یادگاری بر دیوار شورا

دسته: مقالات
۷ دیدگاه
یکشنبه - 7 خرداد 1396

ماراتن انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید و منتخبان مردم برای 4 سال خدمت در این نهاد مردمی نزدیک به دو ماه دیگر کار خود را آغاز خواهند کرد.
شورایی که شاید به اعتقاد خیلی ها ترکیب آن آنچنان همگن نباشد اما اگر از همین الان اعضایش برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت برای خود ترسیم کنند از افتادن در گرداب حاشیه های دردسرساز دور خواهند شد و بعد از چهار سال هم نام نکویی از خود بجا گذاشته هم شهر را در مسیر آبادانی و توسعه چند قدمی به پیش خواهند برد.
به نظر می رسد برگ برنده شورای چهارم روش اخلاق مدارانه و شجاعانه در جلسات تصمیم گیری بود به گونه ای که منافع شهر در تصمیم گیریها فدای حزب ، جناح یا محله گرایی نشد و هرگاه اختلاف نظری بوجود می آمد فرصت تامل و بررسی بیشتر روی مسئله تا جایی به اعضاء داده می شد که کمتر مصوبه ای از این شورا بیرون بیاید که 7 امضای موافق پای آن نباشد.
حمایت همه جانبه شورای چهارم از مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان به عنوان بازوان کارشناسی و نخبگانی به گونه ای که دبیرخانه آن در قالب کمیسیونهای تخصصی در شورای شهر ایجاد و فضای مناسب برای تشکیل جلسات به آن اختصاص داده شد نیز از دیگر برگهای زرین شورای چهارم بود که امید می رود شورای پنجم نیز با گسترده کردن دامنه اعضاء و نظرخواهی ها، بهره گیری از کار کارشناسی را کماکان در برنامه قرار دهد.
با الهام از تجربه های دردناک عدم پاسخگوی مسئولان وقت در اجرای مفاد صورتجلسات گذشته، شورای اسلامی شهر بافق، مصمم به پیگیری مصوبات صورتجلسه 9/6/93 و همت برای تشکیل جلسات کارگروه مطالبات مردم شد که مسؤلین مختلف را مؤظف می کرد هر دو ماه یک بار در جمع مردم حاضر شده و گزارش عملکرد بدهند نیز از اقدامات خوب شورای چهارم بود که اگر اصرار اعضای شورا نبود چه بسا همین مقدار اندک فعالیت انجام شده در راستای این صورتجلسه نیز به انجام نمی رسید چرا که همه می دانیم بسیاری از مسؤلین امروز بیشتر خود را مدیر و غیر پاسخگو می دانند تا مسؤلی که وظیفه ذاتی اش پاسخگویی است.
غیرت شورای چهارم در محافظت از کل مرزهای جغرافیایی شهرستان و تلاش برای بازپس گیری غصبهای انجام شده در سالیان گذشته توسط شهرستانهای همسایه به گونه ای که در یکی از نمونه های آن موضوع مزایده واگذاری معدن دی 19 ابطال و اردکان مجبور شد به کنسرسیوم 50،50 برای بهره برداری از این آنومالی موافقت کند بهترین شاهد از این پیگیری ها بود که طعم شیرین و اهمیت آن در دهه های آینده برای مردم مشخص خواهد شد.
از دیگر اقدامات موثر این شورا، هماهنگی و رابطه تنگاتنگ شورای اسلامی شهر در دوره چهارم با شوراهای فرادستی مخصوصاً شورای اسلامی شهرستان بافق بود، که مکاتبات متعدد تاثیر گذاری برای پیگیری و حفظ حقوق شهرستان در زمینه های مختلف به مقامات ارشد استانی و کشوری داشت.
امید است شورای پنجم نیز با دوری از هر گونه باند و جناح بازی یا تفکر محله گی علاوه بر پیگیری مسائل کلان یک یادگاری خوب بر دیوار شورای اسلامی شهر بافق بنویسد.

محمد علی قاسم زاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسین فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 7 خرداد 1396 - 11:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام: یادداشت زیبایی بود. ممنون

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 7 خرداد 1396 - 12:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای قاسمزاده شما یکی از فعالیتهای انجام شده در محله لرد در شورای چهارم رو نام ببر.اگر محله گرا نبودن چرا با زدن مرکز فرهنگی در محله مخالفت کردن

حاجی یدالله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 7 خرداد 1396 - 12:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اصلامحله گرایی نکردنددیگه جانبودتوقلعه کمربندی درکنندوگرنه حتمااین کاررامی کردند

سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 خرداد 1396 - 10:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تو نقشت چیه که تو همه زمینه ای دخالت میکنی و …؟

محمدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 خرداد 1396 - 3:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دمت گرم اقای قاسمزاده. حرف حقو زدی

امیر قاسمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 9 خرداد 1396 - 10:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سعید جون نقشش خبرنگاره و قلم طلا، و دیده بان حقوق مردم

کوچک این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 22 خرداد 1396 - 1:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چقدر زشته که هنوز لرد و قلعه ای میکنن .بافق یک شهر کوچک هست که در مقایسه با شهرهای بزرگ یک محله حساب میشه .بعدش هم از رعایت کردن جانب عدالت همین بس که پارک بانوان تو لرد تاسیس شده و همچنین مجموعه باغ ایرانی که بزرگترین مجموعه گردشگری منطقه جنوب کشور هست هم تو این محله کلنگ خورد .زیاد نگران مجموعه فرهنگی تون نباشین که تو مجموعه باغ ایرانی کامل دیده شده

You cannot copy content of this page