دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مرکز بهداشت بافق برگزار کرد:جلسه هم اندیشی راههای کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات در بین نسل جوان

دسته: اجتماعی , دانشگاه , علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 29 خرداد 1398

در جلسه ای با حضور رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بافق،کارشناسان این شبکه،رئیس ،معاون،مدیران و تعدادی از کارکنان واحد بافق جلسه هم اندیشی برای یافتن راهکارهای عملیاتی کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بافق در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر استعمال دخانیات خصوصا قلیان در کشور رشد ۴۰ درصدی داشته، عواملی مانند درآمدزایی و سودجویی فروشندگان، بی کاری، مشکلات خانوادگی و روحی روانی را از مهمترین عوامل این افزایش قلمداد کرد.

محمد جواد فتاحی مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در ایران را ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: امروز سن استفاده از قلیان به ۱۳ سال رسیده است.

فتاحی مصرف سالیانه سیگار در ایران را حدود ۵۵ میلیارد نخ عنوان کرد و خاطر نشان ساخت با در نظرگرفتن این آمار، سالیانه حدود ۱۵ هزار میلیار تومان سرمایه مالی کشور دود می شود.

در این جلسه پس از بحث و بررسی راههای موثر کاهش استعمال دخانیات راهکارهایی مانند: بازگرداندن قبح استعمال قلیان با کمک رسانه و شبکه های ارتباط جمعی، عمل به قانون منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی، تاکید بر آموزش و آگاهسازی از سنین کودکی، آگاه سازی خانواده ها، جایگزینی ورزش با رایگان نمودن سالن های ورزشی و … مطرح شد.

IMG_6561

IMG_6563

photo_2019-06-19_11-15-28

IMG_6558


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page