عدم پرداخت دیه گروه موزیک سنگ آهن بافق پس از 2 سال/آخرین تصاویر

دسته: عمومی
۲۷ دیدگاه
چهارشنبه - 12 مهر 1391


سیزدهم مهرماه یادآور سالروز درگذشت دلخراش تعدادی از عزیزان گروه موزیک شرکت سنگ آهن بافق در حادثه تصادف مینی بوس این شرکت در بازگشت از ماموریت است، حادثه ای که نه تنها همکارانشان را متاثر و خانواده ها را داغدار کرد بلکه علاقه مندان هنر و بویژه موسیقی را نیز متاثر و غمگین کرد و برای مدت ها بافق را در شوک قرار داد.

با نزدیک شدن دومین سالروز درگذشت این عزیزان هنرمند، انتظار مراسم گرامیداشتی درخور و شایسته را می کشیدیم، لیکن با مراجعه تنی چند از خانواده ها و بازماندگان این حادثه متوجه شدیم امسال مراسم گرامیداشتی بطور خاص در این خصوص برگزار نمی گردد و فقط مجلسی از سوی خانوادها ترتیب داده شده است، نکته ای که بر اندوه ما افزوده صحبت های تنی چند از بازماندگان و عزیزان این گروه بود که در ذیل برخی صحبت ها و گلایه ها به امید توجه بیشتر مسئولین مربوطه می آید.

عدم سرکشی مناسب مسئولین گذشته و تحقق نیافتن وعده های وزیر صنعت و معدن و دیگر مسئولین وقت، مبنی بر رسیدگی و مهیا نمودن امکانات رفاهی برای فرزندان یتیم این گروه و رسمی نمودن این پرسنل و غیره، نخستین گلایه این خانواده ها بود و در ادامه؛ عدم پرداخت دیه خانواده ها پس از گذشت 2 سال و درخواست وکیل خاص و شایسته برای تسریع در انجام این مهم، برگزاری مراسم درخور و در شان برای جان باختگان نیز از دیگر خواسته ها بود، جبران تفاوت دیه 45 میلیونی قابل پرداخت با دیه روز از محل بیمه مسئولیت کارفرمایا محل مناسب  دیگری از دیگر نکات مطرح شده بود.

خانواده های قربانیان همچنین درخواست داشتند دیه این جان باختگان بدلیل طولانی شدن زمان رسیدگی از سوی این شرکت پرداخت و سپس  پرونده در مراجع ذی ربط دنبال شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 2:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

گروه موزیک ساخته و آماده شده به دست مهندس دهستانی مرحوم .یاد تمام این عزیزان گرامی باد

در پناه حق__Aliugd1 این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 8:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خبر…فوت دکتر دهستانی را به همه بافقها تسلیت عرض مینمایم …امروز پنج شنبه ساعت 3.30 عصر مراسم غزاداری در مسجد جامع برگزار میگردد..شادی روح گذشتگان صلوات

گروه موزیک نغمه های غدیر شهرستان مهریز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 11:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام. سالگرد درگذشت دوستان عزیزمان در گروه موزیک شرکت سنگ آهن بافق را به خانواده محترمشان، همکاران آن عزیزان و تمامی مردم شهرستان بافق تسلیت عرض می نماییم .
گروه موزیک نغمه های غدیر شهرستان مهریز

واقع بین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 14 مهر 1391 - 8:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بنده ضمن تسلیت دومین سالگرد جانباختگان آن حادثه ی اسفناک ، برای بازماندگانشان صبر جمیل واجر جزیل را ازدرگاه خداوند آرزومندم. واما سخنی هم بامسؤلان ، بویژه دست اندرکاران حمل ونقل جاده ای دارم: چرا درکشورما هرسال بین ۲۵ تا۳۰هزارنفر قربانی تلفات جاده ای وحداقل ۱۰ برابر این تعداد، مصدوم ، مجروح ومعلول می شوند؟( البته صدماتی چون ضربه مغزی ، قطع نخاع ، ازدست دادن پا ودست و … از کشته شدن بدتراست.) وکمترخانواده ای میتوان یافت که داغدار عزیزی نباشد؟! چرا علیرغم داشتن اینهمه سرمایه ملی نظیر معادن متنوع وفراوان ، منابع عظیم نفت وگاز و … باز هم حدود سه هزار نقطه ی حاوثه خیز درجاده ها هست ومیگویید برای رفع آنها بودجه کافی نداریم؟! چرا طرح های راهسازی ازجمله ، دوبانده کردن جاده های بین شهری اینقدر به کندی پیش میرود؟! چرا شرکتهای خودروساز ، همچنان به تولید اتومبیلهای غیر استاندارد مانند پراید، وانت پیکان و … ادامه میدهند؟ چرا فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه و قوانین رانندگی را بعداز انقلاب تا کنون نهادینه نکرده اید؟! و ده ها سؤال از این قبیل. در پایان بسیارخوشحال خواهم شد اگر خوانندگان این مطلب ، نظرات موافق ،مخالف ویا تکمیلی خود را مرقوم فرمایند ،زیرا گفته اند: “همه چیز را همگان دانندو…” با تشکر.

