ضرورت گفتگو در اشاعه صلح و دوستی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 3 اسفند 1395

429721511_109899_4202929433897383412

 

گفت و گو بهترین وسیله ارتباط انسان ها با یکدیگر است و حلقه اتصال افرادی است که در ظاهر از هم جدا هستند؛زندگی جداگانه ای دارند ولی در واقع به هم متصل بوده و دارای ابعاد وجودی مشترک هستند.
گفت وگوی واقعی بر مبنای خوب شنیدن استوار است .در فرهنگ ما متاسفانه همه گفت است و کمتر کسی شنونده واقعی است .علت پایین بودن میزان مطالعه و کتاب خواندن نیز از همین ضعف فرهنگی؛ یعنی عدم توجه به شنیدن نشات می گیرد.
گفت و گوی واقعی شیوه ای است برای جویایی مشترک و دست یافتن به ریشه های سوء تفاهمات و پیش داوری هایی که مانع فهم درست بین انسانها می شود.
گفت و گو در پي اجماع نيست بلكه در روند آن ديدگاه‌های مختلف افراد گفت و گو کننده برای یکدیگر قابل فهم می شود و موانع همفکری برطرف می شودو انسان معاصر به سمت صلح و دوستی رهنمون می شود.
گفتن و شنیدن مانند نفس کشیدن؛ عامل حیات آدمی بوده ،زمینه رشد و پیشرفت و کمال او را فراهم می آورد واین گفت و شنید مهارتی است که افراد باید آن را کسب کنند.
کانون جوانان جمعیت هلال احمر با همکاری اداره ارشاد شهرستان بافق و انجمن ادبی وحشی بافقی در صدد است تا به مناسبت سالروز تولد خواجه نصیر الدین طوسی که به فیلسوف گفت وگو معروف است همایشی را با موضوع ضرورت گفت وگو در اشاعه صلح و دوستی برگزار کند تا بتواند قدمی هر چند ناچیز برای ایجاد این مهارت در بین افراد بردارد؛ مهارتی که از ضروریات زندگی معاصر است.
این محفل علمی -ادبی در روز پنج شنبه مورخ 5/12/1395 ساعت 19در سالن هلال احمر برگزار می گردد. بی تردید حضور علاقمندان به این مباحث مایه خرسندی و مباهات خواهد بود تا با شرکت خود گرمی بخش و رونق دهنده این محفل باشند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page