خیال میکنی وظیفه شان است

دسته: مقالات
۱۶ دیدگاه
دوشنبه - 4 بهمن 1395

خدا رو شکر الان بهترن . به همت پرستاران و رسيدگي ها و نسخ دکتر در بيمارستان سيد الشهداء يزد چند روزيه که ديگه مرخص شدن و در کانون گرم خانواده اند .

تشخيص به موقع دکتر در يزد سبب شد که او فقط دوبار دياليز شود و بعد از آن فقط برنامه غذائي خاصي را داشته باشد . چند روزي که در بيمارستان يزد بودن براي هر جابجائي به هيچ عنوان اکسيژن را از ايشون قطع نمي کردند . دستور پزشک بود که براي پائين آمدن از تخت حتما پادار کمکشون کنه و مواظب باشه . سرکشي منظم پرستاران به ايشون تا حدي بودکه وقتي به ملاقاتشون رفتم در مورد پرستارهاي سيد الشهداء برام گفت و گفت :« اينجا خيال ميکني وظيفه شان است که به من برسن ؟؟!!! »

داشت شاخ تو کلم درد مي آمد يه نيم نگاهي به بقيه همراهان کردم ديدم همه مثل من شاخ دار شدن بعضي کمتر و بعضي بيشتر . تا آمدم دهان باز کنم . يکي از همراهان گفت : وظيفه پرستارهاي همه جا رسيدگي است!!! اينها هم قبول کردن که پرستار بشون و دارن به تعهدشون عمل ميکنند خدا خيرشون بده .
بعد ديگه باب غيبت باز شد و مقايسه پرستارها و بيمارستانها شروع شد . پسر بيمار گفت : ديروز در بافق رفتم ببينم تو چند روز بستريشون وضعيت قندشون چه جوري بوده و آمارش را ببينم پرستار هيچ آماري نداشت کمي که اصرار کردم گفت گرفتن يادداشت نشده ! آدم اينجاها بايد چي بگه؟
کلامش را يکي از جوانترها قطع کرد و گفت : من که در بافق پادارشون بودم پرستاري آمد انسولين بزنه گفتم اول قندشون را بگيرد . بنده خدا پرستار هم گرفت و گفت نوده . گفتم دکتر قبلا بهشون گفته که در شب تا 100 که شد نزنن قبلا سابقه بدي از اين انسولين هاي نابجاداشتيم ولي پرستار اصرار کرد که چون الان ميخوان شام بخورن بايد بزنن و انسولين را زد. همين!!!
اينجا ولي ، تو اين بيمارستان سيدالشهداء ، در حضور دکتر ديشب قند را گرفتن و دکتر گفت به اين بيمارقند تا بالاي 120 اشکالي نداره و انسولين نزنين.
همين جا يکي ديگه پريد وسط غيبت بنده خدا و گفت : همينه که 3 روز در بافق بودن هر روز بدتر و بي حالتر شدن و الان روز دوم در سيدالشهداء يزد رنگ و حال دارن . حرف مي زنن و از تفاوتي که احساس کردن ميگنن و شرمنده پرستارها هم شدن ….
بگذريم خدا رو شکر بعد يک هفته بستري در يزد بهبودي حاصل شد و همه اطرافيان به خود ميباليدن که توانستند ريسک بزرگي بکنند و ايشان را با آن حال و احوال از بافق به يزد منتقل کنند .

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
پرستار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 10:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ،آقای علیزاده من به نمایندگی از قشر پرستاران بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بافق این مطلب را برای شما می نویسم. هیچ پرستاری بدون دستور پزشک معالج نمی تواند به صورت خودسر مقدار یا همان دز انسولین را برای بیمار تزریق کند.شما با درج همچین مطالبی خستگی را بر تن ما پرستاران بی ادعا می گذارید .ای کاش قبل از نوشتن و یا بهتر بگم قبل از غیبت کردن ، اینگونه مسائل را مورد بررسی بیشتری قرار می دادید و بعد اظهار نظر می کردید.پس بگذارید برای روشن شدن افکار عمومی بگویم که با وجود کمبود شدید پرستار در این بیمارستان ما مجبوریم در ایام تعطیلات مثل عید نوروز، تاسوعا و عاشورای حسینی ، حتی شبهای عزیز قدر که شما در کنار خانواده عزیزتان هستید ما در محل کار خود باشیم و مشغول انجام کار اضافه بر سازمان باشیم تا با وجود کمبود پرستار خللی در روند کار پیش نیاید. هر چند بر این باوریم با توجه به پایین بودن حقوق دریافتی شغل پرستاری بسیار مقدس و از جایگاه بالایی در دین مقدس اسلام قرار دارد.پس جناب آقای علیزاده کار ما ریسک پذیر نیست بلکه اجرای مو به موی دستورات پزشکان است.