واقع بین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 14 مهر 1391 - 9:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حقیقت ، برای اهل مجاز ، تلخ است .

قاسم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 9:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای عسکری شما اینها را به ماموریت فرستادی چرا یک وکیل خبره نمیگیرید تا حق یتیمان را بگیرد

یک شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 10:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

روزگارعجیبست…
نمدونم ار کجا شروع کنم ،ولی به قول مادرم که میگفت همه فک میکنند مرگ فقط برا همسایه هست، نمیدوند که یه روزی بی خبر هم سراغ اوناهم میاد،بگذریم ولی کی از دل خانوادههای این حادثه دلخراش کی خبر داره ،کی از دل بچه های یتم و بی بابا شون خبر دار؟کی درد این خانواده ها رو میدونه، کی میدونه مسئولین وقت چه قول های که نداند وهمه قول ها فراموش شدند،خطاب به جواد آقای عسکری حراست وقت آن زمان و مدیر عامل فعلی،جواد آقای عسکری درد بی بدری این بچه ها رو که پدرشون رو از دست دادند تو نمی دونی، تو نمیدونی تواین دوسال به بچه های صغیرشان چه گذشته.آقای عسکری تو این دوسال چند بار به این خانواده سر زدید؟یادت رفته خدایم هست.چرا پیگر نیستید که بعد از دوسال دیه رو به پردازید. آقای عسکری اگر این صندلی ها و این پست هااگه موندنی بود به تو نمیرسید….

اکبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 10:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مدیر عامل محترم شما حاضرید برای تیم فوتبال که همه غریبند این همه هزینه میکنید برای یتیمان این عزیزان حاضر نیستید یک مراسم سالگرد بگیرید تا چه رسد به دیه واقعا خدا رحمت کند مرحوم دهستانی رااگر بودهمه چیز درست میشد

فاطمه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 11:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ایکاش همینقدر که به فکر فوتبال سنگ اهن با آن هزینه های بالا بودند ذره ای هم به فکر بچه های یتمیم و خانواده ی این عزیزان بودند.

psdk این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 1:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

صد رحمت به اقای رضایی بور مدیر روابط عمومی قبلی باز سال گذشته سالگرد گرفت

یوسف این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 1:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای عسکری این اقای … هیچ کاری نمی کند آب را دو تا نمی کند لطفا یک وکیل برای کار دیه بگیرید

عباس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 6:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

من که باورم نمیشه …
9 تا خانواده بی سرپرست شده باشند دیه ای به آنها پرداخت نشده باشه !
باید به آقای ع-ع مشاور حقوقی سنگ اهن خسته نباشید کفت !!!!!!!!!!!!

علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 6:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هیچی جای پدر را نمیگیره
من فکر می کردم سنگ آهن غیر از دیه یه پولی با بت کمک هزینه های تحصیلی به خانواده این عزیزان پرداخت کردیه باشد !!!
گرفتن دیه که عق انهاست چرا نمی دهند الله اعلم…

سارا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 6:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دو سال پیش که تصادف شد گفتند : راننده تریلی اهل کشور ازبکستان بموده خیال کنم دور جنبیدن فرار کرده !!!!!!

