کارنامه شورای جوان

دسته: مقالات
۴ دیدگاه
پنج‌شنبه - 21 اردیبهشت 1396

اگر بخواهیم برای بافق نقطه عطفی را در نظر بگیریم و مبدا تغییر و تحولات بافق را مشخص کنیم بدون شک اردیبهشت 90؛ بزرگترین رویداد تاریخ بافق بوده که اثرات مثبت و مفیدی برای ما به ارمغان آورد و شجاعت و جنگندگی برای احقاق حق را به ما ارزانی داشت و مردم فهمیدند که باید برای خواسته شان فریاد بزنند و آن قدر صدای این اعتراض باید بلند و رسا باشد تا مسئولان نتوانند آن ها وفریادهاوخواسته هایشان را انکار کنند .

جوانانی از دل آتش آن اردیبهشت تاریخ ساز بیرون آمدند که توانستند دو سال بعد سکان یکی از مراکز قدرت را بدست بگیرند و شورا ی چهارم را هدایت و فرماندهی کنند.

جوانان  بافق، در حقیقت برنده و بازیگر اصلی صحنه انتخابات در بافق بودند و بزرگان؛ در حاشیه و بیرون از گودِ این بازی قرار گرفتند .بزرگانی که سالیان متمادی مرجع مردم بودند، نه توانستند نظر مردم را به خود جلب کنند تا ﺁن ها را بر گزینند و نه توانستند دیگران را متقاعد کنند تا از تجربه های ﺁن ها بهره بگیرند.

مهم ترین درسی که ما از آن انتخابات گرفتیم این بود که مردم ، مشی و منش گذشتگان خود را نمی پسندیدند و دقیقا بدین علت بود که سکان شورا را به دست جوانانی سپردند که مهم ترین ویژ گی  ﺁن ها جنگندگی, ،سرسختی و صراحت در گفتار بود چون ﺁن ها به این نتیجه رسیده اند که محافظه کاری و مماشات بیش از اندازه مسئولان ،  وضع موجود را برای ﺁن ها رقم زده است، وضعی که چندان خوشایند و مطلوب مردم نبود و ﺁن ها لیاقت و شایستگی خود را بیشتر از وضع موجود می دانستند.

مردم،  نیازمند افرادی بودند که بی ترس و واهمه و با صراحت و صلابت، خواسته های به حق ﺁن ها را فریاد بزنند و مظلومیت شهرشان را به گوش مسئولانی برسانند که همواره سعی در نادیده انگاشتن ﺁن ها داشتند.

کارنامه شورای چهارم کارنامه ای قابل قبول است و اگر مردم به جوانان خود اعتماد کردند و آن ها را با رای خود بر کرسی های شورا نشاندند امروز از رای خود پشیمان نیستند.

اتفاقات خوب و ارزشمندی در شورای چهارم رخ داد که هر یک از آن ها در نوع خود کاری بزرگ به حساب می آید و از آرزوهای دیرینه مردم بافق بوده است که بخت با شوراییان همراه شد تا بتوانند با تلاش و همت والای خود آن آرزوها را تحقق بخشند و به نام خود ثبت کنند.

طلسم خیابان وحشی بافقی در این زمان شکسته شد و یکی از بزرگترین آرزوهای مردم بافق به بار نشست .

آرزویی که مردم برای تحقق آن یک دهه به انتظار نشستند تا سرانجام به همت شهردار پرتلاش و شورایی همراه و همدل این مهم به سرانجام رسید و کام مردم را شیرین کرد و شهر در کسوتی جدید فرو رفت.

عملیات گاز رسانی به عنوان یکی از رویاهای مردم محروم و مظلوم شهر با موفقیت انجام پذیرفت هر چند که سازمان ها و ارگان های دیگر هم در تحقق آن سهیم بودند اما نباید تلاش های شورائیان را از یاد برد که هم پای مردم در برابر اربابان و زورگویان شرکت گاز استان ایستادند و حتی آن ها را تهدید کردند که در صورت تخطی و سهل انگاری, همگان روبروی شرکت گاز استان تجمع می کنیم تا حقمان را از حلقوم سیری ناپذیر ظلم وستمتان بیرون بکشیم.

