اجرای موفق پایلوت دستگاه طبی، ورزشیِ آلتی تِرِینِر(Altitrainer) در بافق

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 7 فروردین 1396

0684cffb-47f3-4279-ace7-cf1cbdaa7892

مقام معظم رهبری:
«جوان ایرانی، استعداد ایرانی جزو درجات بالای استعداد بشری در همه ی دنیاست»

جوانان شرکت ابتکار جاوید هیواد پارس, با لطف خداوند و پس از چندین سال تلاش و کوشش، موفق به اجرای پایلوت دستگاه طبی، ورزشیِ آلتی تِرِینِر(Altitrainer) در بافق شدند.

این شرکت شامل تیمی از جوانان نخبه از اقصی نقاط کشور عزیزمان است که در کنار فعالیت های اقتصادی بر روی علمی بودن کار نیز تأکید دارد تا از این باب علاوه بر تحقق سخنان رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، به فرمایشات ایشان در زمینه توسعه و پیشرفت کشور توسط نیروی جوان، نیز عمل کرده باشد.
از دیگر اهداف این تیم ایجاد فرصت کار برای جوانان، دمیدن روحی تازه بر پیکر بی جان صنعت در شهرستان بافق و همچنین افزایش خودباوری جوانان می باشد.
یاری خداوند سبب شده تا نتیجه چندین سال تلاش و تفکر این جوانان در زمینه های علمی و اقتصادی، آن هم با دستانی خالی، اینک در قالب طرح تولید دستگاه طبی ورزشی آلتی ترینر به منصه ی ظهور درآید.
این دستگاه که علم تولید آن، تاکنون در انحصار آمریکا و استرالیا قرار داشت، برای اولین بار است که بدین واسطه در ایران به تولید می رسد و سبب میشود تا بهبود بیماران تنفسی و پیشرفت ورزشکاران کشورمان، سرعت یابد.
نحوه ی عملکرد این دستگاه بر مبنای شبیه سازی شرایط موجود در ارتفاعات می باشد.
همانطور که میدانیم درصد اکسیژن موجود در هوا با رفتن به ارتفاع بالاتر کاهش می یابد و به همین علت، زمانی که بدن ما در این شرایط قرار می گیرد، کمبود اکسیژن در هوا را احساس کرده و به دنبال جبران این کمبود بر می آید. در این زمان کلیه ها شروع به تولید هورمونی به نام EPO می کنند که این هورمون سبب افزایش تعداد و همچنین بزرگتر شدن گلبول های قرمز خون می شود و همچنین می دانیم که وظیفه ی گلبول های قرمز، رساندن اکسیژن موجود در خون به سراسر بدن و علی الخصوص ماهیچه هاست. در نتیجه با افزایش تولید گلبول های قرمز خون و بزرگتر شدن آنها، اکسیژن بیشتری به ماهیچه ها منتقل می شود. در این زمان، با وجود اکسیژن کمتر در ارتفاعات بالا، بدن ما به سرعت به این شرایط عادت نموده و عملیات رساندن اکسیژن مورد نیاز به ماهیچه ها با همان شدت و کیفیت قبلی انجام می شود.
حال اگر پس از چندین روز زندگی و علی الخصوص تمرین در ارتفاعات بالا، به ارتفاع پایین تر برگردیم، در خون خود گلبول های قرمز بزرگتر و بیشتری داریم که این شرایط به ما امکان می دهد تا راحت تر تنفس کنیم یا حتی در مسابقات ورزشی دورتر خسته و ناتوان شویم و این شرایط همان چیزیست که می تواند برای بیماران تنفسی و همچنین ورزشکارن استقامتی بسیار مفید باشد.
همچنین قابل توجه است که تأثیرات ارتفاع در افزایش تعداد و بزرگتر شدن گلبول ها، تا حدود سه ماه پس از بازگشت از ارتفاع، در بدن وجود دارد.
همانطور که قبلا گفته شد کار دستگاه آلتی ترینر شبیه سازی شرایط موجود در ارتفاع است. یعنی با به صورت زدن ماسک این دستگاه و شروع به تنفس، درصد اکسیژن هوای مورد تنفس، کاهش می یابد که استفاده ی مداوم از آن،می تواند تمام تأثیراتی که قبلا ذکر شد و در نتیجه افزایش ظرفیت تنفس و اکسیژن رسانی بدن را به دنبال داشته باشد.

در حال حاضر نمونه آزمایشگاهی این دستگاه توسط تیم ابتکار جاوید هیواد پارس تولید شده است و ان شاءالله تا اواخر سال 1396 کارخانه ی تولید این محصول نیز در شهرستان بافق احداث شده و سبب کارآفرینی جوانان خواهد شد.

در پایان از حمایت های آقای ولی الله رنجبر، ریاست محترم اداره صنعت، که با حمایت های خود ما را در انجام هرچه سریعتر این امر یاری فرمودند و همچنین آقای محمدرضا محمدعلیزاده، سرمایه گذار پروژه، تشکر و قدردانی بعمل می آوریم.

روابط عمومی شرکت ابتکار جاوید هیواد پارس


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
امید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 7 فروردین 1396 - 3:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت خداقوت

ابراهیم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 3:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کار این دستگاه چیه؟؟

You cannot copy content of this page