سید علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 9:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
یادشان بخیر عزیزان چه غریبانه رفتند و کسی هم یاد خانواده های آنان نمی کند

سلما این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 16 مهر 1391 - 10:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در اولين روزهاي پس از آن حادثه، وزير وقت صنعت و معدن در ديدار با خانواده هاي مصيبت زده، بر رسيدگي كامل و فوري به وضعيت خانواده‌ها و همچنين تامين كليه حقوق قربانيان تاكيد كرده بود. اما متاسفانه پس از گذشت دو سال از آن حادثه، هنوز حق بيمه‌ي جوانانِ از دست رفته، پرداخت نشده است كه اين مساله، تا حدود زيادي ناشي از ضعف وكيل شركت در دفاع از حقوق آنهاست
بي شك جاي خالي اين جوانان براي خانواده‌ها مخصوصا براي همسران و فرزندان، با هيچ اقدام مادي و معنوي پر نمي‌شود، اما انتظار مي رود كه لااقل در اين شرايط، به مسائل اقتصادي و معيشتي بازماندگان توجه بيشتري شود.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 16 مهر 1391 - 11:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حضرت باقر(ع) روایت میکند ازجدش رسول خدا(ص) که فرمودند: در روز قیامت جمعی محشور می شوند در حالیکه شعله های آتش از دهان آنها خارج می شود.گفتند: یارسول الله اینها چه کسانی هستند؟ فرمود : کسانی که از روی ستم مال یتیمان را میخورند.(بحار الانوار)
هرگاه یتیم بگرید برای گریه اش عرش خدا به لرزه می آید پس خدا میفرماید: ای ملائکه شاهد باشید هرکس اورا ساکت نمود و راضی و دلخوش کرد بر من است که اورا در قیامت خشنود نمایم…

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 16 مهر 1391 - 11:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

فقط بدونین خیلی لحظه سختیه وقتی یکی از این بچه ها بهونه ی باباشو میگیره و میگه بابام رو میخوام و تو هیچ کاری نمیتونی بکنی و هیچ جوابی براش نداری…
این بچه ها دیه نمیخوان.یتیم بزرگ شدنشون رو نمیشه با هیچ پولی خرید.این که تا آخر عمر باید بی بابا بزرگ بشن و درد بی پدری رو تحمل کنن با هیچ چیز جبران نمیشه…
همه ما خیلی راحت از کنارش رد میشیم ولی اگه تونستیم ی روز خودمون رو جای بچه هاشون بذاریم کارکردیم!

یا حق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 16 مهر 1391 - 11:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

متاسفانه مسئولین ما فقط بلدن حرف بزنن روزی که این اتفاق افتاد خیلی قول ها به خونواده هاشون دادن ولی موقع عمل همشون جا زدن…

صادق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 16 مهر 1391 - 2:00 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قسمتی از نامه خانواده های داغدار در سانحه تصادف به مسئولین که هیچوقت جواب داده نشد !!!!
بسمه تعالی
حضور ………………………………………………………………….
سلام علیکم
ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
ضمن تسلیم به قضای و قدر الهی ما جمعی از خانواده های داغدار در سانحه تصادف با گذشت تب و تاب مراسم تشییع و تدفین پیکر فرزندانمان ، به این فکر افتادیم که این چه تدبیر و چه تقدیری بود که باعث این همه مصیبت و عزا بر ما شد . واقعا مسبب این مصیبت عظمی چه کسی بوده ؟
نمی دانم کل معدنی که افتتاح شده ارزش پرپر شدن این همه جوان و داغدار شدن هزاران نفر و یتیم شدن 18 کودک و بی سرپرست شدن 9 خانواده را داشت یا نه ؟
ما به تقدیر الهی ایمان داریم ولی این باعث نمی شود که دیگران شانه از زیر بار مسئولیت خالی کرده وبجای عرض تسلیت به
مابگویند : ” اتفاقی بوده که افتاده ” و این جمله ای بود که ما از زبان یکی از مسئولین شرکت سنگ آهن بافق شنیدیم کاش به همین بسنده می کردند .
بعد از مراسم هفت و چهل و سال این عزیزان تاکنون هیچکدام از مسئولین سنگ آهن و حتی شهرستان برای یک بار هم که شده به خانواده ما و بچه های بی سرپرستشان سرکشی ننموده اند .
نمی دانیم این رفتارشان را قبول کنیم یا اشک تمساح هایی که روزها اول می ریختند و پیامهای تسلیت آنچنانی که می دادند. چه خوب گفته اند که : به عمل کار برآید به سخن دانی نیست .
ما گوشمان پر از شایعاتی است که معلوم نیست از کجا سر چشمه می گیرد مبنی بر اینکه شرکت سنگ آهن برای خانواده های داغدار چنین کرده است و چنان : به قول معروف آش نخورده ودهان سوخته .
اگر همه دنیا را به این کودکان یتیم بدهد برایشان پدر نمی شود .
وا… خیر الحاکمین

