کاش مجالی به جوانها بدهند

دسته: مقالات
۳ دیدگاه
یکشنبه - 6 فروردین 1396

بهار رسید و باریدن باران سرآغازی خوب برای سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال شده است . در زیر این باران نم نم ، کم کم آنها که خود را برای خدمت در عرصه شورای اسلامی شهر باور کرده اند در حال رقم زدن سرآغازی برای انتخابات شوراها هستند و بر این باوریم که این و آن نیامده اند برای خود نمائی و امتیاز گیری سیاسی و گاها امتیازات محله ای . البته در این شرایط بیشتر امیدواریم کس یا کسانی برای ایجاد فضای تسویه حساب وارد گود نشده باشند تا ان شالله بستری برای انتخاب شورائی در راستای خدمت آگاهانه و صادقانه به مردم رقم بخورد .
فعلا که میگویند از کارگردان و کارگران ، روحانیون و مداحان و معلمانی که صاحبان شغل انبیاء هستند تا کسبه و بازار ، همه و همه ، تنها عرصه خدمت را اینجا یعنی همین شورای اسلامی شهر بافق یافته اند و خودی نشان داده اند . از آنان که در شغل خود موفق بوده اند تا آنها که هنوز در همان شغل خود هم میتوانستند بس شیرینیهایی را با به ثمر نشستن خدمات متفاوت و بسزا به شهر و مردم بچشانند .
خلاصه ، شرایط جوری شده که تقریبا همه اقشار نمایندگانی را معرفی کرده اند قصد دارند فراتر از وظایف و مشاغل و کارهای خود گام هائی بزرگتر بردارند ، احساس وظیفه و تکلیف کرده اند و میخواهند در این عرصه ، خود نویدبخش خدماتی که تا بحال نشده است ، باشند که این به نوبه ای جای افتخار است و باید به خود ببالیم ، البته به شرطها و شروطها .
از شنیده ها بر می آید که بزرگترها هم می خواهند بار دیگر پا در رکاب کنند . آنها که ظاهرا هنوز به جوانترها ایمان نیاورده اند و هنوز قصد ندارند ماهی گیری را به نسل بعد خود یاد دهند به همین سبب پاشنه کفش را کشیده اند و خودشان میخواهند سرو سامانی ، تروتازه تر از قبل و قبلترها به شهر بدهند .
اگر بخواهیم تعارف را کنار بگذاریم و کمی بیشتر به این روزها و رفتارها بپردازیم اول باید از بزرگترها توقع کنیم آنها که می پسندیم به آموزش نسلی بپردازند که نشان داده اند می توانند پرتحرک تر و فعالتر باشند . لذا باید بگویم « ای کاش برای حل مشکلات مردم در حال و فردا ، بزرگترها میدان را به جوانان بدهند ، جانشین پروری کنند و به پشتیبانی و پرورش نیروهائی برخیزند که به ناچار باید درسالهای آتی زمین جامعه را کشت و کار کنند و بهره اش را به مردم برسانند ».
لذا اول توقع امروز از بزرگترها این است ، آنها که برداشتهای امروز از کشت های دیروز آنان است و جای تقدیرو تشکر دارد ، به مشاوره جوانترها بپردازند و ماهی گرفتن را به آنان آموزش دهند تا مهارتهایشان به نسل جدید منتقل شود و در سالهای آتی شرایطی فراهم شود که شاگردان آنان با تدبیر و تعهد در عرصه خدمت قدم بردارند .

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
گمنام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 7 فروردین 1396 - 10:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کسانی که به محله گرایی و حزب و حزب بازی دامن می زنند جایگاهی بین مردم ندارند.

کارگر زحمتکش این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 7 فروردین 1396 - 12:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مهندس قلمت شیوا و رسا می باشد. ممنون از مقاله زیبایتان

کاندیدای ناراضی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 7 فروردین 1396 - 2:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جونا سیخی چند

You cannot copy content of this page