اندر حکایت داروخانه بهداری آهنشهر

دسته: اخبار ویژه
۶ دیدگاه
چهارشنبه - 19 تیر 1398
اندر حکایت داروخانه بهداری آهنشهر

چندی پیش خبری به نقل از شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی مبنی بر پیگیری برای رفع مشکل تهیه دارو با نسخه تامین اجتماعی از داروخانه بهداری آهنشهر منتشر شد، در آن خبر آمده بود: « به زودی نیروهای روزمزددایم، قراردادی، پیمانکاری با توجه به اخذ مجوزات لازم از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استقرار یک نفر دکتر داروساز در مجموعه بهداری آهنشهر می توانند ضمن ویزیت در این مجموعه از خدمات دارویی داروخانه با تعرفه تامین اجتماعی استفاده نمایند».

چندی پیش خبری به نقل از شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی مبنی بر پیگیری برای رفع مشکل تهیه دارو با نسخه تامین اجتماعی از داروخانه بهداری آهنشهر منتشر شد، در آن خبر آمده بود: « به زودی نیروهای روزمزددایم، قراردادی، پیمانکاری با توجه به اخذ مجوزات لازم از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استقرار یک نفر دکتر داروساز در مجموعه بهداری آهنشهر می توانند ضمن ویزیت در این مجموعه از خدمات دارویی داروخانه با تعرفه تامین اجتماعی استفاده نمایند».
در پی این ماجرا به سرعت این بحث نقل محافل شده و برخی از متصدیان داروخانه سطح شهر برآن شدند که تحت هر شرایطی از انجام این اتفاق که گویا مورد دلخواه کارگران نیز بوده جلوگیری کنند و برای این اقدامشان دلایلی به این شرح دارند:
«هم اکنون بهداری شرکت سنگ آهن در ابتدای وردوی شرکت آهنشهر با داشتن قسمتهای مختلفی از جمله داروخانه، آزمایشگاه و چند اتاق بستری بیماران مشغول خدمت رسانی به بیمه شدگان شرکت می باشد.
داروخانه این مرکز هم بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته در حال سرویس دهی به بیماران می باشد.لیکن مشکلی که هم اکنون وجود دارد عدم سرویس دهی و نسخه پیچی بیمه شدگان تامین اجتماعی شاغلین در شرکت سنگ آهن می باشد گرچه خدمات سرپایی و داروهای اورژانس به آنها داده می شود.
حال عده ای به فکر خصوصی کردن داروخانه، افتادند تا بقول خودشان بتوانند به بیمه شدگان تامین اجتماعی شاغل در شرکت سنگ آهن هم سرویس دهی بنمایند.
لیکن بنظر می رسد این افراد قبل از آنکه به فکر کارگران زحمتکش باشند بیشتر بفکر منافع شخصی خودشان هستند چرا که اولاً داروخانه بهداری شرکت از بخش دولتی به خصوصی تغییر می کند و بخش خصوصی هم کل هزینه ها را از بیمه شدگان دریافت می نماید.
ثانیاً هم اکنون داروخانه بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته به بیماران سرویس دهی می نماید تا وقتی این داروخانه به بخش خصوصی واگذار شود تنها می تواند بصورت دو شیفت صبح و عصر و در ساعات مشخص سرویس دهی نماید.
و دیگر قادر نخواهد بود در ایام شب به تعطیلات و.. به بیماران سرویس دهی نماید و عملا سوریس دهی به بیماران کمتر از وضع فعلی خواهد شد.

ثالثاً با توجه به اینکه داروخانه های سطح شهر سالهاست که به فکر مردم از جمله بیمه شدگان شاغلین شرکت سنگ آهن سرویس دهی نموده اند و با توجه به اینکه اقتصاد داروخانه ها و تمام کسب و کارهای شهر بافق وابستگی شدیدی به شرکت سنگ آهن دارد ایجاد داروخانه های خصوصی در بهداری شرکت باعث اعضایی شدن آن داروخانه و تضعیف داروخانه های سطح شهر بافق خواهد شد و در دراز مدت باعث تعطیلی آنها شده که در نهایت باعث ضرر و زیان مردم شهر خواهد شد.
حال اگر شرکت سنگ آهن قصد دارد تا بصورت واقعی سرویس دهی خود را به بیمه شدگان رسمی و جامعه کارگری شاغل در شرکت را ارتقا دهد پیشنهادات ذیل ارائه می گردد:
۱- با توجه به گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن و همچنین آمار بیش از ۶ هزار نفری کارگران شاغل در آن شرکت و بیمه شدگان رسمی و بازنشسته شرکت که مجموعاً بیش از هفت هزار نفر بیمه شده اصلی می باشند که با احتساب خانواده های آنها بالغ بر سی هزار نفر میشوند و با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق آنها در شهر بافق ساکن می باشند،جهت دسترسی آسانتر آنها،شرکت سنگ آهن یک مرکز تخصصی مجهز و در شان بیمه شدگان شرکت و مردم بافق در یکی از نقاط شهر بافق احداث نماید تا بافق به یک قطب درمانی استان تبدیل شود و بیماران مجبور نباشند برای درمان به مرکز استان مراجعه نمایند.
۲- با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن با کلیه داروخانه های سطح شهر بافق قرارداد دارد در صورتی که آن شرکت تمایل دارد سطح خدمات رسانی خود را به بیمه شدگان قراردادی، خرید خدمتی و….افزایش دهد یا حتی خدمات به آنها را مجانی نماید می تواند با این داروخانه ها متمم قرارداد به امضاء برساند تا خدمات دارویی بصورت مجانی در تمام داروخانه های سطح شهر برای آنها به اجرا درآید.
۳- با توجه به وابستگی شدید اقتصاد مراکز درمانی و داروخانه ها به شرکت سنگ آهن، در جهت تقویت و توسعه خدمات رسانی به بیمه شدگان شرکت، بنظر می رسد که شرکت سنگ آهن می بایست به هر روش ممکن نسبت به کمک و تقویت داروخانه ها سطح شهر بافق اقدام نماید تا شاهد ارتقاء سطح خدمات رسانی آنها و استمرار فعالیتشان باشیم.
در پاسخ به این دلسوزی داروخانه داران سطح شهر برخی مخالفان نظر داروخانه داران، سؤالات اساسی دارند به شرح زیر دارند که باید به آنها پاسخ داده شود:

