روایتی از کم لطفی یکی از مسوولین بافق به ورزش

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
پنج‌شنبه - 2 خرداد 1398

♨️ ورزش جامعه را پویا و سرزنده می کند و دستگاه های اجرایی باید حداقل یک درصد از بودجه خود را به امر ورزش اختصاص دهند زیرا هر چه در امر ورزش سرمایه گذاری کنیم از هزینه در حوزه های دیگر از جمله بهداشت و درمان و آسیب های اجتماعی کاسته می شود.

🔺در بافق هیئت های ورزشی در دو حوزه بانوان و مردان فعال است که حضور و تلاش جوانان شهرستان این هیئت ها را سرپا نگه داشته وگرنه که جامعه ورزش شهرستان آگاه است که هیئت ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند چون با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کنند؛ مردم فکر می کنند آرزوی مسئولان شهر این است که ورزشکاران بی شماری از این شهرستان در رقابتهای ملی و بین المللی حضور پیدا کنند اما دریغ که این یک خیال است.

بنده چندین سال است در رشته های مختلف ورزشی شهرستان فعالیت میکنم و همیشه فکر میکردم مسئولین شهرم تا بتوانند میخواهند قدمی برای پیشرفت و توسعه ورزش شهرستان بردارند.ولی الان میفهمم که تفکرم واقعا اشتباه بوده؛ در پیگیری های خود از هیئت های ورزشی شهرستانهای دیگر فهمیدم که مسؤلین آن شهر هزینه های زیادی برای ورزش و توسعه آن انجام داده و خواهد داد.

اینجانب هم با این باور که مسؤلین شهرمان حامی ورزش هستند، با شوق و ذوق زیادی به دفتر یکی از مسؤلین مراجعه کردم و در ابتدا با معرفی خود به عنوان خادم ورزش در روابط عمومی یکی از هیئت های ورزشی مورد تمسخر این مسؤل با این جمله که :” هیئت ورزشی چه هست که روابط عمومی اش باشد؟!!” روبرو شدم ولی از آنجا که فعالین جامعه ورزش پوستشان از این برخوردها و رفتارها کلفت شده است با استناد به ماده ۱۶۹قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران که اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند به منظور حمایت های قانونی و اعتباری از ورزش و فعالیت های ورزشی مبالغی که در این راستا و به این منظور برای تکمیل فضاها و اماکن ورزشی و توسعه ورزش و اداره تربیت بدنی شهرستان هزینه می کنند را از هزینه های مالیاتی خود کسر نمایند، از ایشان خواستم تا از شرکت های بزرگ سطح شهرستان بخواهند تا هزینه مالیات را صرف ورزش شهرستان کنند. اما ایشان از این موضوع ابراز بی اطلاعی کردند.

با این سخنان و برخورد، مشخص است که امثال این مسؤل نه تنها اهمیتی به مشکلات حوزه ورزش نمی دهند بلکه با بیان نادرست، تلاش و زحمات جوانان شهرستان در رشته های مختلف ورزشی را نیز زیر سوال می برند.

خوب است بدانید با افزایش ۱۰درصدی بودجه وزارت ورزش در سال ۹۸ هدفمند کردن اختصاص این بودجه ها حائز اهمیت است؛ لذا تفاوت های فاحش در اختصاص بودجه به هیئت های ورزشی در تار و پود ورزش حس میشود؛ اگر ورزش از جانب مسولین حمایت نشود از طرف چه کسی باید حمایت گردد؟!! تا کنون عشق و شور جوانان به ورزش و برخی مسولین دلسوز این حوزه را در بافق سرپا نگه داشته که خدا کند این عشق به دلسردی بدل نشود!!!!

شاید لازم باشد به مسولین محترم و آگاه علاوه بر مصوبه ذکر شده یادآوری نمود که:

👌با موافقت نمایندگان مجلس، دستگاه های اجرایی نیز مجاز به هزینه کرد یک درصد از بودجه خود در امر ورزش شدند.

🔸براساس ماده الحاقی ۱۲ دستگاههای اجرائی مشمول ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و موسسات و شرکت ها مجازند به‌منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساختهای ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی یک درصد (۱%) از بودجه خود باستثنای فصول(۱) و (۶) هزینه‌ای وهزینه‌های مستقیم را که طی دستورالعملی توسط وزارت ورزش و امورجوانان و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تهیه و ابلاغ می‌گردد، هزینه نمایند.

🔸تبصره ۱- سی درصد (۳۰%) از این اعتبارصرف توسعه فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

🔹تبصره ۲- سی‌درصد(۳۰%) از اعتبار برای تکمیل فضاها و اماکن‌ورزشی در اختیار اداره ورزش‌وجوانان قرار می‌گیرد.

♨️جوانان بافق می توانند در ورزش استان و کشور بدرخشد اما فقط با حمایت مسؤلین!!!


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
بی مقدمه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 10:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوست عزیز یک درصدی که شما فرمودین هر سازمان مکلف و موظف است که برای کارمندان خود اختصاص به ورزش بدهد که این امر در حال حاضر در تمامی ادارات شهرستان انجام می گیرد
اگر قانون را درست بخوانید متوجه می شوید که اون یک درصدی که شما فرمودین فقط در جهت توسعه ورزش همگانی است نه قهرمانی بنابراین هیاتهای ورزشی باید یه خورده حساب شده تر کار کنند و دنبال اسپانسر و درآمد مجزا باشند
لطفا مغلطه بازی نکینید و با کلمات هم بازی نکنید

محسن محمدی (رئیس هیئت کاراته شهرستان بافق) این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 11:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و عرض ادب و احترام
بنده به عنوان خادم یکی از هیاتهای ورزشی سخنان این دوست عزیز را که اسمشونم نمیدونم تایید میکنم، سه سالی هست که عهده دار هیات کاراته شهرستان هستم یکی از رشته هایی که هم از لحاظ جذب و آموزش ورزشکار و هم از لحاظ مقامهای استانی ، کشوری و بین المللی در تمامی سنین دختران و پسران با بکارگیری بهترین مربیان استان عملکرد فوق العاده ای داشته. در این سه سال اخیر ۵۰ در صد هزینه های این هیات از محل شهریه ماهیانه و ۴۵ درصد هزینه ها توسط شخص بنده و تنها ۵ درصد آن توسط کمکهای دولتی بوده است.
در حال حاضر هم با وجود بیش از ۱۵۰ کاراته کا با استعداد با وجود مشکلات مالی فراوان بین دو راهی رفتن و ادامه دادن هستیم.
امیدوارم شرایط مساعدی برای ادامه ورزش تمامی جوانان شهرستان در کلیه رشته ها فراهم گردد.

حق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 3 خرداد 1398 - 1:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خیلی خوب گفته دست مریزاد

زهرا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 4 خرداد 1398 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و تشکر از سایت مردمی بافق فردا

این متن حرف خیلی از ورزشکاران است که در این متن به خوبی گنجانده شده است.
امیدواریم که مسئولی که چنین برخوردی داشته است بتواند وجدان خود را راضی نگه دارد.
همه هیئت های ورزشی بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می‌کنند تا بتوانند شهرستان بافق را در سطح استان و کشور نشان دهند. و برخورداین گونه مسئولین شهرستان با ورزشکاران آنها را دلسرد می‌کند.

همه شهر به آبادانی نیس بابد در تمام زمینه ها هزینه شود.

ممنون از نویسنده این متن

You cannot copy content of this page