تعدادی از نیروهای قدس در سوریه حضور دارند اما این به منزله حضور نظامی ما در این كشور نیست

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
دوشنبه - 27 شهریور 1391
تعدادی از نیروهای قدس سپاه در سوریه حضور دارند!
فرمانده كل سپاه گفت: تعدادی از نیروهای قدس نیز در سوریه حضور دارند اما این به منزله حضور نظامی ما در این كشور نیست.

فرمانده كل سپاه در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره تهدیدات اسرائیل علیه ایران و اختلافات این رژیم با آمریكا در مورد حمله نظامی به كشورمان گفت: رژیم غاصب اسرائیل به آخر خط رسیده است. اقتدار نظام اسلامی و گسترش بیداری اسلامی در جهان و بویژه منطقه، رژیم صهیونیستی را هراسان كرده است و این رژیم هیچ چاره‌ای نمی‌بیند جز اینكه با تهدید و فشار نظامی بخواهد مسیر انقلاب اسلامی را منحرف كند.
*اسرائیل نمی‌تواند آمریكا را برای حمله به ایران همراه كند

وی با بیان اینكه “رژیم صهیونیستی به شدت از آینده نگرانی دارد و تلاش می‌كند آمریكا را برای اقدام نظامی علیه ایران همراه كند”، افزود: برآورد ما این است كه در این كار موفق نمی‌شود و عاقبت این امر نیز كاملا مشخص است. آمریكا آسیب‌پذیری بالایی دارد و نیروگاه و پایگاه‌های آن در تیررس توان موشكی سپاه است.

فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: با توجه به حمایت‌هایی كه مسلمانان جهان از انقلاب اسلامی دارند، این امر موجب بازدارندگی آنهاست و مجوز اقدام نظامی علیه ایران برای آنان صادر نمی‌شود. اقدام نظامی علیه ایران نه تنها بدون نتیجه خواهد بود و حتی خسارت‌ها و پیامدهای نگران‌كننده‌ای برای آنان به دنبال خواهد داشت.

وی درباره اختلاف كاخ سفید با رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به ایران نیز تصریح كرد:‌ در این بین حالت دوگانه‌ای وجود دارد؛ بسیاری از كارشناسان و سران رژیم صهیونیستی با حمله نظامی به ایران مخالفند و بعید می‌دانیم كه دست به این كار بزنند؛ البته بخشی از تهدیدات آنان نیز جنگ روانی است تا بتوانند در كنار تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به نتیجه برسند و با مشكلات اقتصادی و مشكلاتی كه در عرصه انرژی آمریكا با آن مواجه است بعید می‌دانیم این تهدیدات به وقوع بپیوندد.

*خشم مسلمانان از اهانت به پیامبر، مجوزی برای كشتن سفیران كشورها نیست
جعفری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینكه “آیا خشم مسلمانان نسبت به اهانت به پیامبر اسلام، مجوز كشته شدن سفیران كشورها را صادر می‌كند؟” گفت: قطعا چنین مجوزی صادر نمی‌شود و درست هم نیست اما به هر حال احساسات مسلمانان جریحه‌دار شده است و تنها كاری كه می‌توانستند انجام دهند این بود كه اعتراضات خود را به سفارتخانه‌ها ببرند. در این اعتراض‌ها خشونت‌هایی نیز اتفاق افتاده است اما مساله اینجاست كه در هیچ‌كجا كسی سراغ ندارد كه یك مسلمان به دین مسیح یا حضرت مسیح یا دین یهود توهین كرده باشد. توهین‌هایی را كه علیه مسلمانان انجام می‌شود، به عنوان آزادی بیان قلمداد می‌كنند اما ما مطمئنیم كه این كارها با برنامه‌ریزی‌ قبلی انجام می‌شود اما مطمئن باشند كه نتایج عكس به دنبال خواهد داشت و هرچه بیشتر موجب اثبات حقانیت انقلاب اسلامی خواهد شد.

*ایران حمله پیش‌دستانه نمی‌كند
فرمانده كل سپاه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه المنار درباره اینكه “با توجه به تهدیدات اسرائیل علیه ایران، آیا امكان تهاجم نظامی پیش‌دستانه از سوی ایران وجود دارد یا نه؟” تاكید كرد: پاسخ پرسش شما منفی است.

