جوابیه رضا بردستانی به یادداشت مهدی رنجبر

دسته: عمومی
۸ دیدگاه
سه‌شنبه - 25 دی 1397

جوابیه
مدیران مسئول سایت وزین بافق فردا
با سلام و ادای ارادت و احترام
لطفا مطابق قوانین حاکم بر مطبوعات و فضای مجازی این مطلب که در پاسخ به دوست عزیز جناب آقای مهدی رنجبر بافقی نوشته شده، منتشر فرمایید.
نظر به درج مطلبی با عنوان:«نپرسید دی ۱۹ چطور واگذار شد؟ بپرسید آنومالی های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق چگونه جدا شد؟»در آن سایت به استحضار می رساند بنده اگرچه خبرنگار روزنامه سراسری آفتاب یزد هستم اما مسئولیتی در قبال مطالب منتشره این روزنامه ندارم مگر مطلبی که به نام و قلم بنده باشد!
این که ادعا شود هر مطلبی با عنوان و موضوع یزد و بافق و دیگر جای ها به قلم بنده است یک نوع غیبگویی است مطلب مورد ادعای جناب آقای رنجبر بافقی توسط گروه سیاسی روزنامه تهیه و منتشر شده و ارتباطی با من ندارد البته بنده تنها این مطلب را در کانال تلگرامی خود و دیگر کانال ها نشر دادم. بهتر و شایسته تر این بود که به جای صغری ـ کبری چیدن بر اساس حدس و گمان، این مطلب خطاب به روزنامه آفتاب یزد نوشته می شد نه بنده.
توضیح ضروری تر این که یک روزنامه سراسری رسالتی بالاتر از پرداختن به مسائل اختلافی که بیشتر حالت منطقه ای دارد و نه استانی بر عهده دارد حتی اگر دلبستگی هایی هم به ان منطقه داشته باشد البته در مواردی که احساس شده حقی از حقوق مردم در خطر است (نظیر بحث جاده ) حتما بدون توجه به منطقه و دیدگاه حتی سیاسی این روزنامه ورود کرده اما تأیید بفرمایید ورود به مواردی که مدعیان بسیاری دارد از حوزه روزنامه نگاری خارج است و اما هدف این روزنامه تا آن جایی که من می دانم صیانت از آینده ی پر مخاطره ی یزد است که بی آبی سانتی متر به سانتی متر آن را نابود خواهد کرد و نه تنها بافق، اردکان یا دیگر جای ها تأکید می شود تمام استان در معرض خطرنابودی است
شاد و پیروز و تندرست باشید
رضا بردستانی
خبرنگار سرویس سیاسی ـ بین الملل روزنامه سراسری آفتاب یزد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضافتوحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 دی 1397 - 4:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب بردستانی شما خوراک اینجور مطالب هستید.

محسن کریمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 دی 1397 - 7:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب بردستانی فرقی ندار شما و آفتاب یزد. مهم ان است که شما به آنها خط می دهید. به قولی گربه دزد چوب بر می داری در میره

مهدی رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 دی 1397 - 9:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب بردستانی از شما توقع دارم بعنوان یکی از دست اندر کاران روزنامه افتاب یزد این مطلب را که با توجه به صحبت خودتان کمی در ان تغییرات ایجاد شده در روزنامه افتاب یزد در جوابیه (چطور دی . ۱۹ واگذار شد) را انتشار دهید.

