کغارک مروارید سفید در دشت سرسبز لرد شیطور سبزدشت

دسته: عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 6 فروردین 1396

photo_2017-03-26_09-27-59

photo_2017-03-26_09-27-56

کویر بخشنده در دل خود، خوراکی سفید رنگ و لطیفی به خوش طعمی قارچ را جای داده که گویای ضمیر پاک و روح لطیف مردمان این دیار است، مردمی که چهره آفتاب خورده و دستان پینه بسته شان با روح و قلبشان بسیار متفاوت است و این درس را از طبیعت گرفته اند.

در فاصله ۸۰ کیلومتری کویر بافق، دشت سرسبز شیطور در مجاورت کوه هایی که پوشیده از درختان ارس و بنه و بادام کوهی و رویشگاه انواع گیاهان دارویی چون زیره سیاه، آویشن و … واقع شده است، طبیعت زیبا و آب و هوای نسبتا معتدل این منطقه و رویش قارچ خوراکی و گیاه وشاء (اشترک) و انواع دیگر پوشش گیاهی متنوع پیرامون آن باعث جذب بسیاری از افراد در فصلهای مختلف سال به خصوص در فصل بهار شده است.

هر ساله از نیمه اسفند ماه تا اواخر فروردین ماه با شروع بارش باران های بهاری وقتی طبیعت رنگ و جلای تازه ای به می گیرد، در منطقه سبزدشت همواره عده ای از افراد در این دشت پهناور، کنجکاوانه در جستجوی چیزی در حال گردش هستند.

آب و هوای معتدل بهاری و طبیعت زیبا و بکر دست نخورده این دشت باعث می شود که کسی در خانه ننشیند و برای تجربه آرامش و بیرون آمدن از ساعت تکراری، از قارچ محلی برای یکبار هم که شده استفاده کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 8 فروردین 1396 - 12:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام بسیار عالی و لی کاش مردم با موتور به دنبال قارچ نروند وبه مراتع آسیب نزنند

You cannot copy content of this page