وی تصریح كرد:‌ ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی كه نسبت به استمرار هر نوع جنگی دارد و عقبه‌ای كه در جهان و به ویژه از سوی مسلمانان برخوردار است، نیازی به اقدام پیش‌دستانه برای جلوگیری از حمله نظامی ندارد و اصلا آن را مجاز نمی‌دانیم.

جعفری خاطرنشان كرد:‌ توانایی ایران، هم از نظر سرعت و هم شدت عمل و آگاهی دشمنان از این توانمندی، مهم‌ترین عامل بازدارندگی آنان از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است.

*تعدادی از نیروهای قدس سپاه در سوریه حضور دارند
وی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی خود از حضور نیروهای سپاه در سوریه نیز گفت:‌ همه می‌دانند كه سپاه واحدی به نام نهضت‌های اسلامی داشته و دارد كه با هدف كمك به مستضعفین و صدور انقلاب اسلامی تشكیل شده است و در این راستا حركت می‌كند. از زمانی كه نیروی قدس تشكیل شده است، این نیرو با هدف حمایت از ملت‌های مظلوم و بویژه مسلمان بوده است. تعدادی از نیروهای قدس نیز در سوریه حضور دارند اما این به منزله حضور نظامی ما در این كشور نیست.

*به سوریه كمك فكری و اقتصادی می‌كنیم، نه كمك نظامی

فرمانده كل سپاه افزود: اگر میان حضور كشورهای عربی و غیرعربی مقایسه كنیم، خواهیم دید كه ایران چنین حضوری در سوریه ندارد. ما كمك‌های فكری و مشاوره‌ای به سوریه به عنوان حلقه مقاومت كه مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، داریم و ایران به این مساله و كمك به آن افتخار می‌كند. سپاه هرگونه مساعدت فكری و حتی حمایت اقتصادی انجام می‌دهد اما حضور نظامی ندارد و این در حالی است كه برخی از كشورها از حمایت ترور در این كشور ابایی ندارند. البته ما این مساله را به شدت محكوم می‌كنیم و آن را قبول نداریم.

جعفری در برابر پرسش دیگری درباره اینكه “با توجه به وجود موافقتنامه امنیتی میان ایران و سوریه، آیا در صورت حمله نظامی به سوریه، ایران از این كشور حمایت نظامی خواهد كرد؟” پاسخ داد: این مساله بستگی به شرایط دارد. اینكه الان به طور قطع بگویم كه چنانچه به سوریه حمله نظامی شود ایران نیز حمایت نظامی می‌كند، مشخص نیست و كاملا به شرایط بستگی دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره توان دفاعی سپاه و نیروهای مسلح ایران اظهار كرد: توان نظامی كه نیروهای سه گانه سپاه دارند، در كنار نیروهای برداران ارتش توان بسیار بالا و خوبی را فراهم كرده است. توانایی‌های ما در نیروهای سه گانه در ارتش و سپاه مكمل یكدیگر است و برخی از ماموریت‌‌ها نیز در عرصه‌های دریایی و هوایی میان ما نیروهای ارتش تقسیم شده است. البته در نیروی زمینی با توجه به استعدادهایی كه به لحاظ كمی دارایم، نیروی زمینی ارتش و سپاه موازی یكدیگر هستند.

فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: ما در عرصه‌های موشكی نیز از توانمندی‌های بسیار بالایی برخورداریم و هر نوع توانمندی كه در بحث موشكی مدنظر داشتیم، در برد مجاز یعنی زیر دو هزار كیلومتر دست یافته‌ایم.

وی افزود: در بخش راكت‌ها نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و دقت آنها كمتر از 50 متر است. در سیستم پدافندی و راداری نیز سازمان تحقیقات و جهاد خودكفایی سپاه پیشرفت‌های خوبی داشته است و اخیرا سامانه پدافندی رعد كه از سامانه‌های مشابه خود بالاتر است، در دستور كار قرار گرفته است.