((جناب اقای منصور مظفری – مدیر مسئول محترم روزنامه آفتاب یزد
با سلام و تحیات
احتراماً مورد انتظار و استدعا می باشد مطابق قانون مطبوعات این مطلب که در پاسخ به (نیمی از حقوق و سیاهه اموال قبول، دی.۱۹ چگونه واگذار شد؟!نوشته شده،) منتشر فرمایید.
به جای لجاجت و غرض ورزی در مطالب لطفا پاسدار اصول اخلاق رسانه و تقوای فکری باشید.
با مشاهده بعضی از مطالب در روزنامه آفتاب یزد این نتیجه در اذهان متصور می شود که تبحر خاصی در به هم آمیختن موضوعات درست و اشتباه یا خرد و کلان تحلیلی گونا گون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در مقالات دارند به طوری که برخی مواقع یاداشتهای چند وجهی و گیچ کننده به خورد مخاطبان خود می دهند.
برای نمونه در واکنش به انتشار لیست اموال و داریی منقول و غیر منقول اقای صباغیان، یادداشتی با عنوان نیمی از حقوق و سیاهه اموال قبول، دی.۱۹ چگونه واگذار شد؟!…… در روزنامه آفتاب یزد درج نمودند که:
جدای از سنت شکنی و کار قانونی نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس(آقای صباغیان) در انتشار حقوق و لیست دارایی خود، روزنامه آفتاب یزد با طرح مکرر این سوال که (دی. ۱۹ چگونه واگذار شد؟!) ظاهراً دغدغه تامین آب شرب استان کویری یزد را به جای مقامات مسئول استانی یک تنه بردوش دارند و حتما این عمل قابل تقدیر است اما گاهی در قلم فرسایی برای نقد اربابان قدرت جانب حقیقت، انصاف و عدالت رسانه ای را در بوته فراموشی می سپارند.
همانگونه که به نام آفتاب یزد بعنوان یک روزنامه کشوری از خطه کویری دارالعباده هویت می بخشید بر همین اساس که حتما اطلاع دارید نام لاتین معدنی انومالی D19 را شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با سرمایه انسانی و مالی فراوان، معدنکاران شهرستان بافق ازسالهای قبل و بعداز انقلاب در کنارعملیاتهای بزرگ معدنی اکتشاف تا بهره برداری دهها انومالی کوچک و بزرگ بلوک آهن معروف بافق نهادینه وهویت بخشید و در این مسیر چند تن از کارگران و معدنکاران زحمتکش کشته یا زخمی شدند.
روزنامه افتاب یزد بایست به میثاق اصول اخلاقی خود پایبند باشند برای احقاق حق، باطل نگوییم و برای کوبیدن باطل، جز حق نگوییم. لطفا زین پس به جای سوال دی . ۱۹ چگونه واگذارشد؟
بپرسید D19 و سایر معادن چگونه با ابهام سند سازی و فریبکاری از بدنه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق جدا گردید؟
سوال کنید چگونه با سناریو و برنامه ریزی بخشی از اراضی و بلوک آهن بافق شامل D19 و چادرملو با قانون شکنی و ایجاد شائبه جعل اسناد، تحریف، تزویر و تخلفات گسترده اداری و… توسط جرثومه های افسادطلب، ظالمانه از شهرستان بافق منفک و به اردکان الحاق گردید و هنوز ابهامات و تبعات این سناریو ادامه داشته و دارد؟
حقیقت را در قوانین معادن و غیره بیابید که اثبات می کند نه مزایده واگذاری صورت گیرد نه ترک تشریفاتی بلکه صد در صد منافع آنومالیD19 متعلق به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران –بافق است.
حقیقت و عدالت را در مقایسه انحصار طلبی و تبعیض همه جانبه شهرستانهای به شدت توسعه یافته و کمتر توسعه یافته و محروم استان از اثرات رانتها و مافیاهای مخوف جستجو کنید؟
حتما گزارش مبهم و یکطرفه تحقیق و تفحص آقای محمد رضازتابش ازصنایع و معادن استان را که بیشتر به نفع زادگاهش اردکان می باشد تا استان را مورد کنکاش و مداقه قرار دهید.
مردمان نجیب بافق سالها طعم ظلم، بی عدالتی و قانون گریزی بعضی مسئولان جاه طلب و بی وجدان استان را به یاد می اوردند ، چرا باید شهرستان بافق تاوان کم ابی استان را بدهد؟ مگر مسئولان استان مقصر نیستند؟
جناب مظفری مدیرمسئول محترم روزنامه وزین افتاب یزد حتما با مشکلات و معضلات گسترده این استان آشنایی فراوانی دارند لذا به اعتقاد نگارنده دغدغه و نگرانی شما و همکارانتان خصوصاً آقای رضا بردستانی در زمینه کم آبی استان بسیار ارزشمند است پس تلاش کنیم در کنار مسئولان توانمند و دیگر مطبوعات استان وجدان و انصاف رسانه ای خود را به جهتی سوق دهیم که تمامی صنایع و معادن استان یزد خصوصاً صنایع پر آبخواه سهمی عدالت گونه در انتقال آب از هرکجای کشور به استان دارالعباده یزد را تقبل کنند و همواره به یاد داشته باشیم قلم تقدسی خاص نزد خداوند منان دارد (ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ) زیرا آثار لغزش قلم سالها می ماند.
امید است همیشه با استعانت از خداوند در راه پر پیچ و خم اطلاع رسانی موفق و موید باشید.
اراتمند شما مهدی رنجبر بافقی.))