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 17 مهر 1391 - 2:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    شما فكر مي كنيد حرفهاي شما روي مسئولين اثرگذاره؟ اگر بود كه تا حالا فكري براي اينها مي‌كردند. دو سال بي پدري براي كودك 4 يا 5 ساله كم نيست.هنوز آرزوي داشتن هواپيمايي كه او را به آسمانها پيش پدرش ببرد را در سر دارد.
    اتفاقي كه افتاده باز هم مي‌افتد. شايد اين بار براي شما جناب مسئول!!!!

وجدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 17 مهر 1391 - 8:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مگردرشهرشماخدایی وجودندارد.آه یتیم عرش خدارامیلرزانداماوجدان شمارانمیدانم.خدابه همه مارحم کندکه ساکت بودیم واکنون جوابی برای کودکان یتیم نداریم.

وجدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 مهر 1391 - 10:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بایدبه این مسولین لوح تقدیردادکه بجای کمک به بچه های‏ ‏یتیم‏ ‏به‏ ‏اصفمانیها‏ ‏کمک‏ ‏میکنندوغصه میخورند مبادانانی برسرسفره شان نباشد.احسنت به این حس انسان دوستانه تان که واقعامصداق این حرف میباشید که چراغی که به خانه رواست به مسجدحرام است 

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 9:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تشکر از مدیریت محترم سایت بافق فردا از انعکاس اخبار جهت ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر مردم علی الخصوص همشهریان در رابطه با موضوع دیه 13 نفر از پرسنل بسیار عزیز شرکت سنگ آهن طبق اطلاعات موثق با پیگیری های مستمر انجام شده مبلغ دیه از حساب دادگستری کل استان کرمان در حال واریز به حساب تمرکز دادگستری محترم شهرستان بافق جهت سهولت برای گرفتن وراث می باشد و پرونده حادثه دیدگان مدتها است توسط دادگاه عمومی انار منجر به صدور رأی گردیده بود که به دلیل اعتراض بعضأ وراث و یا شخص حادثه دیده پرونده مورد بررسی مجدد گردیده که تایید می فرمائید که خود اعتراض و ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر و اظهار نظر مجدد و عودت پرونده به دادگاه بدوی خود یکی از عوامل طول کشیدن پرونده است آیا می توان حق اعتراض را که قانون برای رسیدن افراد به حق و حقوق قانونی آنان به آنها اعطا کرده از آنان سلب نمود و موارد دیگری اعم از افزایش مبلغ دیه توسط دولت و همچنین انجام تشریفات قانونی این موضوع و همچنین ابلاغ به بیمه ها و صدها مورد دیگر که در این بحث به دلیل اطاله کلام نمی گنجد و از بیان آنها خودداری می شود باعث این تاخیرات بوده است که به حمد ا… با پیگیری مسائل حل گردیده و ان قریب خانواده ها دیه خود را دریافت خواهند نمود .

بی غم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 22 مهر 1391 - 8:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تو را خدا زیاد عجله نکنید هنوز وقت زیاد داریم تا بچه های اون خدا بیامرزا به سن ازدواج برسن !!!!!

شاهد پیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 3 آبان 1391 - 11:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم می خوای بخور می خوای نخور.
خدا رحمتشان کند ؟این دیه نیز در طرح های دراز مدت قرار گرفته.ان الله مع الصابرین.

حسینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 آبان 1395 - 2:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

امیدوارم کسانی که باعث شدن این عزیزان بدون برگ مامویت و به زور به ای ماموریت مرگ بار برن به عزای بچه هاشون بشینن امید وارم روز خوش نبینن ،جهت اطلاع آخر بعد از گذشت 6 سال دیه کامل پرداخت نشد.

You cannot copy content of this page