جعفری در پاسخ به پرسش دیگری درباره هواپیماهای بدون سرنشین اظهار كرد: در زمینه پهپادها نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است. پروژه هواپیمای بدون سرنشین شاهد 122 با قابلیت مداوم‌پروازی 24 ساعته و قابلیت شناسایی و ماموریت رزمی به نتیجه رسیده است و در خط تولید است و همچنین می‌تواند در صورت نیاز، عملیات انجام دهد و موشك‌ خاصی را كه بر روی آن نصب می‌شود شلیك كند.

فرمانده كل سپاه تاكید كرد: تمامی فناوری‌ها و تجهیزات در كنار نیروهای انسانی معتقد و مومن در سپاه با روحیه بسیجی توانمندی منحصر به فردی در سپاه ایجاد كرده است كه امیدواریم این توانمندی‌ها روز به روز بیشتر شود. البته آنچه در كنار توانایی مادی مهم است وجود معنویت و انگیزه است كه در دفاع مقدس اصلی‌ترین عامل موفقیت ما همین ایمان و انگیزه بود.

*نیازی نیست برای انتخابات 92 كار امنیتی خاصی انجام دهیم
فرمانده كل سپاه در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده تاكید كرد كه سپاه برای این انتخابات تهدیدی احساس نمی‌كند و بر همین اساس نیازی نمی‌بیند كه كار امنیتی خاصی انجام دهد.

جعفری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اینكه آیا سپاه برنامه‌ای امنیتی برای این انتخابات در نظر گرفته است یا خیر؟ گفت: یكی از اتفاقاتی كه اخیرا افتاد، حادثه بسیار مهم 88 بود كه به نظر من با وجود همه خسارت و سختی‌هایی كه داشت، برای ما یك نعمت بود و تبعات مثبتی داشت كه بزرگ‌ترین اثر آن، پیام 9 دی بود.

وی ادامه داد: جامعه انقلابی ما در 9 دی به جهان اعلام كرد كه پیرو مقام معظم رهبری و قدردان ارز‌ش‌های ولایت فقیه در هدایت ایران اسلامی و كشور است. مردم ما فرمایش حضرت امام(ره) را كه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این كشور آسیبی وارد نشود، در فتنه 88 به خوبی لمس كردند و در نهم دی حمایت همه‌جانبه و گسترده‌ای از رهبری انجام دادند.

جعفری با بیان اینكه “امروز پیروی از ولایت فقیه در جامعه به خوبی جا افتاده است”، افزود: این مساله رشد بسیار جهشی و چشمگیری داشته است و دوست و دشمن نیز این مساله را به خوبی فهمیده‌اند و مردم هم بعد از 88 فهمیدند كه چه جریان‌هایی طرفدار واقعی مردم هستند.

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه “مردم ما امروز از نظر سیاسی راه خود را یافته‌اند”، تصریح كرد: بعد از حوادث 88 ما دیگر شاهد دوران قبل از این حادثه نخواهیم بود و نخواهیم دید كه جریان‌هایی با شعارهای غیرواقعی روی كار بیایند و مردم بعدا متوجه شوند این شعارها تنها حرف بوده است. گرایش عمومی مردم به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و این گرایش بسیار شدید و گسترده است و ما آن را در انتخابات مجلس كه در سال گذشته برگزار شد نیز دیدیم.

*برای انتخابات احساس تهدید در بعد سیاسی و داخلی نداریم
وی تاكید كرد: بر همین اساس، ما احساس تهدید در بعد سیاسی و داخلی نداریم كه بخواهیم برای انتخابات آتی كاری بكنیم. مردم ما كاملا هوشیار هستند و خدمتگزاران واقعی را به خوبی تشخیص می‌دهند. البته ممكن است سپاه روشنگری كند اما به نظر می‌رسد كه با توجه به هوشیاری مردم حتی نیازی به چنین كاری نباشد.

*اگر اصلاح‌طلبان تندروی نكنند، در انتخابات حاضر شوند
فرمانده كل سپاه درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نیز گفت:‌ اصلاح‌طلبان سطوح مختلفی دارند؛ برخی از آنها تندرو هستند كه البته می‌بینیم اصلاح‌طلبان اخیرا نسبت به تندروی‌های این گروه ابراز ناراحتی و پشیمانی كرده‌اند كه اصلاح‌طلبان در این صورت و البته اگر دست از تندروی بكشند، می‌توانند مثل سایرین در انتخابات حاضر شوند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page