برگزاری اولین جلسه شورای ارتقاء سلامت ادارات در بافق

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 26 اسفند 1397
برگزاری اولین جلسه شورای ارتقاء سلامت ادارات در بافق

اولین جلسه شورای ارتقاء سلامت ادارت در محل فرمانداری با حضور فرماندار،مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس شورای اسلامی شهرستان، کارشناسان آموزش سلامت و پیامگزاران سلامت ادارات و شرکت سنگ آهن مرکزی،مجتمع فلات مرکزی و کارخانجات لکوموتیو تشکیل گردید.

اولین جلسه شورای ارتقاء سلامت ادارت در محل فرمانداری با حضور فرماندار،مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس شورای اسلامی شهرستان، کارشناسان آموزش سلامت و پیامگزاران سلامت ادارات و شرکت سنگ آهن مرکزی،مجتمع فلات مرکزی و کارخانجات لکوموتیو تشکیل گردید.

در ابتدا دکتر دانشی گزارشی از وضعیت بیماری های غیر واگیر ارائه داد.

وی گفت: بیماری های غیر واگیر در کشور ما وضعیت خوبی ندارد و اکنون برای بیشتر بیماری های واگیردار واکسن وجود دارد درمان های آنتی بیوتیک نیز انجام می شود.

دانشی با بیان اینکه برای بیماری های غیرواگیر درمان نگهدارنده است تصریح کرد: بیماری فرد بعد از ابتلا فقط می تواند کنترل گردد و تا پایان عمر همراه فرد است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بافق خاطر نشان کرد:در کشور حدود ۲۰ درصد دیابت، ۲۵درصد فشارخون، ۲۰ تا ۳۰ درصد چربی خون، ۱۸ تا ۲۰ درصد به سیگار و همین درصد را مربوط به قلیان مبتلا هستند.

دانشی با اشاره به اینکه ۶درصد بانوان سیگار و قلیان مصرف می کنند بیان کرد:اولین علت مرگ و میر و ۴۰درصد آن مربوط به بیماری های قلبی عروقی ، ۱۳درصد انواع سرطان ها و ۱۲درصد حوادث جاده ای هستند.

وی افزود:نقش وزارت بهداشت در اقدامات پیشگیری ۲۵ تا ۳۰ درصد، نقش ارگان ها و ادارات ۴۰ درصد و ۲۰درصد هم مربوط به تلاش مردم در ارتقای سلامتشان می باشد.

سپس حسینی نسب کارشناس مسئول آموزش سلامت گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیامگزاران سلامت اعم از برگزاری جلسات آموزشی، صدور حکم و گواهینامه عنوان کرد.

در ادامه فرماندار ضمن تشکر از حضور پیامگزاران سلامت و از فعالیت های کادر بهداشتی شبکه بهداشت گفت:سند تحول سلامت درمانی صرفا تک جانبه نیست و به موضوع پیشگیری نیز وارد شده که باعث افتخار است.

وی بیان کرد: ایران از محدود کشورهایی است که به بحث پیشگیری ورود کرده است.

سپس پیامگزاران سلامت شهرداری،فرمانداری،شرکت سنگ آهن مرکزی و شرکت فلات مرکزی، اداره راه و شهرسازی، بیمارستان اقدامات بهداشتی سلامت که برای پرسنل خود انجام داده بودند را شرح دادند .

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ورزش کردن نیاز به انگیزه است تصریح کرد: در این زمینه باید آگاهی افزایش یابد.

رنجبر عنوان کرد: شرکت فلات مرکزی و سنگ آهن می توانند سالن ورزشی خود را رایگان در اختیار مردم قرار داده و بیشتر به ورزش همگانی بپردازند.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ زاگرس تمام منابع طبیعی را تخریب کرده عنوان کرد: معدن کوشک نیز هیچ عوارضی به شهرستان پرداخت نکرده است.

رنجبر افزود: در بحث سلامت روان کارکنان در ادارات نباید تبعیض باشد .

IMG_20190317_195601_990IMG_20190317_195554_488IMG_20190317_195549_124


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 27 اسفند 1397 - 1:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

موثرترین راه درمان بیماریهای غیرواگیر یا متابولیک تغذیه بروش کتوژنیک میباشد.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 اسفند 1397 - 7:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام بهتر است به سلامت روحی کارمند اهمیت داده شود سلامت جسمی قابل درمان است ولی سلامت روحی تاثیر مستقیم بر روی خانواده دارد البته که بعضی از مدیران ادارات بیشترین تخریب روحی را بر روی کارمندانشان دارند مثل اداره ر.ح.ج

You cannot copy content of this page