دعای دسته جمعی در شب نيمه شعبان، برای ظهور امام زمان ( عج )

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 19 اردیبهشت 1396

سلام برمهدی موعود (عج)، آن که نام زیبایش دل نشین و در کام جانمان شیرین است به حرمت نامش می ایستیم و به یادش به دعا و ندبه می نشینیم سلام بر آن وجود عزیز، که هر که  جرعه ای ازشراب محبتش نوشید، تا ابد در خشید و هرکه حرفی از کتاب ولایتش خواند، جاودانه ماند .

یامان باشد ما منتظر ظهور آقا مان هستیم ، نه منتظر حضور  بخصوص در این ایام که حضرت بقیه الله الاعظم  (عج) شاهد بر اعمال و  رفتار  ما هستند  در حالی به استفبال نیمه شعبان میرویم که به سال هجری قمری 1178 سال و 6 ماه  وبه سال شمسی 1143 سال و 4ماه از زمان غبیت مولایمان امام عصر (عج) میگذرد .

آذین بندی و چراغانی ماه شعبان المعظم در شهرچشم اندازی جدید و روحی تازه داشته و جان‌ها بوي عطر گل ياس مي‌گيرد و آمدن بهار را نويد مي‌دهد،  همان یار سفر کرده که شیعیان پاک دل  و با محبت  برای فرج و ظهورش در این شبها و روزها  دست یاری بهم میرسانند .

خرد و کلان،  پیر و جوان ،بازاری و شاغل و همه و همه به یک نوعی در این جشن ها شریک هستند و به طریقی عشق و علاقه خودشان را به امام زنده خویش نشان میدهند شادی و سرور برای امام زمان (عج)کاری بس پسندیده و نیکوست  ولیکن یادمان باشد فضایل اخلاقی رعایت شده و آن برنامه و شادیهایی که مورد رضای حق تعالی وپسنده  امام عصر(عج) بوده اجرا شود  به موسیقی هایی که پخش میکنیم توجه داشته  که خدای نخواسته از عقاید خود فاصله نگیریم ،اگر در شهرمان به توزیع شربت و شیرینی پرداخته میشود به نظافت کوچه و خیابان اهمیت بدهیم و جوری عمل کنیم که مورد رضایت حق تعالی و دل خوشی امام زمان باشد اعمال و شادی ما به گونه ای باشد که مردم اذیت و آزار نبینند  باید به این اندیشید که  هر روز که میگذرد یک روز به ظهور نزدیک میشویم اما به خود امام زمان چطور ؟

چه اعمالی در نیمه شعبان فضیلت دارد ؟ در این لیالی ارزشمند وظیفه مهم منتظرین آقا دعا بجهت ظهور منجی عالم بشریت است و احیای نیمه شعبان فرصتی است که با نیایش و رازو نیاز دست جمعی  عاشقان اهل بیت تحقق می بایدوعلی اجتماع القلوب ” در چنین فرصت هایی ما را تقرب به ظهور و حضرت یاری میدهد و احیای چنین شبی فضیلتی است كه هم‌رديف و هم‌پاي شب‌هاي قدر قرار دارد و از اين موقعيت مي‌توانن براي كسب خيرات و بركات معنوي بهره برد و نهايت تلاش را براي كسب فيض داشت. .

از امام صادق (عليه السّلام) روايت شده كه پدر بزرگوارشان در پاسخ كسي كه از فضيلت شب نيمه شعبان از ايشان پرسيده بود فرمودند: « اين شب برترين شبها بعد از شب قدر است، خداوند در اين شب فضلش را بر بندگان جاري مي‌سازد و از منت خويش گناهان آنان را مي‌بخشد، پس تلاش كنيد كه در اين شب به خدا نزديك شويد. یادمان باشد که  مناجات و به درگاه خدا رفتن و با او راز و نياز کردن هميشه و در همه جا و در هر زمان و مکاني مورد عنايت است اگر ما بتوانيم با توسل به امام زمان (عج) و استعانت از آن بزرگوار، که امام زمان(عج) فرمودند: اِستَعينوا بِنا، از ما کمک بخواهيد، از حضرت کمک بخواهيم و او را شفيع قرار دهيم و با توسل به مهدی صاحب الزمان (عج)  به درگاه خداوند برويم قطعا جواب بهتري خواهيم گرفت و درهاي رحمت الهي بيشتر به روي ما باز خواهد شد .

”  الهم عجل لولیک الفرج  “

 به کو شش :  اکبر خالقدادی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page