در اتفاقات سال 93 و اعتصابات شرکت سنگ آهن؛ شوراییان همراه و همگام با مردم بودند و لحظه ای پا پس نکشیدند و مردم را تنها نگذاشتند به گونه ای که رییس شورای شهر برای احقاق حقوق مردم به زندان افتاد هرچند که در روش کار ,اختلافی کوچک بین آن ها رخ داد اما بالاخره با همت و پایمردی مردم و همراهی شوراییان موفقیت های بزرگی را برای شهر به ارمغان آوردند و دولت را مجبور کردند واگذاری سهام سنگ آهن را لغو کند.

درمورد بازپس گیری اراضی غصب شده بافق یکی از پرتلاش ترین شوراها بودند و زحمات زیادی کشیدند تا بتوانند معادن غصب شده را برگردانند که اسناد ومدارک تمام آنها موجود است.

وفاق و یکدلی شوراییان مهم ترین عامل موفقیت آن ها بود چون وقتی اعضای شورا دارای یک خط مشی باشند دامنه اختلافات کمتر خواهد بود.

هیچ کدام از اعضای شورا نخواستند از مسند و منصب خود سکویی بسازند که آن ها را به مدارج بالاتر پرتاب کند.

شوراییان با همان مناصبی که داشتند به خانه برگشتند بی آن که برای خود کیسه ای دوخته باشند یا پست و مقامی گرفته باشند.

دور از انصاف است اگر از تلاش های آن ها قدردانی نشود یا این که در فضای پرالتهاب انتخابات و برای جمع کردن رای, آن ها را ناجوانمردانه مورد هجمه قرار دهیم البته بپذیریم که شوراییان قرار نبود برای ما شق القمر کنند و حتما نقاط ضعفی هم داشتند اما انصافا خوب کارکردند و تمام توش وتوان خود را برای شهر به کار بردند و در امانت مردم خیانت نکردند.

مردم بافق باز هم در اردیبهشت پیشرو حماسه ای دیگر خواهند آفرید و با عقلانیت و دقت نظر شورای پنجم را انتخاب خواهند کرد و اسیر جو کاذب و ملتهب انتخابات نخواهند شد و افرادی را بر کرسی های شورا خواهند نشاند که روحیه جنگندگی داشتنه باشند و با صراحت وشجاعت توام با عقلانیت وتدبیر خواسته های به حق مردم زحمتکش و رنج کشیده شهرمان رافریادبزنند.

دکتر حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 22 اردیبهشت 1396 - 7:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هر چند که صراحت و سرسختی از شاخصه‌های خوب است ولی فراموش نکنیم که این تمام داستان نیست.
هنوز جامعه ما و البته شهر ما، تا پختگی فاصله زیادی دارد.
امروز مدیر بودن، آگاهی به زمان، توانایی آینده نگری، متخصص بودن در امور شهری، ابتکار و خوش فکری را در نامزدهای شورای شهر فراموش کرده‌ایم و چسبیده‌ایم به محله‌گرایی، باندبازی و …
آنگاه که ملاکها سطحی شود، نخبگان یا به میدان نمی‌آیند و اگر هم به میدان آیند، به چشم نمی‌آیند.

منصور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 22 اردیبهشت 1396 - 11:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تبرک ا…..

حسین فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 10:46 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنون از مطلب زیبایتان. متاسفانه امروز شاهد محله گرایی در بافق هستیم که به شدت به ضرر شهرستان می باشد

امین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 11:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

امروز علاوه بر آفت محله گرایی و فامیلی متاسفانه آفتی مثل حزب گرایی به جان برخی افتاده که بدون نگاه به ویژگیهای افراد صرفا به خاطر حمایت یک حزب و از سر لجبازی با دیگران رای میدهند و آینده خود را بازیچه احزاب میکنند

You cannot copy content of this page