بعنوان یک شهروند از تمامی عوامل شهرداری و سازمانهای درگیر در ا عملیات بلوار وحشی کمال تشکر و قدر دانی را دارم لیک باید سرعت بیشتری به عملیات بازسازی بدین تا کام مردم از این رویداد بزرگ/شیرین تر شود.

مجیدحسینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 دی 1395 - 9:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مطلب بسیار جالبی بود باامید مثبت اندیشی همه (شتر در خواب بیند پنبه دانه)😁😁😁و با امید برطرف شدن مشکلات شهرومردم

You cannot copy content of this page