۱ – چرا برخی از داروسازان نسبت به داروخانه پلی کلنیک تامین اجتماعی که داروی رایگان به بیمه شده های خود می دهد اعتراضی ندارند ولی به داروخانه سنگ آهن که تاکنون به نیروهای رسمی خود خدمات می داده و اکنون قرار است به برخی کارگران خود که بیمه شده تامین اجتماعی هستند با اخذ هزینه دارو بدهد این چنین بر آشفته اند؟!!!
۲ – چرا برخی از داروسازان به داروخانه بیمارستان که ورودی یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی هست وهر روز شاهد حضور صدها مراجعه کننده از بیمه شده های مختلف است اعتراضی ندارند ولی به یک داروخانه در یک درمانگاه در یک شهرک اختصاصی با فاصله زیاد از مرکز تجمع پزشکان شهرچنین برآشفته اند؟!!!
۳ – چرا برخی از داروسازان به داروخانه یکی از داروسازان که قبلا جلو پلی کنیک تخصصی بیمارستان مسقر بود اعتراضی نداشتند ولی به داروخانه یک درمانگاه چنین برآشفته اند؟!!!
۴ – عکس العمل داروسازان برای چهار فارغ التحصیل جوان بومی شهرستان چیست وآیا تا ابد اینان باید باشند ودیگران نه؟!!!
۵ – با توجه به تحقیقی که انجام داده ایم این داروخانه در بهداری آهنشهر هیچگونه مزیتی نسبت به داروخانه های دیگر ندارد وهیچگونه محدودیتی هم برای بیمه شدگان شرکت اعم از رسمی و پیمانی بر ای تامین دارویشان در سطح شهر هم ایجاد نمیکند پس برای چه اینان چنین براشفته اند؟!!!
۶ – شهرهای دیگر استان مثل میبد وابرکوه وخاتم و..که سنگ آهن ندارند آیا داروسازان آنها امرار معاش نمی کنند یا هدف چیز دیگر است که اهل فن می دانند وشایسته است مدیر جوان وخوش اتیه شرکت یکبار برای همیشه با اتخاذ تدابیر لازم جلو سواستفاده از دفتر چه های بیمه خود را بگیرد تا این چنین برای برخی افراد حق قانونی نشود تا سیه روی شود هر درآن غش باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی جواهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 تیر 1398 - 11:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به نظر میرسه شما طرفدار کارگر نیستید و بیشتر به فکر درامد داروخانه ها هستید که با فشار بر گرده ی قشر ضعیف و بیمار کسب درامد های کلان و خارج از عرف میکنند
کارگران امروز اگاهند و غرض ورزی را درک میکنند

بلبل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 تیر 1398 - 12:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

داروخانه ها با لبنیاتی ها چه فرقی دارند مگر؟

سهیل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 تیر 1398 - 3:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام یکم به فکر کسانی که در اهنشهر و مبارکه ساکن هستند باشید که وقتی به بهداری اهنشهر مراجعه میکنند باید برای تامین دارو به سطح شهر بروند و چنانچه کسی وسیله شخصی نداشته باشد و با فرزند مریض و در سرما و گرما روا است که شما به فکر جیب خودتان باشید و آنها را فراموش کنید

اشنا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 20 تیر 1398 - 9:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به خاطر ی ویزیت ۲۰ تومنی می رفتیم آهن شهر انصافا دکتراش هم خوب بودن فقط مشکل دارو بود که باید می رفتیم در امامزاده می گرفتیم بعدش می اومدیم تا ی آمپول بزنیم مگه ما تامین اجتماعی ها چه گناهی کردیم که باید به خاطر ی مشت قشر مرفه بسوزیم آقای فلاح خدا روح شهیدتان را شاد کنه جلوی این داروخانه های سطح شهر وایسا
اینقدر از این دفترچه های سنگ آهن سو استفاده کردند که خدا می دونه و بس
خدایا هرکس قدمی برای کارگر جماعت بر می داره حفظش کن

پشیمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 21 تیر 1398 - 5:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

نمی دانم تو افکار داروخونه داران و مسئولین چی میگذره. من فقط این را میخام که هر کار میکنید بخدا حواستون به مردم خصوصآ کارگران باشد. دستتون درد نکنه عزیزان.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 6 مرداد 1398 - 11:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدایش بعضی از داروخانه های از دفترچه سنگ آهن چه سوءاستفاده های کردند وچه داروهای گرانقیمتی را به جای داروهای ارزان در دفترچه ها جابجا کردند و پول‌های مفتی به جیب زدند انشالله آقای فلاح جلو این افراد سودجو را بگیرید

You cannot copy content of this page