مديركل منابع طبيعي به اتفاق رئيس جنگلكاري استان يزد جهت برطرف شدن مشكل حادث شده در پارك وحشي بافقي در شهرستان بافق حضور يافتند

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
یکشنبه - 12 شهریور 1391
مديركل منابع طبيعي  به اتفاق رئيس جنگلكاري استان يزد جهت برطرف شدن مشكل حادث شده در پارك وحشي بافقي در شهرستان بافق حضور يافتند.
جهت برطرف شدن مشكل ايجاد شده بر سر راه احداث شده در محل پارك وحشي بافقي روز گذشته جلسه اي در محل فرمانداري شهرستان بافق برگزار گرديد.
در اين جلسه كه با حضور مديركل منابع طبيعي، رئيس جنگلكاري استان يزد، معاونت برنامه ريزي و پشتيباني، بازرس اداره كل منابع طبيعي يزد، فرماندار بافق، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق تشكيل گرديد پيرامون مسائل حادث شده در محل پارك وحشي بافقي بحث و تبادل نظر شد. همچنين راهكارهايي جهت پيشرفت پروژه  ارائه گرديد.
خاطر نشان مي شود:  تفرجگاه وحشی بافقی در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر بافق و در مسیر جاده بافق به بهاباد قرار گرفته و با توجه به مکان مناسب از نظر آب و هوایی و چشم انداز و ارتفاع مناسب محلی بسیار خوب برای ایجاد واحد تفرجگاهی در نظر گرفته شده است.
مساحت این تفرجگاه ۵۰ هکتار است که ۲۰ هکتار از آن جهت فضای سبز و تاسیسات  تفرجگاه در نظر گرفته شده و ۳۰ هکتار از آن به منظور فضای درختکاری و جنگل کاری با کاشت ۳۵ گونه درختی و درختچه ای سازگار با اقلیم منطقه برنامه ریزی شده است.
در این طرح اماکنی نظیر نمازخانه و کتابخانه کمپینگ خانوادگی پیست دوچرخه سواری و آبشار طبیعی و مصنوعی و سرویس بهداشتی و فضای بازی برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است.
این پروژه از محل اعتبارات استانی و جبران پوشش گیاهی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیز داری در حال احداث می باشد که مرحله اول پروزه با ۱۲ میلیارد اعتبار شروع شده و اقداماتی از قبیل احداث هفت سکوی نماز و حفر یک حلقه چاه و انتقال آب به طول ۴٫۵ کیلومتر تا بوستان و خرید انشعاب برق و برق رسانی به طول 2 کیلومتر، آماده‌سازی بستر خیابان‌های داخلی پارک انجام شده است.

برای تکمیل این پروزه اعتباری معادل ۹۰ ميليارد ریال نیاز است که در صورت تامین این طرح تا ۵ سال آینده به طور کامل بهره برداری می شود


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page