پس از طوفان

دسته: عمومی , مقالات
۱۱ دیدگاه
یکشنبه - 31 اردیبهشت 1396

انتخابات با تمام هیجانات و التهابات سرانجام به نقطه پایان رسید و مردم ایران شعار تدبیر و امید را دوباره تَکرار کردند هر چند که مردم شهر بافق به این شعار اعتماد نکردند و برخلاف بسیاری از شهر های استان راهی دیگر را برای خود برگزیدند به طوری که کمترین رای را مردم بافق در سبد روحانی ریختندکه خود جای تامل دارند وباید ریشه ای بررسی کرد که چرا مردم بافق بیشتر به اصولگرایان گرایش دارند و دل خوشی از جماعت اصلاح طلب ندارند به طوری که در تابستان گذشته, بافق میزبان محمود احمدی نژاد شد فردی که سرانجام از سپهر سیاست ایران حذف شد و این میزبانی برای بافق هیچ منفعتی نداشت .

شعارها و وعده های رییسی بدون تردید برای مردم بافق جذابیت بیشتر داشته است که تصمیم گرفتند به آن سمت گرایش پیدا کنند اما این که کدام یک از این شعارها مردم را به خود جذب کرده است و چرا وعده های روحانی نتوانست بر دل آن ها بنشیند هم نکته دیگری است.

البته مردم بهاباد هم در این دیدگاه و تفکر مانند مردم بافق بودند.گویا وحدتی نانوشتنی در موضع گیری های سیاسی بین آن ها رخ داده است و دیدگاه های آن ها به هم نزدیک تر شده است.

رای بالای مردم بافق و بهاباد در دور قبل به حسن روحانی را می شود دلزدگی و خستگی آن ها از دولت محمود احمدی نژاد و علی الخصوص رفتار خشونت آمیز استاندارش با مردم این دو شهرستان دانست .مردمی که برای احقاق حقوق خود مورد ضرب و شتم قرار گرفتند در دور قبل تصمیم گرفتند از فرد ناشناخته ای حمایت کنند که مواضعش مخالف دولت سابق بود.به طوری که در انتخابات گذشته مردم بافق نیمی از آرای خود را در سبد روحانی ریختندپس می توان نتیجه گرفت که رای مردم بافق رای مبتنی بر شعارهای حزبی و جناحی نیست بلکه عملکرد دولت ها برایشان اهمیت دارد .

آیا مردم بافق و بهاباد به علت شعارهایی مانند افزایش یارانه یا ترس از حذف یارانه در صورت انتخاب روحانی به رییسی تمایل بیشتر نشان دادند.

آیا شعارهای مبارزه با فساد که از اردوگاه رقیب با صدای بلندتر تبلیغ می شود نظر آن ها را به خود جلب کرد یا نقش مذهب و اعتقادات بود که آن ها رامکلف کرد وارد میدان شوند چون به آن ها این گونه القا می شد که در صورت روی کارآمدن روحانی دین و مذهب در خطر می افتد و در مدارس قرار است به بچه های شما مسائل جنسی آموزش دهند.

اما در انتخابات شوراها هم مردم سرانجام تصمیم نهایی خود را گرفتند و سکان شورا را به دست منتخبان خود دادند.

رای بالای نفر اول انتخابات شورا و فاصله بسیار زیاد آن با دیگر رقبا معانی بسیاری زیادی داشت که در خور توجه و محل تامل است .مردم بافق به این نتیجه رسیدند که اگر کسی واقعا قصد خدمت داشته باشد ونخواهد از پست و مقام خود سوء استفاده کند از او حمایت می کنند ورای بالای نفر اول شورا که در نوع خود بی سابقه است نشانگر نگاه فرا محله ای و فراجناحی مردم بافق است که خوب از بد را تشخیص می دهند .

حال فرق نمی کند که از این محله باشد یا از آن جناح سیاسی واگر مردم دربرخی از موارد به محله گرایی تن می دهند به این دلیل است که نتوانستند فرد موردنظر خودرا انتخاب کنند بنابراین به ناچار به هم محله ای خود رای می دهند.

