این سنگ از ایران جاسوسی کرده است؟!

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
یکشنبه - 9 مهر 1391

سنگ جاسوس
«وولف پک» و به عبارتی «بسته گرگی» یک دستگاه گیرنده و اختلال امواج ۲ کیلو و۷۳ گرمی است که در قلمرو دشمن‌‌ رها می‌شود تا اطلاعات دریافت و در همان حال، سیستم مخابراتی دشمن را مختل و مسدود کند. این بسته‌ها معمولا با رنگ‌های پوششی و در درون تخته سنگ‌های مصنوعی گذارده می‌شوند.

 

نشریه «استراتژی پیج»روز جمعه هفتم مهر ماه، در تازه‌ترین شماره خود در مقاله‌ای با نام « تخته سنگ‌های هوشمند، ایران را تسخیر می‌کنند» به رویدادهایی پرداخته که به تازگی پیرامون تأسیسات زیرزمینی غنی‌سازی اورانیوم در فردوی شهر قم رخ داد و موجب قطع برق تأسیسات و آسیب به روند غنی‌سازی شد.

به گزارش «تابناک»، نشریه «استراتژی پیج» می‌نویسد که مظنون معمولی، مانند هر کار مشابه دیگری، ایالات متحده و اسراییل بودند که برای چندین دهه از این گونه تخته سنگ‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

نشریه «استراتژی پیج» در تشریح چگونگی عملکرد «تخته سنگ‌های هوشمند» می‌نویسد: جزییات این ابزار کارآمد که به محض تماس با آن منفجر می‌شود و به عبارتی «خود نابودگر» است، به ندرت فاش می‌شود و آن هم به هنگامی است که بازنشسته عملیاتی و از دور خارج بشود.

برخی از این ابزار‌ها البته از مقداری تبلیغات عمومی برخوردار می‌شوند؛ مانند نوعی از آن به نام «وولف پک» که یک دهه پیش بر سر زبان‌ها افتاد.

«وولف پک» و به عبارتی «بسته گرگی» یک دستگاه گیرنده و اختلال امواج ۲ کیلو و۷۳ گرمی است که در قلمرو دشمن‌‌ رها می‌شود تا اطلاعات دریافت و در همان حال سیستم مخابراتی دشمن را مختل و مسدود کند.

این بسته‌ها معمولا با رنگ‌های پوششی و در درون تخته سنگ‌های مصنوعی گذارده می‌شوند. این گونه ابزار، نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی، نزدیک نیم قرن پیش ساخته شدند.

بنا بر این گزارش، هنگامی که «وولف پک» یا «بسته گرگی» در قلمرو دشمن‌‌ رها و یا توسط فردی در مکانی جاسازی شد، نه تنها اطلاعات الکترونیکی را جمع‌آوری و مخابره می‌کند، که در سیگنال‌های دشمن و حتی در تلفن‌های همراه هم اختلال ایجاد خواهد کرد. این کار می‌تواند با فرمان از راه دور انجام گیرد و یا «وولف پک» از پیش برنامه‌ریزی شده باشد.

نکته دیگر در کارکرد این ابزار الکترونیکی این است که یک «تخته سنگ هوشمند» و به عبارتی، تخته سنگی که «وولف پک» در آن جاسازی شده، می‌تواند با تخته سنگ‌های هوشمند دیگر تماس برقرار کند و یک شبکه الکترونیکی تشکیل بدهد و اطلاعات را به صورت مجموعه مخابره کند.

اگر یکی از این تخته سنگ‌های هوشمند، کشف بشوند و یا از کار بیفتند، دیگر ابزارهای شبکه، ‌تجدید پیکربندی کرده و به کار ادامه خواهند داد.

هزینه هر یک از این «وولف پک»ها یا بسته‌های گرگی ـ که اکنون «تخته‌سنگ‌های هوشمند» نامیده شده‌اند ـ نزدیک ده هزار دلار است و همواره قابل استفاده دوباره هستند.

«استراتژی پیج» در پایان می‌نویسد که روسیه،‌ تکنولوژی «تخته سنگ هوشمند» را آموخته و به کار گرفته و چین نیز احتمالا از آن برخوردار است، ولی هم اینک، در درون ایران کشور یا کشورهایی از آن استفاده می‌کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page