اولین مدیر حج شهرستان بافق بازنشسته شد

دسته: عمومی
۷ دیدگاه
یکشنبه - 7 خرداد 1396

IMG_20170528_173630

IMG_20170528_173431-1

محمد شکوهی بافقی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و مدیر شرکت شکوه سیر به عنوان اولین مدیر حج شهرستان به کسوت بازنشستگی نائل آمد.

IMG_20170528_173433-1

وی همزمان با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ وارد آموزش و پرورش شد و در قسمت های مختلف از جمله ۵ سال مسئول امور تربیتی ،۵ سال مسئول گزینش، ۱۰ سال مدیر دبیرستان استقلال، ۱۰ سال مربی تربیتی ، ۷ سال دبیر دبیرستانهای بافق انجام وظیفه نمود.

IMG_20170528_173424-1

شکوهی همچنین ۵ سال در قسمت گزینش آموزش و پرورش با حفظ سمت و تدریس خدمت کرد و نهایتا پس از ۳۲ سال خدمت در سال ۱۳۷۸ با افتخار بازنشستگی نائل آمد.

وی همزمان با فعالیت های خود در سال ۱۳۶۱ افتخار همکاری با سازمان حج و زیارت را پیدا کرد و در سمت های ناظر کاروان حج تمتع، مدیر کاروان، معاون کاروان، مدیر عمره و مدیر عتبات عالیات عراق و سوریه خدمت کرد.

IMG_20170528_173427-1

خبرنگار “بافق فردا” به همین منظور مصاحبه ای اختصاصی با اولین مدیر حج شهرستان به سراغ وی رفت و با او به گفتگو نشست.

شکوهی گفت: به لطف خداوند توانستم به مدت ۳۵ سال در اعزام همشهریان به حج، عتبات عالیات و سوریه خدمت کنم.

IMG_20170528_173058-1

وی افزود: مدیر کاروان حج با معاونت یا خدمه یا هر عنوان دیگری شغل محسوب نمی شود عشق است و علاقه.
و اگر علاقه نباشد با هیچیک از ملاک های مادی قابل قیاس نیست کاری پر اضطراب همراه با استرس و دلواپسی است اگر عشق باشد یک نگاه به گنبد خضرا حضرت رسول (ص) و یک لحظه دیدار کعبه رفع همه خستگی ها را می کند.

مدیر حج بافق با بیان اینکه دیگر مزایا این شغل در گذشته به دلیل متمرکز نبودن سیستم طبخ و سرویس غذا و بعبارتی همه امور در اختیار مدیر بود سالیانه ۵ تا ۶ نفر از دوستان، اقربا و همشهریان به حج مشرف می شدند و این بالاترین امتیاز مادی برای مدیر بود.

IMG_20170528_173254-1

شکوهی در پاسخ به اینکه آیا به عنوان یک پیشکسوت این شغل را به جوانان پیشنهاد می کنید تصریح کرد:مسلما جوانان در هر حوزه ای قدم بگذارند منشا تحول و تکامل هستند بنده حقیر اولین سفر کاری حج را در سن ۲۵ سالگی انجام دادم و با توجه به پیشرفت های قابل توجهی که در دنیای ارتباطات و تبادل تجربیات اتفاق افتاده جوانان می توانند وارد این عرصه شوند البته علاقه حرف اول را می زند و باید عاشق کارشان باشند.

او اشاره ای نیز به بهترین خاطره خود از سفر بزرگ حج کرد و یادآور شد: سفر حج با خاطرات شیرین، سخت و تلخ عجین شده است و شاید کمتر روزی در طول سال است که مرور خاطرات در ذهنم نباشد یا به هنگام خواب؛ خواب مکه در مدینه نبینم.

