استان یزد بخاطری که یک منطقه نیمه بیابانیست شما انتظار این همه تنوع محیطی و گونه ها را ندارید

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
یکشنبه - 23 مهر 1391

مربی کارگاه آموزشی عکاسی طبیعت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در گفتگوی با بافق فردا، گفت: نزدیک به 12 سال به عکاسی محیط زیست می پردازم و چند سالی نیز در اداره محیط زیست هرمزگان بودم ولی بخاطر فراغت بیشتر برای عکاسی بیرون آمدم.

بابک موسوی ادامه داد: بخاطر طرح های که با دانشگاه تهران و سازمان محیط زیست داشتم دراکثر مناطق کشور که مستعد عکاسی بوده حضور داشتم و از طیف گسترده ای از پرندگان نزدیک به 380 گونه و 90 گونه پستانداران و سایر جانوران عکاسی کردم.

این عکاس با سابقه در خصوص تفاوت عکاسی محیط زیست با سایر رشته ها، بیان داشت: مهمترین بخش اینکه نور در اختیار نیست و شما باید تلاش کنید نور محیطی را کنترل نمایید و همچنین استفاده از نور مصنوعی و فلش مقدور نیست.

وی در خصوص زمان مناسب برای عکاسی، عنوان کرد: بیشتر مواقع شما به یک نور نرم احتیاج دارید و بهترین زمان معمولا صبح زود و دم غروب است.

این مربی عکاسی از طبیعت و محیط زیست با اشاره به ضروری بودن تجهیزات برای عکاسی طبیعت، افزود: چون شما قصد عکاسی از حیوانات و یک جامعه جانوری را دارید و آنها معمولا یک دایره ترسی دارند و بخاطر این دایره ترس شما باید از یک فاصله دور و مناسب که در پرندگان تا 8 متر و برای حیوانات20 تا 30 متری باید اقدام به عکاسی کنید و برای همین احتیاج به لنزهای تله بلند دارید که هم گران قیمت و کمیاب هستند.

موسوی، شناخت از حیوانات و رفتارهای آنها را برای عکاسی حیات وحش ضروری دانست و تصریح کرد: عکاسان حیاط وحش بطور معمول شناخت خوبی از جامعه جانوری منطقه دارند.

وی در بیان بهترین خاطره خود، به دوره های آموزشی عکاسی حیات وحش برای عکاسانی که به تازگی را شروع کرده بودند اشاره داشت و عنوان کرد: چیزی که فکر می کنم برام مونده آموزش این گروه عکاسان بود که با عکاسی از طبیعت و حیات وحش کمک می کنند تا شناخت بیشتری نسبت به جامعه جانوری کشور پیدا کنیم و مردم نیز با حیاط وحش و طبیعت آشتی کنند و در سایتم «بابک موسوی» برخی آثار این عکاسان به نمایش گذاشته شده است.

موسوی، در پاسخ به سوالی در خصوص برپایی نمایشگاهی از آثارش، بیان کرد: بطور خاص  نمایشگاهی برپا نکردم اما در قالب کارهای دانشگاهی، کارهای شناخت مناطق و سایر موارد برنامه هایی داشتم و چند سالی نیز با مجله حفاظت شکار و طبیعت همکاری داشتم و در دنیای مجازی نیز برخی آثار عکاسی سفرها و هنرآموزان کلاسهای عکاسی طبیعت نیز در  سایت «بابک موسوی» برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.

 بابک موسوی در خصوص محیط زیست بافق و استان، با بیان این نکته که بنده بدون شناخت جایی نمی روم، تصریح کرد: استان یزد بخاطری که یک منطقه نیمه بیابانیست شما انتظار این همه تنوع محیطی و گونه ها را ندارید و یزدی ها در سالهای گذشته در خصوص حفاظت از محیط زیست استان زحمات زیادی کشیدند و این ریشه در فرهنگ و اصالت تاریخی شان دارد.وی اضافه کرد: به نظر بنده طبیعت یک استان نشان دهنده اصالت و فرهنگ آن منطقه است و از این نظر این خطه خوب است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page