ساماندهی تشکل های تولیدی روستاییان بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 4 تیر 1396

IMG_20170625_140436

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان بافق گفت: تشکل های روستایی، کشاورزی و تولید شهرستان بررسی و ساماندهی می شود.

IMG_20170625_140437

سید محمود میرطاهری با اشاره به اینکه بافق دارای دو شرکت تعاونی تولید، سه شرکت تعاونی کشاورزی و يك نظام صنفي است عنوان کرد: كارهاي كشاورزي با بيش از چهار هزار نفر عضو از بهره برداران بخش كشاورزي منطقه با سرمایه ای بالغ بر يك ميليارد ریال و ذخيره قانوني بالغ بر چهار ميليارد ريال تحت نظارت اداره تعاون روستايي شهرستان در حال فعالیت می باشد.

IMG_20170625_140429

وی با بیان اینکه در این جلسه به ارزيابي وضعیت جاری، ظرفيت ها، عملكرد و مشكلات تشكل ها پرداخته شد اظهار داشت: مدير سازمان تعاون روستايي يزد از دفتر كار و انبار شركت تعاوني كشاورزي فلاحت گستر بافق بازديد و از نزديك در جريان فعاليت های متنوع اين شركت تعاونی فعال قرار گرفت.

IMG_20170625_140434

میرطاهری خاطر نشان کرد: مدير سازمان تعاون روستايي استان وضعيت كلي شبكه تعاوني هاي روستايي و كشاورزي شهرستان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

رییس اداره تعاون روستایی با اشاره به نقش تاثير گذار تعاوني ها در توسعه روستاها و بخش كشاورزي گفت:تعاونی‌های روستایی، كشاورزي و توليد تحت نظارت سازمان تعاون روستايي به لحاظ ماهیت شبکه‌ای و مردمی بودن و برخورداري از اساسنامه اي جامع با طيف وسيعي از انواع فعاليت ها و وظايف متنوع از امکانات و شرایطی برخوردار است که در صورت مدیریت صحیح و کارآمد و حمايت هاي درست و به موقع دولت، می‌تواند به تحقق اهداف توسعه‌ای در روستاها و بخش کشاورزی بسیار کمک کنند.

میرطاهری اضافه کرد: تشکل های تعاونی باید زنجیره تولید تا مصرف محصولات كشاورزي منطقه را مدیریت و ساماندهی کنند.

وی گفت: کشاورزی با شرايط اقليمي كنوني سودآور و اقتصادی نیست و بيشترين سود توليد محصولات كشاورزي به جاي كشاورزان كه توليد كنندگان واقعي محصول هستند به جيب دلالان و واسطه هايي كه هيچ نقشي در توليد محصولات ندارند خواهد رفت.

رییس اداره سازمان تعاون روستايي بافق با اشاره به انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل از بین افراد خبره و فعال اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی نظیر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله ملزومات اساسي جهت كارآمد شدن تعاوني ها و حل مشكلات بخش كشاورزي منطقه مي باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page