تامین منابع مالی محور بافق- یزد جدی تر پیگیری شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 29 دی 1395

نایب رییس هیات مدیره شرکت راهیدکو گفت:با همت مسئولین استان و پیگیری جدی تر تامین منابع مالی محور بافق- یزد می توان در رابطه با اتمام این طرح امیدوار بود.

عبدالرضا نیکنام صبح امروز در گفتگو با خبرنگار«بافق فردا» با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر محور بافق – یزد تا تاریخ ۵ بهمن ماه زیر بار ترافیکی می رود اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده اعم از برودت یه هفته ای هوا، تغییر طرح رودخانه شور و اضافه کردن طول مسیر به سبب ایجاد اتصال محور قدیم به جدید تاخیر دو هفته ای در برنامه زمانبندی و پیش بینی شده به وجود آمد.

وی افزود: در ۱۵ کیلومتری بافق به میزان ۸۰۰ متر به طول محور اضافه شده است.

نیکنام با اشاره به اینکه عملیات آسفالت لایه زیرین امروز خاتمه پیدا می کند بیان کرد: ۶۰ درصد عملیات روکش نهایی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: دو کارخانه قیر بار را تقویت می کنند و چنانچه در مدت باقی مانده کسر بار وجود داشته باشد از تولیدکنندگان دیگری کمک خواهیم گرفت و با دو کارخانه برنامه زمانبندی عقب نخواهد افتاد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت راهیدکو با بیان اینکه عملیات راهسازی به دو بخش تقسیم شده است تصریح کرد: سرعت بخش روسازی قابل برنامه ریزی بوده اما عملیات زیرسازی که انتهای کار نیز است و پیمانکار قبلی کار را به اتمام نرسانده زمانبر می باشد.

نیکنام خاطر نشان کرد:تصور میرود اگر پروژه به یک فاز دیگر تا مسجد حضرت ابوالفضل (ع) تبدیل شود بتوانیم تا پایان سالجاری به اتمام این محور خاتمه دهیم.

وی بیان کرد:قطعه سوم این جاده با کمک یک پیمانکار دیگر و اضافه کردن ادوات که خاک ریزی حجیمی نیز دارد می توان سرعت بیشتری بگیرد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت راهیدکو اشاره ای به جلسه ای دو روز پیش با استاندار داشت و یادآور شد:مقرر شد بخشی از پروژه با کمک پیمانکارانی که ادوات و ماشین آلات دارند سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: در برنامه ریزی محور به سه مرحله تقسیم شده است مرحله اول ده روز آینده زیر بار ترافیکی میرود، مرحله دوم تا مسجد ابوالفضل(ع) و مرحله سوم تکمیل عملیات خاکی می باشد.

نیکنام با بیان اینکه به علت رسیدن محور به مرحله روسازی و اساس سیمانی به اعتبارات زیادتری نیازمندیم گفت: عملا در این قسمت ادوات پیمانکار نمی تواند کار را جلو ببرد و نیاز به یکسری مواد و مصالح دارد.

وی افزود:اینکه ۱۵ کیلومتر جاده در حال آماده شدن است می توان گفت که یکسری اتفاقات رخ داده و در حقیقت ۹۰ درصد قیر ۱۵ کیلومتر تامین و تحویل پیمانکار شده است.

نایب رییس هیات مدیره شرکت راهیدکو همچنین در ارتباط با تامین منابع نقدی اظهار کرد: امروز ۱۰ درصد آن چیزی که پیش بینی شده بود محقق شده اما همت بر این است که قطعه اول به اتمام برسد و تحویل مردم صبور بافق شود پیمانکار باید خود را به اثبات برساند و کمک مسئولین برای تامین منابع نقدی به موازات پیشرفت فیزیکی باشد.

وی ادامه داد:پول باید به موقعی برسد که درد پروژه را درمان کند و در حقیقت پیمانکار یک شرکت سرمایه گذار نیست و تا یک حد می تواند کار را با هزینه خود جلو ببرد شاید مدیران ارشد در مصاحبه های خود اعلام کنند تامین نقدی انجام شده است اما خواهش دارم مشخص شود که این اعتبار به چه میزان است؟ و آیا متناسب با پیشرفت فیزیکی می باشد یا خیر؟

نیکنام همچنین در پاسخ به اینکه کدام یک از مسئولین پیگیری جدی تر نسبت به پیشرفت کار دارند مسئولین استانی یا شهرستانی اظهار کرد: شخص استاندار به این موضوع ورود پیدا کرده و بالطبع آن معاونت عمرانی و در منطقه نیز حمایت بی دریغ فرماندار پروژه را تا به اینجا جلو برده اما دست ما از استاندار یک مقدار کوتاه است و ارتباط بسیار مستقیم با فرماندار بافق داریم وی پیشرفت فیزیکی پروژه را شاید بهتر از کارشناسان و سرپرست های کارگاه رصد می کند و در صدد رفع آن بر می آید به عنوان کسی که مسئولیت پروژه را برعهده دارد می گویم که مدیون محبتهای فرماندار هستم .

وی با اشاره به اینکه پروژه به دست فقط فرماندار بافق عملیاتی نخواهد شد عنوان کرد: با عملیاتی شدن قول «میر شفیع» مشاور وزیر راه و شهرسازی در رابطه با اختصاص ۱۰ میلیارد تومانی قطعا کار مطابق با برنامه زمانبندی انجام می شود.

نیکنام در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که تامین منابع مالی تاکنون چگونه بوده است تصریح کرد: پروژه ۲۸ میلیاردی تا الان هزار تن قیر، ۳۰۰ میلیون کمک فرماندار بافق در قالب قرض الحسنه و یک فقره اسناد خزانه دارد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت راهیدکو گفت: اسناد خزانه نیز همانطور که مطلع هستید چون سر رسید آن یکساله است و عملا باید تنزیلی به آن بخورد و اینکه با یک درصدی کاهش تبدیل به پول شود پرسه زمانبری را دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مدیران ارشد استان خواهشمندم به میزانی که قرار است جاده به اتمام برسد منابع مالی را تامین کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 8:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مگر فرماندار قبلی تو مسجد جامع نگفت این پیمانکار تا اخر سال کار را تمام میکنه حتی اگر پولی بهش نرسه برید اخرین جلسه کارگروه تومسجد جامع بررسی کنید
از اول صحبت تا اخر همش پول پول ..

You cannot copy content of this page