اما نکات دیگری که در انتخابات شورا اتفاق افتاد ارای بسیار نزدیک نامزدها بود به طوری که فاصله ای نفر پنجم با ششم فقط یک رای بودو این نشان دهنده این مسئله است که بسیاری از نامزدهای این دوره از دید مردم در رتبه مساوی قرار گرفته بودند و چندان تفاوت فاحشی با هم نداشتند واین مسئله انتخاب را برای آن ها دشوار کرده بود.
دکتر حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
منتقد دلسوز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 - 12:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دکتر مردم از سیاستمدران فاسد ناراحتن

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 - 1:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باز مثل همیشه زیبا گفتی درود بر اصلاحات

محمد رضا کارگران این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 - 2:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مردم از اصلاحات ناراضیند به خاطر اینکه ظلمهای گذشته را از چشم جیره خواران اونها می دانند. مردم از اصول گرایان ناراضیند چون هنوز ضربات اون دیکتاتور چکمه پوش را از یاد نمی برند. و پناهی غیر از خدا ندارند و این مسولان هستند که اگر کار کنند مردم قطعا قدر انها را خواهند دانست و از آنها به نیکی یاد خواهند کرد.

فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 - 2:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

((رای بالای نفر اول انتخابات شورا و فاصله بسیار زیاد آن با دیگر رقبا معانی بسیاری زیادی داشت که در خور توجه و محل تامل است)) . جمله سنگینیه برای کسانی که دست به تخریب می زنند.

شاهی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 خرداد 1396 - 9:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دوباره بعدازانتخابات بازرسهااومدندتوشهرداری وکارخودشون راشروع کردندچه اتفاقی افتاده خدامیدونه حتماخیلی مهمه که پنجاه روزه ول کن شهرداری نیستند.

کارمند شهرداری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 خرداد 1396 - 10:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای شاهی یا هر کس دیگری هستی شهرداری و شورا کارش درسته این فکر مخرب جنابعالی است که روز و شب ندارد. برو …..

شاهی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 خرداد 1396 - 11:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ان شالله که همین طورباشه

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 خرداد 1396 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دلسوز مردم:
انتخابات شورا و نفرات انتخاب شده عالی بود
ولیکن در انتخاب ریاست جمهوری ابن رای بالای دولت امید و اصلاحات نبوده ، دستهای پشت پرده و زیر زمینی زیاد است این امار 4 ساعت بعد از پایان رای گیری در برخی از کانال ها و شبکه اجتماعی موج میزد .کجای این اعلام نتایج تدریجی بود/ تخلفات زیادبوده رای مردم حق الناس است .
خداوند یاور مستضعفان است و دولت پیر و فساد منتخب مردم که با تخلف فعلا سر کار است
دوام نخواهد داشت و در تاریخ ماندگار خواهد ماند که انان که به دشمن چراغ سبز نشان دادند چقد مملکت ما را از دانش هسته ای و تکنولوزی دور ساخنه اند

    م. ح این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 خرداد 1396 - 10:14 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    هزاران لایک به بصیرتت

    حامد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 خرداد 1396 - 10:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    آقای دلسوز پاشو از خواب برادر صبح شده . این حرفها و دروغ ها برای قبل از انتخابات بود که رای جمع کنید . از این همه تخریب و ناسزا خسته نشدی ؟؟؟ انشا الله دولت تدبیر و امید همان طور که در 4 سال اول با وجود تخریب گران و دلواپسانی مثل شما به کارش ادامه داد چهار سال دوم هم با قدرت و صلابت بیشتر به کارش ادامه خواهد داد . شما هم بهتره دست از تخریب و توهین و ناسزا گویی برداری و برای ساختن کشور کمک کنی .

فتاحب قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 خرداد 1396 - 9:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای ناشناس: انتخابات ریاست جمهوری یا به قول بعضی اقایون داشتن بصیرت بایست تعیین کننده باشد ولی سوء استفاده بعضی شخصیتها از کلمه بصیرت در عقبه آنها مشخص است که از هر چیزی خطرناکتر است، مردم بافق و بهاباددر دولت اصولگرای احمدی نژاد بصیرت داشتند که توسط دیکتاتور چکمه پوش به فجیع ترین شکل سرکوب شدند. چوب هر دولتی را مردم بافق و بهاباد خوده اند. این یک واقعیتی است برای کوته فکران

You cannot copy content of this page