همه مشکلات به گردن تحریم‌ها نیست و ضعف در برخی از مدیریت‌ها و کوتاهی در آن است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 14 مهر 1391

 

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بافق با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مسئولان برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم اظهار داشت: همه مشکلات به گردن تحریم‌ها نیست و ضعف در برخی از مدیریت‌ها و کوتاهی در آن است که باعث بروز اختلافات و ایجاد چالش شده است.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بافق با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مسئولان برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم اظهار داشت: همه مشکلات به گردن تحریم‌ها نیست و ضعف در برخی از مدیریت‌ها و کوتاهی در آن است که باعث بروز اختلافات و ایجاد چالش شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه گرانی‌ها افزود: دولتمردان در حکومت اسلامی هم باید اقتصاد جامعه را ساماندهی کنند و هم زمینه‌ای فراهم کنند که لطمه‌ای به دین و اعتقاد جامعه وارد نشود.

سلیمانی با بیان اینکه حرکت‌هایی از سوی دشمنان نظام برای تخریب اعتقادات مسلمانان در این زمینه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر مدیریت در جامعه صحیح باشد و حرکت جامعه مطابق با برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد، بسیاری از مشکلات پیش آمده حل شده و دشمنان نیز نمی‌توانند در این راستا توطئه‌ای انجام دهند.

وی با اشاره به سرمایه‌های عظیم اقتصادی و اجتماعی در کشور یادآور شد: اگر از سرمایه‌های کلانی که در جامعه وجود دارد به درستی استفاده شود، به راحتی می‌توانیم خودمان مشکلات را حل کنیم.

امام جمعه بافق همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری در زمینه امور اقتصادی و اجتماعی جامعه از تجربه بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: فرمایشات و منویات آن معظم له بی‌شک بهترین راهکار حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است که مسئولان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۱۶مهرماه روز جهانی کودک گفت: هزار و ۴۰۰ سال پیش دین مبین اسلام به وظایف پدر و مادر در قبال فرزند و کودکان خود تاکید کرده است که این بیانگر نگرش عمیق اسلام به موضوع تربیت فرزند است.

امام جمعه بافق با بیان وظایف پدر و مادر در مقابل کودکان خود افزود: اگر خانواده‌ها در برابر این وظایف به درستی رفتار کنند، بی‌شک شاهد کاهش چشمگیر برخی از مشکلات اجتماعی در دروان نوجوانانی و جوانی فرزندان هستیم.

سلیمانی با تاکید بر محبت به کودکان و فرزندان در خانواده خاطرنشان کرد: روابط متقابل پدر و مادر با فرزند اگر بر مبنای محبت و مهربانی باشد، دیگر انحرافی در جامعه صورت نخواهد گرفت.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات جهان اسلام بیان کرد: چالش‌های به وجود آمده در کشور سوریه و عراق موجب تحولاتی در منطقه می‌شود که ترور فرماندهان نظامی و ایجاد ناامنی در برخی از کشورها از نتایج آن است.

سلیمانی افزود: امروز در کشور ایران به برکت نیروهای مسلح و متعهد به ویژه نیروی انتظامی، شاهد بالاترین سطح امنیت هستیم که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

بررسی تحولات کشورهای منطقه خاورمیانه به ویژه عربستان، کویت و افغانستان و درگیری مردم با نیروهای امنیتی در این کشورها، گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، تحلیل چالش‌های موجود در کشور عراق و سوریه و نقش آمریکا در این چالش‌ها و … از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 مهر 1391 - 7:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر معضلات وبد بختيهاي مردم را برسي مي كرديم خيلي بهتر بود
تا شهر خود را اصلاح نكنيم نمي توانيم براي كشور نقشه بريزيم

You cannot copy content of this page