چاله اسکندرون

دسته: مقالات
۵ دیدگاه
چهارشنبه - 16 فروردین 1396

چند سال پیش سریال زیبا و پرطرفداری پخش می شد به نام برره .

مجموعه ای زیبا و آموزنده .

شخصیت هایی که در کنار خنداندن بینندگان ، مطالب جالبی بیان می داشتند . آنجا به میراث اهمیت می دادند، آمده بودند چاله کوچکی را نگهبانی می کردند به نام مکانی تاریخی که روزگاری اسکندر مقدونی پایش در آن گیر کرده بود .

چیزی از خود نداشتند اما تاریخ دهستانشان پنج جلدی بود . نخود می خوردند اما آداب و رسومشان برایشان اهمیت داشت . از این سریال هزاران درس می توان گرفت .

نباید تاریخ ساخت و رویدادهای جدید آفرید . نباید تاریخ داشته حقیقی مان را کوتاه کنیم تا به دوران هایی که دوست داریم برسد . باید بزرگان را قدر دانست، آنانکه افتخار می آورند عزیز داشت .

همراهشان بود ، کمکشان کرد نه اینکه از صعود پله های ترقی بازشان داشت و پایین کشیدشان . ما در کنار خود دهها اثر تاریخی داریم، آثاری که خود تیشه برداشته ایم و به جانشان افتاده ایم.

بی محابا، بدون اندیشه ، از سر غرور به دنبال مجوز تخریبشان می رویم . می گذاریم روزگاری که مردم در تعطیلات به سر می برند با دلیلی احساسی و عاطفی مجوز تخریب میراث مردمانمان را بگیرند .

گاهی برخی مالکان وقتی احساس می کنند امکان دارد میراث دست روی ملکشان بگذارد ، خود آب روانه دیوارها می کنند . خانه هایی که بادگیرهای زیبا و تک دارد جایگاه نگهداری گوسفندان شده ، ویرانش می کنند کسانی که باید مردم را هدایت کنند . نمی دانم از چه کسی گله مند باشم سرپرست جوان میراث شهرمان که به تنهایی و با نیروی کم تلاش می کند و گوش شنوایی نمی یابد یا مسئولین محترم شهرم که از مسأله میراث آرام رد می شوند.

بزگواران دستتان درد نکند نوروز شادی برای مردم ما ساختید اما صنایع دستی و گردشگری فقط میراث بافق نیست ، چرا به فکر بناهای نیاکانتان نیستید ؟ کمی برای گوسفنددانی هایی که تاریخ را در خود دارد هزینه کنید . دست به دست هم دهید میراث را همراهی کنید .

مردم خوب شهرم جز دستان توانای خود شما و اندیشه پاکتان کسی همراهتان نیست . خودتان به داد داشته هایتان برسید . با میراث همکاری کنید اگر تشخیص داده شده ملک شما باید با تخصص کاربلدان تعمیر شود ، اجازه این کار را بدهید و اگر کوتاهی می بینید، شاکی شوید .

امروز و فرداست که توبره توبره ریگزارهایتان را ببرند . کوه سنگتان کو؟ مراقب خیزش ها باشید . آنچه از آن شماست محکم نگه دارید .چشم هایی به سوی داشته های شماست مراقب باشید .

عالیه نقیب الذاکرین بافقی(مهرگان)


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
مجید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 18 فروردین 1396 - 5:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

من موندم چجوری هست که همیشه مطالب خانم نقیب پربازدیده ، فکر کنم کمی مشکوکه و برای اینکه آمار بره بالا دست به اقداماتی میزنه!

احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 - 12:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عجب چیزی گفتی مجید

    پرادو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 فروردین 1396 - 12:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    تا الان نزدیک به دو هزارنفر متن چالهاسکنرون خانم نقیبرا خوندن ایول

بافتي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 12:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تا كور شود هر كه نتواند ديد

    مجید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اردیبهشت 1396 - 8:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    خانم ! عزیز چرا اسم خودتون را میذارین بافتی؟!؟
    من سوادی ندارم ولی کار خدا اندازه یه فوق دیپلم میفهمم
    آره ما کور بشیم ولی تا کی ؟!؟

You cannot copy content of this page