ایجاد رصدخانه برای تماشای آسمان کویر بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 14 شهریور 1391

مسئول مجتمع تفریحی ورزشی شهیدبرزگری صادق آباد بافق، عنوان داشت: در حاشیه برگزاری همایش فیزیک دراستان یزد، تعدادی از دانشجویان علاقه مند در این مجتمع تفریحی حضور یافتند و علاوه بر دیدن طبیعت بکر این منطقه کویری، از نزدیک آسمان کویر را رصد کردند.
محمدبرزگری ادامه داد: در این بازدید نزدیک به 170 نفر از دانشجویان و خانواده هایشان علاوه بر بهره از امکانات تفریحی چون؛ شتر و موتورسواری، گردش در ریگزارهای کویر و غیره، با تلسکوپ به رویت آسمان کویر پرداختند.
وی بیان کرد: بسیاری از دانشجویان شرکت کننده در این بازدید، تجربه حضور در این منطقه بکر و تماشای آسمان زیبای کویر را جالب و جذاب دانستند.
برزگری یادآورشد: با توجه به اینکه آسمان کویر در شب بسیار دیدنی است و نورهای مزاحم شهری نیز وجود ندارد تماشای آسمان جذابتر می شود و تماشای آسمان کویر با تلسکوپ نیز بر این جذابیت و لذت می افزاید.
مدیرعامل شرکت تعاونی آرامش سیرکویر در زمینه ایجاد یک فضای خاص و ثابت برای رصد ستارگان و آسمان کویر، خاطرنشان کرد: با توجه به این نکته که در این مجتمع امکانات تفریحی و اقامتی برای مسافرین و علاقه مندان فراهم است و اکثر تورهای تفریحی و مسافرتی کویرگردی، رصد آسمان کویر را در برنامه خود دارند، در صورت حمایت مسئولین می توان نسبت به ایجاد یک رصدخانه اقدام کرد.
مسئول مجتمع تفریحی شهید برزگری، در پایان از کلیه علاقه مندان و دانشجویان دعوت نمود از طریق تورهای سیاحتی، ثبت نام در سایت این مجتمع و یا بطور مستقل در شهرستان حضور پیدا کنند و از دیدنی های این منطقه از جمله تماشای آسمان کویر بهره ببرند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page