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 دی 1397 - 10:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یه سفره ای بنام سنگ آهن پهن شده عزیزان بخورین وبیاشامید ولی اسراف نکنین
ضمنا کل مردم بافق کارگرسنگ آهن نیستن ولی چوب آلودگی سنگ آهن وموافقان ومخالفانش را خورده ومیخورند فعلا گنج قارون است سنگ آهن بافق تاکی شود که ندا رسد

رضا بردستانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 26 دی 1397 - 11:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای رنجبر سلام
مطلب مورد نظر شما دوست عزیز مخاطب خاص دارد و جوابیه را هم همان مخاطب خاص باید بدهد روزنامه مسئولیتی در قبال چاپ دیگر واکنش ها ندارد مگر این که آقای صباغیان مطلب شما را عینا به عنوان جوابیه خود تأیید کنند. پیروز و پایدار باشید

مهدی رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 29 دی 1397 - 9:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب بردستانی، دوست ارجمند با سلام: مجدداً از دغدغه شما در زمینه پیگیری مجدانه آب یزد تشکر می کنم. لطفا فرا فکنی نکنید زیرا این مطلب بنده ارسال کردم ربطی به صباغیان ندارد. صرفا پاسخی بود که بارها با عناوین مختلف در خصوص کم آبی استان یزد به قلم شما یا دوست روزنامه نگار دیگر در روزنامه افتاب یزد انتشار یافته است و بر همین اساس بنده و شما بارها چه تلفنی و چه در چتهای خصوصی برای قضیه اب یزد با هم بحث و تبادل نظر کردیم. پس لطفا به این نکته مهم توجه داشته باشید (( تلاش کنیم در کنار مسئولان توانمند و دیگر مطبوعات استان وجدان و انصاف رسانه ای خود را به جهتی سوق دهیم که تمامی صنایع و معادن استان یزد خصوصاً صنایع پر آبخواه سهمی عدالت گونه در انتقال آب از هرکجای کشور به استان دارالعباده یزد را تقبل کنند)) ارادتمند شما مهدی رنجبر بافقی

سامان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 29 دی 1397 - 11:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای بردستانی عزیز
حتی اگر هم این مطلب را در کانال تلگرامی خود و دیگر کانال ها نشر دادید نه در روزنامه ، باید جوابگوی منتقدین باشید و فرافکنی نکنید.حال اگر به سفارش فردی خاص، این سخنان از قلم شما سرازیر شد ، خدا داند و بس !!!!! مادیات دنیایی ارزش ندارد که حق الناسی بزرگ را بر گردن نهید. امروز اگر به مردم بافق و نماینده و آقای رنجبر هم جواب ندهید روزی باید پاسخگو باشید اگر چه به درد مردم بافق و … نخورد.
یدالله فوق ایدیهم

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 بهمن 1397 - 3:36 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام اقای بردستانی لطفا مثل کبک نباشید سرت را از زیر برف بیرون بیار و اطرافت را نگاه کن

You cannot copy content of this page