تعداد همراهان احمدی‌نژاد در نیویورک/ علت درخواست ۱۶۰ ویزا

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
یکشنبه - 9 مهر 1391

 

یک منبع آگاه، با تبیین علت درخواست ۱۶۰ ویزا برای آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، تعداد همراهان رئیس‌جمهور در آمریکا را اعلام کرد.
تعداد همراهان احمدی‌نژاد در نیویورک/ علت درخواست ۱۶۰ ویزا

اول نيوز،تعداد همراهان رئیس جمهور در آخرین سفرش به نیویورک برای شرکت در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را ۸۵ نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۶۰ اسم اعلام شده برای همراهی رئیس جمهور در سفر به نیویورک، برای ۷۳ نفر از نهاد ریاست جمهوری ویزا صادر شد که با حساب ۱۲ نفر تیم پروازی جمعا ۸۵ نفر احمدی‌نژاد را در سفر آمریکا همراهی کردند.

به گفته این منبع آگاه،‌ قرار بود چنانچه در مرحله دوم برای ۷ نفر دیگر که برنامه ریزی شده بود در سفر باشند، ویزا صادر شد، به هیئت جمهوری اسلامی بپیوندند اما این اتفاق نیفتاد.

وی اسامی این ۷ نفر را سردار احمد وحیدی وزیر دفاع، مصطفی محمدنجار وزیر کشور، رستم قاسمی وزیر نفت، جعفر بهداد و محمد شیخان معاونان سیاسی و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، امیر سرتیپ حسین افشارزاده آجودان مخصوص احمدی‌نژاد و یکی از مسئولان تشریفات نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد.

اگر چه برخی منابع نیز از عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان دیگر بازمانده از همسفران احمدی‌نژاد یاد کردند که قرار بود در صورت صدور ویزا، در مرحله دوم به نیویورک برود.

این منبع آگاه درباره علت درخواست ۱۶۰ ویزا برای همراهان رئیس جمهور نیز توضیح داد: تجربه نشان داده که همیشه برای تعدادی از همراهان رئیس جمهور ویزا صادر نمی کنند و دولت می‌دانست در صدور ویزای این دوره هم کارشکنی می شود، ۱۶۰ نفر برای دریافت ویزا معرفی کرد.

رئیس‌ جمهور را در آخرین سفرش به آمریکا، اعظم‌السادات فراحی همسرش و علیرضا پسرش، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور و همسرش، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ویژه رئیس جمهور، غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور و حمید بقایی معاون اجرایی و رئیس نهاد ریاست جمهوری همراهی می‌کردند.

همچنین محمدشریف ملک‌زاده مشاور رئیس جمهور و همسرش، همایون حمیدی معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس جمهور، محمدرضا فرقانی مدیرکل بین‌الملل دفتر رئیس جمهور و مهدی آشتیانی و مجتبی سروش‌پور مسئولان معاونت تشریفات ریاست جمهوری و خبرنگاران ایرنا، شبکه خبر و باشگاه خبرنگاران از دیگر همراهان رئیس جمهور بودند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت و پسرش، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور، بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رئیس جمهور، سیدحسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر نیز احمدی‌نژاد را در سفر به نیویورک همراهی کردند.

بر خلاف سفرهای گذشته، در این سفر هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ترکیب هیئت همراه رییس‌جمهور حضور نداشتند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page