ترکیه مرز خود را به روی آوارگان سوریه بست

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 9 شهریور 1391

ترکیه مرز خود را به روی آوارگان سوریه بست
ترکیه مرزهای خود را به روی سوری‌های فراری بسته و هزاران تن در پشت مرزهای این کشور آواره مانده‌اند.

به گزارش پرس تی وی دولت ترکیه گفت که مرزهای خود با سوریه را به خاطر آن چه بی‌ثباتی در پناه دادن سوری‌های فراری در اردوگاه‌های پرجمعیت خود ‌می‌خواند، بسته است.

برخی رسانه‌های ترکیه به نقل از برخی مقامات این کشور گزارش دادند که شمار پناهجویان اسکان‌داده شده در اردوگاه‌های ترکیه از ۸۰ هزار تن گذشته و این کشور قادر به میزبانی پناهجویان بیشتر نیست.

حداقل ۷۰۰۰ سوری در دو ایست بازرسی مرزی در جنوب ترکیه به دنبال پناهندگی هستند. این در حالی است که روز سه‌شنبه فقط به ۱۲ زخمی اجازه عبور از مرز داده شد.

هزاران تن از ساکنان سوری روستاهای نزدیک مرز ترکیه در پی عملیات نیروهای امنیتی در شهرها و روستاهای مرزی برای تعقیب شورشیان تحت حمایت خارج برای پناهندگی از مرز گذشته‌اند.

این مردم آواره در اردوگاه‌های استان‌های ترکیه مانند ختای، هاتای، غازی‌عینتاب، اورفا و کیلیس در نزدیکی مرز سوریه اسکان گرفته‌اند.

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی است .دمشق می‌گوید خراب?کاران، قانون شکنان و تروریست های مسلح، عامل ناآرامی‌ها و خشونت‌های مرگبار اخیر در این کشور هستند و این در حالی است که مخالفان، نیروهای امنیتی سوریه را به دست داشتن در کشتارها متهم می‌کنند.

دمشق همچنین تاکید کرده است این ناآرامی‌ها از خارج کشور سازمان‌دهی می شوند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page