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 10:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای علیزاده شما را من کاملا می شناسم همیشه شما نیمه خالی لیوان را می بینید. شاید چند روز پیش که پرستار شهرمان آنگونه و بر اثر فشار و استرس بیش از حد جان به جان آفرین فوت کرد شما در شهر نبودید!!!!
آن بندگان خدا دستورات پزشکها را اجرا می کنند.

    محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 4:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    نیمه خالی لیوانش جان یک انسان است

کاظم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 10:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای علیزاده آیا شما که حقوق ماشاالله سنگ آهن را می گیری چه کار مفیدی می کنی؟ خیال میکنی مدیر عامل وظیفه شان است به شما حقوق نجومی بدهد!!!

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 12:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای علیزاده اینقدر بی انصاف نباش من چند روز ماد رم دربافق بستری بود خیلی بهش رسیدگی کردن که شرمنده پرستاران وپزشکان شدم وبیمارستان خصوصی رابا دولتی مقایسه نکن

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 12:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خیلی به این علیزاده محل نذارید نمیشه همه را با یک چوب برونید ،هیچکس کارش 100 درصد درست نیست ،بعضی پزشکان هم تو کارشون قصور دارند که ممکنه به جاهای خطرناک برسه
اگر اینطور هست که اقای علیزاده میگه ایا موضوع را از سر پرستار ،یا رئیس بیمارستان پیگیری کرده ،فکر میکنی بیمارستان سیدالشهدائ همه کارهاشون عالیه …
یک طرفه یه قاضی رفتن خطاست

همکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 1:00 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای علیزاده کمی تفکر و تحقیق و بررسی کن و هرچه را که می شنوی بلافاصله ننویس واقعاً پرستاران بیمارستان ولی عصر زحمت می کشند خدا اجرشون بده

همکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 1:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای علیزاده در پاراگراف سوم نوشتید 🙁 داشت شاخ تو کلم در می اومد یه نیم نگاهی به بقیه همراهان کردم دیدم همه مثل من شاخ دار شدن بعضی کمتر بعضی بیشتر.)
کاشکی شاخ در میآوردید بعد برمی گشتید بافق میومدید بیمارستان تا شاختونو عمل کنند اون موقع از نزدیک در جریان وظایف پرستاران قرار می گرفتید.

محمدحسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 بهمن 1395 - 4:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوستان درهرصنفی افراد درستکار ومنصف هستند افراد کم کار وبعضا بی خیال هم وجود دارند درقشر معلم ،پزشک ومهندس وپرستار هم همینطور اگر یک ویژگی را به طورمساوی به همه نسبت بدهیم به نظر حقیر منصفانه نیست واگرهم همه را درستکار وفداکار توصیف کنیم کارعاقلانه ای نیست ضمن تشکر از همه زحمتکشان وپزشکان وپرستاران خدوم ومهربان بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) چندین بار با بی تفاوتی وبی ادبی یکی از پرستاران مواجه شدم که منجر به گلایه کردن ازایشون به رییس محترم بیمارستان شد پس بدون احساسات وواقع بینانه مطلب بنویسیم اثر سازندگی بیشتری خواهد داشت ان شاءالله

بافقی دیگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 5 بهمن 1395 - 7:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دوستان با عجز از خدا بخواهید که کارتون به هیچ بیمارستانی نیافته اگر هم افتاد به شیفت ادم حسابی بخورین.دوره حالا نه خیلی به ادمها میشه اعتماد کرد نه به داروها.من چند وقت پیش رفتم امپول پسر کوچیکم رو بزنم .یارو بلد نبود چند بار امپول رو زد و بیرون اورد.اونقد لعنت خودم کردم که چرا بچه بیگناه رو بردم بیمارستان .یه بار دیگه هم ناچار کارم افتاد به اونجا.تا دوباره یارو را دیدم گفتم تو میخوای بزنی.بچم بمیره نمیذارم توامپولش بزنی. ورفتم.یه بار هم خدابیامرز بابام رو بردم بیمارستان.بیچاره وسطراهرو بیمارستان حالش بد شد نشست.هیچکی نیومد بگه خرت به چند.بله اون پرستاریکه ایت الله علامه طباطبائی گفت من ثواب همه تفسیر وکارهام را با یه ساعت کار اون عوض میکنم که هر پرستاری رو نگفت.اللهم اشف مرضانا

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 5 بهمن 1395 - 9:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