IMG_20170528_173635

مدیر حج بافق افزود:من باب نمونه خاطره ای عرض می کنم از سالیان تشرف روزی در مسجدالحرام پشت مقام ابراهیم در کنار زائری مصری نشسته بودم که مسئول صحبت از هر دری شدیم.
آثار ناراحتی از چهره اش هویدا بود علتش را پرسیدم گفت: (( یکی از بستگان بیمار است)) فراز آخر دعای کمیل یا سریع الرضا….. را برایش خواندم بسیار خوشش آمد گفت دو مرتبه بخوان خواندم ‌گفت این سخن کیست گفتم مولا امیرالمؤمنین گفت(توجه) متن تمام نهج‌البلاغه را مطالعه کردم چنین چیزی ندیدم گفتم این مربوط به دعای کمیل است منصوب به حضرت علی (ع) گفت تمامش را بخوان که من حفظ نیستم خلاصه کتاب و دعای کمیل را به او دادم بسیار خوشحال شد و گفت من سنی مذهب نیز حدیثی یادگاری برایت بخوانم گفتم بفرما گفت از علی سوال شد سخت ترین چیزها چیست فرمودند آهن
سوال شد سخت تر از آهن گفت آتش سوال شد سخت تر از آتش گفت آب سوال شد سخت تر از آب فرمودند باد سوال شد سخت تر از باد فرمودند انسان سوال شد سخت تر از انسان فرمودند خواب سوال شد سخت تر از خواب فرمودند اندوه

IMG_20170528_173051-1

وی در ادامه با بیان اینکه من اولین و آخرین مدیر نیستم متذکر شد:
دور مجنون گذشت و نوبت ماست
هر کسی پنج روزه نوبت اوست
البته بعد از انقلاب جز اولین ها بودم ولی قبل از انقلاب یادی کنیم از حاج شیخ خلیل کارگران که مشغول انجام این وظیفه بود و خدا رحمتش کند .

IMG_20170528_173054-1

شکوهی در پایان سخنانش گفت: هر شروعی را پایانی است اینک بعد از سی و اندی سال بپایان راه این مسئولیت رسیدم هر چه بود گذشت و می ماند رضایت حضرت باریتعالی و رضایت خلق ا… و یا خدای نخواسته برعکس.

و روی سخنم بعنوان برادری کوچک به همه عزیزانی است که در هر پست و مقامی مسئول هستند بالاخره چه بخواهی چه نخواهیم این مسئولیت بپایان خواهد رسید و می ماند آثار و عواقبش


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد باقر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 7 خرداد 1396 - 6:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ايشان يكي از مفاخر شهرستان هستند اميدوارم هر كجا هستند موفق باشند

سروش این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 7 خرداد 1396 - 7:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ماشالله حاجی اقا ایشالله 120 ساله باشید وپایدار

زائر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 خرداد 1396 - 2:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام . مدیریت حاج آقا قابل تحسین وتقدیره. همچنین حاج علیرضا . خداوند مادر بزرگوار حاج علیرضا را رحمت کند.

salma این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 خرداد 1396 - 6:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باباجون ایشالله همیشه صحیح وسالم باشید وسایتتون بالای سرهمه ما

محمد حسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 خرداد 1396 - 7:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

من چندتا سفر همراهشون بودم واقعا جز عمرم حساب نشده و خیلی خوش گذشته ماشاالله از همه نظر عالی و درجه یک

علیرضا شیخعلیشاهی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 1:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام..بنده اولین سفر که به عنوان مدیر به عتبات رفتم…از طرف ایشان بوده…و توانستم از تجربیات ایشان استفاده کامل ببرم..
از اینجا کمال تشکر را از ایشان دارم..

دانش آموز دهه80 دبیرستان استقلال این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 14 خرداد 1396 - 7:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این برای من افتخار بزرگی است که به مدت سه سال در دبیرستان استقلال پای درس قرآن ایشان نشسته ام وهمراه قرآن درس اخلاق نیز از ایشان فراگرفته ام
ضمن تشکر از زحمات بی دریغشان ،آرزوی موفقیت وسلامتی برای ایشان دارم

You cannot copy content of this page