پرستاران بیمارستان خسته نباشید.
از زحمات شما متشکریم

دلواپس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 5 بهمن 1395 - 10:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تسلیت به خانواده محترم تفکری و زینلی و پرستاران و پرسنل زحمتکش بیمارستان ولی عصر بافق
عزیزان چرا داغ می کنید من هم اتفاقا چندبار با همین مشکل در بیمارستان ولی عصر بافق مواجه شدم .اشتباهات پزشکی هم در تشخیص بیماری و تجویز نوع دارو در همه جای دنیا مرسوم است و قاعدتا کشور و شهر ماهم از این قانون مستثنی نیست.عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید که چرا اونایی که دستشون به دهانشون میرسن با کوچکترین سردرد یا بیماری جزئی راه یزد را درپیش می گیرند ؟!!!!!!ادرجواب پرستار عزیز نظر یک باید بگویم کسی منکر زحمات پرستاران نیست و درست فرمودید هیچ پرستاری سرخود نمیتواند دارویی را تجویز کند و به بیمار بخوراند،ولی اینکه کمبود پرستار وجود دارد و عزیزان بایستی روزهای تعطیل تاسوها عاشورا و… به اجبار کشیک و با مزایای پایین باشند دلیلی بر عدم رسیدگی به بیماران و بدخلقی با همراهان بیمار نیست که مدیر محترم بیمارستان بایستی کمبودها را به مقامات مسول در یز دمنعکس کند واگر کوتاهی شده به اطلاع مردم برسانند و خود را از حرف و حدیثها مبرا کند اونوقت مردم بررسی خواهند کرد که او کجه یانو.
در پاسخ نظر دو همشهری عزیز:متاسفانه نیمه خالی لیوانها در شهر ما بیشتر از نیمه پر هست و به قولی اونقدر عرعر میکنه که نیمه پر را هم محو کرده
درپاسخ همکار عزیز خداروشکر که کسی فی الواقع شاخ در نیاورده آخه توبافق شاخ رو میشکنن بدون اینکه عمل کنن؟؟؟؟؟!!!!!!!!
روابط عمومی بیمارستان یا مدیر بیمارستان باید پاسخگوی اشکالات موجود در سیستم باشد پس منتظریم.

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 5 بهمن 1395 - 8:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و درود خدمت تمامی دوستان؛ بدون شک پرستاران و سایر سروران معزز در بیمارستان ولی عصر (عج) از زحمتکشان و خدمتگزارن به مردم هستند اما اگر بگوییم سیستم بی نقص هست و کمبودی ندارد دروغ گفته ایم کما اینکه همه ی ما جایز الخطاییم ولی این قضییه وقتی بیشتر نمود پیدا می کند که این خطاها از حد منطقی و عرفی خطاهای پزشکی تجاوز کند و این اتفاق برای چندمین بار هست که در این مجموعه ی بیمارستانی طی سالهای اخیر مشاهده شده است .جناب علیزاده از افراد بسیار موجه در بافق هستند و از برادران تحصیلکرده و دانشگاهی و می توان با قاطعیت مهر تاییدی بر صحبتهای ایشان زد چرا که بارها و بارها شاهد موارد این چنینی در بیمارستان بوده ایم.بسیار بهتر است بجای بحث، رییس محتر م بیمارستان و سایر مسولین مربوطه از ایشان بخواهند تا در جلسه ای اهم موارد را عنوان کنند تا مردم شاهد باشند و آنوقت کاملا مشخص خواهد شد تا ایشان بدون دلیل و مدرک موردی را عنوان نخواهند نمود.

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 12:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از درد سخن گفتن و از درد شنيدن
با مردم بي درد نداني كه چه دردي ست

صادق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 10 بهمن 1395 - 12:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مهندس جان کو گوش شنوا

    حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 بهمن 1395 - 10:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    می دونید تو بافق چی فرق میکنه؟؟
    اقشار تحصیل کرده حوزه بهداشت و درمان و فرهنگیان و غیره نا خواسته خودشون را با پرسنل شرکت سنگ آهن که در موارد ذیل مقایسه می کنند
    مقایسه 1
    میزان حقوق و مزایا نجومی در مقابل حقوق پایین
    مقایسه 2
    تعداد پرسنل زیاد سنگ آهن در مقابل پرسنل کم
    مقایسه 3
    بالطبع حجم کار کم ش س در مقابل حجم کار زیاد کادر درمانی
    مقایسه 4
    مسئولیت در قبال ماشین آلات در مقابل مسئولیت در برابر جان بیمار
    مقایسه

    چرا معلمان بی تفاوت می شوند، بجز کسانی که وجدانشان فریاد می زند تفاوت را در دریافت حقوق و مزایا ببین و خودت را به بی خیالی بزن و کار خودت و وظیفه محوله ات را انجام بده.
    به نظر من تو بافق همینکه پرستار میره سر کار براش بسه.
    هر کاری کرد لطف خودش بوده. لذا باید از این قشر تشکر کنید.

You cannot copy content of this page